Inflaatio jyllää,mutta kesäterassit pullistelevat väkeä
Tästä suomalainen ei tingi vaikka ostovoima on romahtanut.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hallitus päätti lähteä näitä tukemaan vaikkei heillä ole siihen tarvetta, sairaat saa sen kylmää kyytiä. Alkopercock-hallituksen arvopohja.
Suomi on kyllä ihmeellinen maa, kun köyhät työttömät maksaa rikkaiden maailman korkeimpien verojen maksajien kaljottelut.
Ei, kylläse menee niin että köyhät duunarit, joilla ei rahat riitä edes ruokaan, maksavat näiden työttömien kaljoittelut sun muut rilluttelut palkastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vatsojen koosta päätellen tuolla ryhmällä on varaa.
Päin vastoin kaikkein köyhimpiä joilla ei ole varaa matkustella eikä syödä mitään kallista muuta kuin halvinta makkaraa ja säilykkeitä ale myynnistä mutta ainoa ilo on joskus päästä baareihin kun ulkomaillekkaan ei pääse.
Baarissa meillä ja tuttavillani, miehellä littana pullo povitaskussa ja naisella laukussa josta vessassa käydessä vedettiin hörpyt niin ettei tarvinnut kallista juomaa baarista tilata niin paljoa.
Tunnetko rikkaita ja varakkaita ollenkaan sillä heillä ei mitään vatsoja ole. Jos sellainen tulisi niin sen saisi leikkautettua pois. Rikkailla on niin paljon rahaa etteivät voi kuolla elintasosairauksiin kun sitä kirstuaan pitää vartioida mahdollisimman pitkään. Rikkaat harrastavat juoksemista ja syövät pelkkää salaattia ja marjoja. Marjoihin voi mennä sata euroa viikossa. Kalaa ja kalleinta hevi osaston ruokaa syövät. Rikkaan pitää pysyä pitkäikäisenä nauttiakseen rikkauksistaan mahdollisimman pitkään. Koko ajan pitää sitä bodyä treenata ihan loppuun asti vaikka meinaa jo elimistö pettää.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Palstalla itketään, että ei ole rahaa ruokaan ja silti siellä terassilla istuu kohtalaisen vähävaraistakin väkeä.
Mistä tiedät niiden ihmisten varallisuuden? Kävitkö jokaiselta erikseen kysymässä?
Ei korot ja inflaatio ryyppäämistä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ostovoima ei ole heikentynyt, tai on heikentynyt vain hieman. Lehtien jutuista saa äkkiä sen kuvan, että kansa kituu nälissään. Näinhän se ei ole.
Esimerkiksi oma ostovoimani ei ole juurikaan heikentynyt, vaikka bruttotulot on vaivaiset 2100€ ja asun yksin. Syynä on se, että asun vuokralla, ei ole lainoja, ei ole autoa, ei lapsia eikä lemmikkiä. Edelleenkin käyn ulkona syömässä, ostan uusia vaatteita, teen pieniä kotimaan reissuja, saan rahaa säästöön.
Minä olen yksi niistä, joka kesällä istuu terassilla hymy huulilla siiderituoppi edessä. Enkä pode tuosta huonoa omatuntoa. Olen tietoisesti valinnut yksinkertaisen lapsettoman elämän, ja siitä on ollut huomattavasti enemmän hyötyä ja onnellisuutta.
Kyllä se olisi tuntunut enemmän, ellei olisi tullut kompensoitua kasvaneita kuluja. Hankalimmassa asemassa ovat ne, joilla on vastikään otettu suuri asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Inflaatio on jo laskenut ja loppu vuodelle ennustetaan 3% kuluttajahintojen nousua.
Jep. Tilastokeskus kertoo: Teollisuuden tuottajahinnat laskivat vuoden 2023 toukokuussa 6,5 % vuoden takaisesta.
Näkyy kohta kuluttajahinnoissakin. Toki EKP aikoo jatkaa kansan kurittamista vielä pitkään, vaikka syytä emme tiedä. Inflaatio se ei ole, kun homma on jo menneen talven lumia.
Ei Suomessa enää kukaan juo viinaa. Olutta, viiniä, konjakkia ja lonkeroa.
Sehän on hyvä, että ihmiset kykenevät kuluttamaan rahojaan.
Eihän yritykset toimi, jos kuluttajia ei olisi ja ilman yrityksiä ei olisi työpaikkoja ja toimivaa yhteiskuntaa.
Minä itse olen sitä mieltä että vain hyvätuloisilla ihmisillä on varaa olla baareissa ja ravintoloissa.
Mitä hienoo on istuu terassilla ja lipittää alkoholia.
Myrkyttää kehoa.
Sairaus, niin se on.
Vierailija kirjoitti:
Ja hallitus päätti lähteä näitä tukemaan vaikkei heillä ole siihen tarvetta, sairaat saa sen kylmää kyytiä. Alkopercock-hallituksen arvopohja.
Nykyinen anniskelulaki on ollut voimassa vuodesta 2018, joten ei taida olla hallituksella näihin terassilla istuviin muuta vaikutusta kuin puheissa.
Käyn itse terassilla pari kertaa kesään ja voisin kuvitella tekeväni niin tänäkin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä ihmeellinen maa, kun köyhät työttömät maksaa rikkaiden maailman korkeimpien verojen maksajien kaljottelut.
Älä valehtele, köyhät työttömät eivät maksa mitään. Sinunkin raha tulee sossusta jonka keskiluokka maksaa, et sinä
Valtio ei voi mennä konkurssiin joten ei ole rahoitusongelmaa ihmisillä.
Se voi ylläpitää kaikki firmat
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää. Inflaatio on jo laskenut ja loppu vuodelle ennustetaan 3% kuluttajahintojen nousua.
MItä sitten, riistohinnat monissa tuotteissa kuitenkin. Ei sehidatuva hintojen nousu tarkoita että olisi halvempaa vaan että edelleen on kallista ja kallistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, köyhät työttömät eivät maksa mitään. Sinunkin raha tulee sossusta jonka keskiluokka maksaa, et sinä
Ei maksa keskisluokka joka myös nauttii tulonsiirroista kun 600 000 on julkisella saavat iytseasiassa enemmän vaan valtion kakusta työttömien saadessa 500 euroa. Reilua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoo on istuu terassilla ja lipittää alkoholia.
Myrkyttää kehoa.
Sairaus, niin se on.
Monen on pakko. Ovat riippuvaisia. Viinan takia sinne baariin mennään.
Harvan elämä nyt niin tiukasti muutamasta eurosta on kiinni. Vähemmän jää sijoitussalkkuun siirrettäväksi kuukauden lopuksi. Normaali elämä ja kesän vietto jatkuu ihan kuten tähänkin saakka.
Suurimman osan ostovoima ei ole heikentynyt, tai on heikentynyt vain hieman. Lehtien jutuista saa äkkiä sen kuvan, että kansa kituu nälissään. Näinhän se ei ole.
Esimerkiksi oma ostovoimani ei ole juurikaan heikentynyt, vaikka bruttotulot on vaivaiset 2100€ ja asun yksin. Syynä on se, että asun vuokralla, ei ole lainoja, ei ole autoa, ei lapsia eikä lemmikkiä. Edelleenkin käyn ulkona syömässä, ostan uusia vaatteita, teen pieniä kotimaan reissuja, saan rahaa säästöön.
Minä olen yksi niistä, joka kesällä istuu terassilla hymy huulilla siiderituoppi edessä. Enkä pode tuosta huonoa omatuntoa. Olen tietoisesti valinnut yksinkertaisen lapsettoman elämän, ja siitä on ollut huomattavasti enemmän hyötyä ja onnellisuutta.