Työn hakemisen ja tekemisen pitää olla pakollista eikä siitä saa ottaa nokkiinsa. Näissä Iltiksen kommenteissa näkyy aivan vääristynyt ajattelu.
Suomalaiset todella tarvitsisivat ajattelun muutoksen. Jos pitää hakea 4 työpaikkaa, niin ompa kauheaa. Ei siihen mene kuin puoli päivää kuussa, ja lopun aikaa voi vetää lonkkaa.
Ainut syy, joka oli pätevä, oli osatyökykyisyys.
"En saa 48-vuotiaana töitä." Ai, meinasitko luovuttaa työnhaun ja elellä seuraavat 15 vuotta tuilla, kun tähän mennessä et ole saanut töitä?
"Minulle tarjottiin Tokmannin kassan töitä, vaikka olen korkeammin koulutettu."
No voi kyynel. Työtä sekin on, ei ole olemassa ns.paskaduuneja.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/537536ee-5570-4b0f-ad91-a8d7190e7823
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työttömyysturvan ikäsidonnaisista poikkeussäännöistä luovutaan"
https://a-kassa.fi/hallitusohjelman-uudistukset-tyottomyysturvaan-paivi…
Työssäoloehto ei jatkossa kerry palkkatuetusta työstä
Juu, se ollaan tiedetty eikä saa enää soviteltua päivärahaa, kun keräysaika on 12 kuukautta.
Osa-aikatyöntekijöitä on 400 000 että kyllä tulee liitoista eroamaan porukkaa.
Mitäs läksitte, Hönö ja kumppanit. ;DDDDDDDDDDDDDDDD
ihan ite ootte oksanne sahanneet, eivät suuret ikäluokat ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
"en maksa jäsenmaksua, pelkkä työttömyyskassamaksu riittää"
näin siinä sitten käy ;DDDDDDDDDDDDD ilmaisia aterioita, kun ei ole ;DDDDDDDDDDDDDDDDDD
-
mut mie oon vahingoniloinen, ei voi mitään
kaiken saavutetun ootte hävittäneet ja seurauksista saatte kärsiä ansaitusti ;DDDDDDDDDDDDD
Ai sä olet jo eläkkeellä. Siksi sulla on niin höpö jutut.
Mietipäs sitä tulevaa "eläkettäsi" ;DDDDDDDDDDDDDDDD
sille tulee käymään kuten anskulle ja työttömyysturvalle nyt ;DDDDDDDDDDDDDDD
mitäs läksit...........................
Mietippä tulevaa hoitoasi, jonkan nuoret päättää.
AIJAI, EI NOIN
joko joko tuntuu...............
keski-ikäinen, vaihdevuosissa oleva ei välttämättä ymmärrä oireitaan ;DDDDDDDDDDDDDDDD
Tiedätkö, mulla on karkkia töissä mukana. Ja olen täydellinen lastenhoitaja tarhassa työkokeilussa. Köyhä on ystävällinen ja antaa vähästäänkin. On niin ihanaa nähdä kuinka iloinen on 10 kuukautta vanha vauva, kun se saa maistaa karkkia.
Hönön päiväuni ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
koskaan ollut, eikä tule olemaan kuin hoidettavana dementiahoidokkina ;DDDDDDDDDDDD
Tarhan työkokeilussa on ihanaa vaihdella lasten vaatteita, rikkaan vaatteet köyhän lapselle.
Eipä ole koti- tai naapurikunnissa yhtään paikkaa, jota olisi järkeä hakea. No, onneksi mun ei tarvi tehdä kuin yksi hakemus seuraavan kolmen kuukauden aikana. Ei neljää kuukaudessa niin kuin tuossa aiemmin joku väitti. Ehkä joku hyvä paikka tulee hakuun ennen syyskuun loppua.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Mä itse olen joutunut muuttamaan puolison perässä alueelle, jossa ei ole oman akateemisen koulutuksen mukaisia paikkoja.
Sit katotaan muita töitä, ja olen kiitollinen, että niitä muita töitä on riittänyt!
Mitäs opiskelin sellaisen harvinaisemman ja ei-työllistävän akateemisen ammatin.
En ala sen takia kuitenkaan kuppaamaan yhteiskuntaa tuilla.
Mutta jos sairastut niin otatko sairauspäivärahan? Vai elätkö säästöillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asut. Jos satut asumaan jossain maaseudulla tai korvessa, se 4 työpaikkaa haku voi olla aika mahdotonta. Miehesi voi olla vaikka metstyöalalla ja siis hän ei voi muuttaa kanssasi johonkin uudellemaalle. Niitä paikkoja kun ei ehä ole olemassakaan lähimpään 200km.
Hakea turkuun lääkäriksi olisi aika outo ratkaisu entiseltä karjakolta.
Jokaisen 200 km sisällä on niitä Tokmannin paikkoja, puhelinmyyjän paikkoja, henkilökohtaisen avustajan paikkoja.
Koska jokainen työ on tärkeää.
Hain Tokmannille työhön jossa viikkotunteja 10. Piti täyttää 3 sivuinen nettihakemus. Auto olisi pitänyt olla sillä julkiset ei kulje klo 4 aamulla.
Jokainen ihminen on arvokas. Oli töissä tai ei.
Minulle olet täysin arvoton yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se ollaan tiedetty eikä saa enää soviteltua päivärahaa, kun keräysaika on 12 kuukautta.
näin siinä sitten käy ;DDDDDDDDDDDDD ilmaisia aterioita, kun ei ole ;DDDDDDDDDDDDDDDDDD
-
kaiken saavutetun ootte hävittäneet ja seurauksista saatte kärsiä ansaitusti ;DDDDDDDDDDDDD
AIJAI, EI NOIN
keski-ikäinen, vaihdevuosissa oleva ei välttämättä ymmärrä oireitaan ;DDDDDDDDDDDDDDDD
Tiedätkö, mulla on karkkia töissä mukana. Ja olen täydellinen lastenhoitaja tarhassa työkokeilussa. Köyhä on ystävällinen ja antaa vähästäänkin. On niin ihanaa nähdä kuinka iloinen on 10 kuukautta vanha vauva, kun se saa maistaa karkkia.
koskaan ollut, eikä tule olemaan kuin hoidettavana dementiahoidokkina ;DDDDDDDDDDDD
Tiedätkö, sulla on työkkäristä väärä kuva, ei siellä ole kenenkään terveystietoja.
Ja anoppia voi matkia. Anoppi sanoi, että isovanhemmat antaa vauvoille suklaata salaa. Anoppi on hyvä opetteja tarhaa ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Tarhan työkokeilussa on ihanaa vaihdella lasten vaatteita, rikkaan vaatteet köyhän lapselle.
Onko sinulla kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa aktiivimallissa se vääristynyt ajattelu näkyy!
Minua ainakin kiusaa todella paljon, että joku hengittää niskaan ja on neuvomassa sellaisia neuvoja työnhakuun joita en tarvitse tai joista ei ole minulle mitään hyötyä työnhaussa.
Minä haluan tehdä asiat omalla tavalla ja minulla ei ole yhtään energiaa tai mielenkiintoa tanssia minkään työkkärimallin mukaan.
Toivottavasti sulla kuitenkin on energiaa ja mielenkiintoa hakea tiiviisti ja tehdä lähestulkoon mitä tahansa työtä, koska tukien kuppaaminen oman vitkastelun takia on väärin. Osatyökykyisyyden ymmärtää, mutta en hienihelmaisuutta.
Sen takia aktiivimalleja joudutaan tekemään, koska moni lojuisi ansiosidonnaisella ja vielä kehuskelee sillä.
Nuo aktiivimallit eivät muuta sitä tosiasiaa, että palkanmaksajista se pula nyt sattuu olemaan, vaikka kuinka työttömiä koetetaan omasta työttömyydestä syyllistää. Ihan omasta kokemuksesta puhun, kun moneen projektiin pääsee talkoolaiseksi, mutta mistään ei haluta maksaa palkkaa, ei edes osaa palkasta!
Mites ennen onnistui että otettiin lakki kouraan, mentiin työnantaja ovella, koputettiin ja saatoin työpaikka siltä kysymältä, mutta sitten enää ei onnistukaan ja esitellään tekosyitä ettei voi paikanpäälle kyselemään töitä?
Koska niillä paikan päällä olevilla on omat työt tehtävänä, eikä ne halua sinne mitään reipasta työnhakijaa kehumaan itseään.
Yhteenkään reippaasti ja omatoimisesti lähettämääni avoimeen hakemukseen en muuten ole ikinä saanut yhtään vastausta.
-eri
Työnantajat eivät todellakaan halua mitään itsensä tyrkyttäjiä paikan päälle. Se oli ennen vanhaan siellä peräkylän Penan pelti- ja mutterikaupassa ehkä sellaista mitä sinä kuvittelet.
Pitää muistaa myös ne tapaukset, joissa työn hakeminen on järjetön vaatimus ja seurausta siitä, että työnantaja keplottelee työsopimusten pituudella.
Esimerkiksi opettaja on voitu palkata vain lukukauden ajaksi. Hänellä voi olla jopa uusi työsopimus seuraavaksi lukuvuodeksi. Miten työnantaja kuvittelee opettajan elävän kesällä? Opettajan työ tehdään kouluvuoden aikana, joten olisi työnantajan velvollisuus maksaa palkka myös kesältä määräaikaisille opettajille samalla tavalla kuin vakituisessa työsuhteessa oleville.
Moni nuori opettaja on kesällä työtön. Miksi heidän pitäisi tehdä työhakemuksia kesällä, kun ei ole millään tavalla realistista, että hän saa työpaikan pariksi kesäkuukaudeksi, kun hakijoina on varmasti myös ihmisiä, jotka voivat jatkaa työssä pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
AIJAI, EI NOIN
Tiedätkö, sulla on työkkäristä väärä kuva, ei siellä ole kenenkään terveystietoja.
Ja anoppia voi matkia. Anoppi sanoi, että isovanhemmat antaa vauvoille suklaata salaa. Anoppi on hyvä opetteja tarhaa ajatellen.
Vauvan äiti voi olla tarkka tiukkapipo, on hyvä että vauva pääsee tarhaan työkokeilijan hoidettavaksi.
Moni opettaja palkataan vain elokuun puolivälistä kesäkuun alkuviikkoon. Työttömänä joutuu olemaan 10 viikkoa, kunnes taas työ jatkuu uutena pätkänä elokuussa. Näin voi joutua tekemään kymmeniä vuosia, koska kuntatyönantaja on näin päättänyt. Virat voidaan laittaa joka vuosi julkiseen hakuun mutta niitä ei täytetä, hakijat kelpaavat kyllä vuosi toisensa jälkeen määräaikaiseksi työntekijäksi 10 kuukauden pätkälle. Eikö koko lukuvuoden töitä tehnyt opettaja ole oikeutettu lomaan? Miksi hänen pitää hakea kesäksi muita töitä tai istua rekrykoulutuksissa tai mennä vaikka henkilökohtaiseksi avustajaksi? Miksi hänen pitäisi hakea mitä tahansa töitä ympäri Suomea, jos hän kerran tietää, että kotikulmilla työt jatkuvat jälleen loppukesästä?
Minusta yli 60 v kiusaaminen olisi lopetettava. Tässä mielessä ymmärrän IL-artikkelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, lasten hoito on kivaa.
Kuunnellaan teitä tiukkis mutseja, mutta teidän sanomiset menee toisesta korvasta ulos.
Mene nyt sinne töihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
AIJAI, EI NOIN
ja siitä on aikaa vähintään 13 vuotta, menneet ovat dementikolle kuin eilispäivää ;DDDDDDDDDD
-miksi unelmissasi olet aina tarhassa? Eikö ottaneet edes palkkatuella?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haen töitä koska on pakko.
Olen osatyökykyinen (osatkeläkkeellä) ja teen nollatuntisopimuksella töitä niin paljon kuin terveys kestää.
TE-toimisto vaatii tekemään yhden hakemuksen kuukaudessa. Se kuulostaa varmasti vähältä terveen ihmisen korvissa. Minulle se on kuitenkin raskasta. Ylimääräinen asia, joka vie vähiä voimia. Pelkkä TE-virkailijan puhelukin on niin kuormittava, että samana päivänä puhelun kanssa en jaksa tehdä mitään muuta. En edes laittaa ruokaa tai käydä suihkussa.
Välillä on muutenkin niin vaikeita päiviä, että voimat eivät riitä edes pukeutumiseen tai hiusten kampaamiseen. Mutta työpaikkoja on haettava.Yhteenkään hakemukseen ei ole vielä vastausta tullut, ja hyvä niin. En pystyisi edes ottamaan vastaan toista työpaikkaa. Nykyisessäkin saan riittävästi työtunteja.
Tutulla on sydänvika ja ylipainoa kertynyt 40 kg. Ennen oli sporttimimmi. Terveyden menetys aiheutti myös masennuksen.
Sydäntä ei voi leikata kun se loppuu niin ainoa keino on sydämen siirto.
Hän myös joutuu hakemaan töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Mä ymmärrän, että työhakemusten täyttäminen silloin, kun ei saa töitä, tuntuu nöyryyttävältä ja vie itsetuntoa alas.Mutta siinä on jotain mätää.
-Hakeeko se työnhakija kaikkia mahdollisia töitä, joita voisi tehdä? Laajentaako hakuaan lähikuntiin?
-Mitä jos tulisi vaan ajattelumuutos, että KAIKKI työ on arvokasta?
-Ja se stigma työn saamattomuudesta pitää poistaa."-Mitä jos tulisi vaan ajattelumuutos, että KAIKKI työ on arvokasta?"
Se varmaankin tulisi sillä että kaikesta työstä maksettaisiin kunnollista palkkaa.
Tuttu yrittäjä toistaa tuota aina, sitten kuitenkaan ei ota ketään töihin ilman tukia. Juuri sai entisen yrittäjän ja täysin ammattitaitoisen henkilön firmaansa töihin, kun tältä uhattiin evätä tuet. Täyttä palkkaa ei tällekään maksa.
No mutta hyvä kun nykyhallitus tukee yrittäjiä. Yrittäjiä on painettu alas jo pitkään.
Suurin osa yrittäjistä ei ole sikaria vetelevää pörssiosakeporhoa, vaan pk-yrityksiä.
Aika iso osa yrityksistä ei pärjäisi ilman tukia. Jos firma pysyy pystyssä tukien avulla, se vie asiakkaita muilta saman alan yrityksiltä, jotka saattaisivat pärjätä omillaan, jos kakkua jakamassa olisi pienempi määrä yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnellaan teitä tiukkis mutseja, mutta teidän sanomiset menee toisesta korvasta ulos.
Vauvan äiti sanoi ettei saa antaa karkkia 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hih
Hönön haaveilua soffan nurkassa ;DDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan äiti sanoi ettei saa antaa karkkia 😂
Jos on tiukkis niin kannattaa jäädä kodinhoidon tuella kotiin.
Hain Tokmannille työhön jossa viikkotunteja 10. Piti täyttää 3 sivuinen nettihakemus. Auto olisi pitänyt olla sillä julkiset ei kulje klo 4 aamulla.
Jokainen ihminen on arvokas. Oli töissä tai ei.