Mihin aikaan alkaa sinun työpäiväsi?
Oletko millään muotoa tyytyväinen aikaan? Voisiko kesällä olla aikaisempi työnaloitus kun on enemmän valoa ja lämpöä?
Kommentit (61)
Joko 7 aamulla tai 13 päivällä.
Vaihdevuodet pukkaa päälle, 7 aamu on täyttä tuskaa.
Liukuva työaika ja asiakkaina teinejä. Lukuvuoden aikana hankkiudun töihin viimeistään kasiksi, mutta kesällä ei kannata, kun käytännössä kukaan asiakkaista ei selviä paikalle ennen kymppiä, harva edes puolilta päivin. Kesäisin työpäivä alkaa myöhäisimpään liukuman sallimaan aikaan eli klo 9. Ihan hyvä näin, yleensä kesäksi on ehtinyt kertyä saldoa niin että voi tehdä vähän lyhyempää päivää, eli lähteä viimeistään normaaliin aikaan vaikka tulisi töihin myöhemmin.
Etäpäivä kerran viikossa. Silloin aloitan tasan klo 7.00, että pääsee lopettamaan ajoissa. Kun olen toimistolla, asiakastapaamisia on klo 8-16 välillä. Kesäloma alkaa vasta 7.8. Edellinen loma oli helmikuussa, joten olen jo hyvin väsynyt.
Silloin kun päätän sen aloittaa, viimeistään kymmeneltä aamulla.
Seuraava työvuoroni alkaa 7.8. klo 14.20
Alkaa klo 8, jota ennen vaatteiden vaihto eli työpaikalla on oltava 0745, kotoa lähdettävä 0700. On vähän turhan aikaista minulle. Aloitus klo 0830 olisi parempi. En edes pääse töistä aikaisin, kun on varsinkin nyt kesälomien aikana niin paljon töitä, että saa istua vähintään kuuteen joka päivä ja kotona on iltaseitsemältä. Joku 0830-1600 työaika olisi minulle passeli.
Klo 7 sormet näppäimistöllä, kun työaika ap:lla alkaa. Työpäivä päättyy klo 23.
Olen yrittäjä ja aloitan työt yleensä noin 8:30. Lopetan sitten kun olen valmis, eli 13:30-17 välillä. Olen tietenkin oikein tyytyväinen. Teen töitä vain arkisin päivällä ja kerran pari kuukaudessa teen tunnin tai pari paperitöitä. Joskus teen niitä aamuisin ennen lähtöä, mutta ne voi tehdä ihan milloin vain ja missä vain, kunhan on netti.
Klo 6.00 alkaa. Ihme nukkujia ovat nykyihmiset, kun vaativat jotain 9.00 aikoja ja neljän päivän viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Työaika av:lla siis. Työmatka yksi askel sängystä pöydän ääreen, jos en kulje vessan ja kahvinkeittimen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet ap:lla eli aloittajan luona? Me täällä av:lla keskustelemme ja trollaamme.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan milloin huvittaa lähteä oma nurmikko leikkaamaan.
Kuka sinulle maksaa palkkaa siitä että leikkaat oman nurmikkosi?
Aloitan yleensä 6.30. Työskentelen pari tuntia ja pidän kahvitauon. Sitten taas pari tuntia töitä ja lounas. Iltapäivän työskentelen yhteen putkeen ja lopettelen klo 16-17 maissa vähän työtilanteesta riippuen.
Teen töitä aika lailla omaan tahtiin, se on urakkaluontoista hommaa. Olen yrittäjä ja korjailen käytettyjä ruumisarkkuja.
Työpäiväni alkaa aina klo 8.00
Kirjaudumme tietokoneella joka ikinen aamu, saapuneeksi työpaikalle.
Kirjautuminen on merkki myös siitä, että olen aloittanut työt.
Toimin julkisella puolella virkatehtävissä, minun on oltava asiakkaiden tavoitettavissa
joka arkipäivä klo 8 - 15.30.
Ei ole työaikoja, mutta etänä aloitan klo 07. Saa kivasti päivän hommat pakettiin hyvissä ajoin, niin jää aikaa kaikelle muullekin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä miksi kesällä pitäisi olla aikaisempi aloitus kun silloinhan sitä valoa riittää hyvin työpäivän jälkeenkin. Talvella olis taas mukavampi päästä aikaisemmin pois niin ei olis ihan säkkipimeää.
Kesäillalla on muutakin käyttöä kuin hengata töissä, ja talvella ei välttämättä pääse kuitenkaan valoisalla ulos, ellei sitten työpäivä lopu jo puoliltapäivin. On siis ihan luonnollista ja helpohkoa herätä valoisaan kesäaamuun pirteänä.
Vierailija kirjoitti:
Työpäiväni alkaa aina klo 8.00
Kirjaudumme tietokoneella joka ikinen aamu, saapuneeksi työpaikalle.
Kirjautuminen on merkki myös siitä, että olen aloittanut työt.
Toimin julkisella puolella virkatehtävissä, minun on oltava asiakkaiden tavoitettavissa
joka arkipäivä klo 8 - 15.30.
Minäkin olen virassa, mutta asiakkaiden tavoitettavissa on oltava vain klo 9-15 välillä eikä ruokatauon aikana tarvitse olla. Yleensä kirjaudun klo 8-8.15 ja poistuneeksi kirjaan klo 11-11.30 (palkaton ruokatauko omaa aikaa) ja toinen työrupeama klo 11.30-16.30. Töitä saisi tehdä vaikka ympäri vuorokauden, työ ei pääty koskaan. Siksi yritän ajatella, että olen vain yksi viranhaltija ja noudatan suht säännöllisiä aikoja.
Mä en oikein ymmärrä miksi kesällä pitäisi olla aikaisempi aloitus kun silloinhan sitä valoa riittää hyvin työpäivän jälkeenkin. Talvella olis taas mukavampi päästä aikaisemmin pois niin ei olis ihan säkkipimeää.