Mikä olisi mieluinen tuliainen mökille?
Kommentit (36)
Tuokaa mitä vaan tainolkaa vaikka tuomatta - kunhan että tuo koriste- tai sisustusesineitä.
Se mikä vierailta itseltään reissunaikana kuluu. Vessapaperit ja saunapuut voin tarjota.
Hedelmiä vaikka, melonia ja muita kesäkasviksia. Se raparperikin. Viini on hyvä tuliainen, kahvi myös (tosin olen tarkka espressoistani, mutta kyllä tavallinenkin muille tarjoten hyvin kelpaa).
Vessapaperi on vähän arkinen ja tylsä, mutta käyttöön menisi sekin. Keksejä ja muuta vehnäsahanpurua en kaipaa, mutta vieraille tarjolle menisi nekin, joten tuliaiseleenä mukava sekin.
Ylipäänsä tuliaiset on huomaavainen ele vieraalta enkä ymmärrä, miksi jotkut valittavat kaikesta - tuliainen ei ole mikään tilausravintolatuote, jonka saaja etukäteen määrittää. Suosittelen kuitenkin välttämään koriste-esineitä ja muuta mökkiin pysyvästi jäävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinipullo emännälle, whiskipullo isännälle ja lapsille suklaata.
Maailman typerin lahja.
Minä haluaisin viskiä ja suklaata. T. Emäntä.Olwtkin ahne porsas. Perheesi itkee kun syöt ja juot kaikkien lahjat.
Ei, kun en vaan pidä sukupuolioletuksista lahjoja annettaessa.
Vierailija kirjoitti:
En omista mökkiä mutta äkkiseltään tulisi mieleen vessapaperi, talouspaperi, kertikset, säilykkeet, saippuaa, hyttysenkarkottimia, kynttilöitä, grillipuita ja tietty omat syömiset ja juomiset.
Eiiii!!
Pidän kyllä itse huolen vessapaperin ja talouspaperin riittävyydestä. Ja ostaisit kuitenkin jotain halpaa hiekkapaperia, mistä menee käsi läpi pyyhkiessä 😂
Mitään säilykkeitä ei syödä, kertsiastioita inhoan, saippuat haluan itse valita (tuoksun ja biohajoavuuden), kynttilöille ei ole mitään alustoja (paitsi lämpökynttilöille, jotka myydään siinä jättipaketissa eli niitä on aina liikaa muutenkin). Polttopuita on liiteri täynnä.
Omat juomat mukaan ja tuliaisiksi vaikka skumppapullo, jolla skoolataan saman tien tervetuliaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
En omista mökkiä mutta äkkiseltään tulisi mieleen vessapaperi, talouspaperi, kertikset, säilykkeet, saippuaa, hyttysenkarkottimia, kynttilöitä, grillipuita ja tietty omat syömiset ja juomiset.
Grillipuita mökille? Meidän mökillä grillataan kaasulla ja saunapuita on moneksi vuodeksi, lisää saa kun kaataa puita tontilta.
Vessa- ja talouspaperi ovat ihan ok, mutta ei mitään isoja paaleja. Kertakäyttöastioita on tarpeeksi ja emme niitä paljoa edes käytä, vaan syömme ihan normaaleista astioista ja tiskit pesee tiskikone.
Säilykkeitä ei ikinä, saippuaa ei ikinä ja hyttysenkarkottimia ei kiitos. Syömiset on hyvä katsoa yhdessä, mutta ei se ole kiva, jos vieraat jyrsivät jotain omia känttyjään, jos olen varautunut kerran tarjoamaan sapuskat ja isäntäväki syö.
Vierailija kirjoitti:
Noista vaihtoehdoista raparperi on vähän hassu kun sitä todennäköisesti kasvaa mökkipihassa.
Kuinka? Itse en ole nähnyt varmaan yhdelläkään mökillä koskaan raparpereja. Toki pyörin enemmän pohjoisessa ja idässä kunnon maisemissa, enkä etelän murakoissa.
Viinipullo ja hyvä kahvi ovat aina hyviä tuliaisia. Keksejä mutustavat hiirulaiset ja raparpereille voi olla vaikeampi keksiä järkevää käyttöä. Kiittää ja tunkea takaisin vieraan hanuriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiiii!!
Pidän kyllä itse huolen vessapaperin ja talouspaperin riittävyydestä. Ja ostaisit kuitenkin jotain halpaa hiekkapaperia, mistä menee käsi läpi pyyhkiessä 😂
Mitään säilykkeitä ei syödä, kertsiastioita inhoan, saippuat haluan itse valita (tuoksun ja biohajoavuuden), kynttilöille ei ole mitään alustoja (paitsi lämpökynttilöille, jotka myydään siinä jättipaketissa eli niitä on aina liikaa muutenkin). Polttopuita on liiteri täynnä.Omat juomat mukaan ja tuliaisiksi vaikka skumppapullo, jolla skoolataan saman tien tervetuliaisiksi.
Tää on ihan makuasia mitä kukakin haluaa.
Me kun on kysytty mitä haluavat että tuodaan niin vessapaperi on yksi mitä pyydetään.
Jotkut innostuisi jo mainitusta viinistä ja viskistä, mutta itse tiedän että tuo pari saisi sellaisesta tuliaisesta valtavan parisuhderiidan aikaiseksi.
Meillä ei keksit kulu, raparperipiirastakaan en leivo mökillä, mutta valmis piiras olisi tervetullut tuliainen. Kahvi käy ja viinipullo, mutta mieluummin kuohuviinipullo. Huussikuivike olisi hauska tuliainen kuten myös kesäiset lautasliinat ja kertakäyttöastiat, jotta ei tarvitse olla jatkuvasti tiskaamassa.
Ei kynttilöitä, saippuoita eikä koriste-esineitä.
Vaikea sanoa kun en tunne sun mökkiväkeä.
Vessapaperia, kertakäyttölautasia, saippuaa, säilykepurkkiruokia, uusia perunoita ja mansikoita.
Ei alkoholia meidän mökille. Tai jos tuotte, niin voitte juoda itse sen. Raparperia on jo liikaakin.
Kynttilöitä ei tarvitse ja jotain koriste-esineitä inhoan. Oikeasti kun nyt mietin, niin huussikuivike olisi hyvä tuliainen, se meillä unohtuu aina ostaa ja kun huusseja on kaksi kappaletta, niin sitä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperia, kertakäyttölautasia, saippuaa, säilykepurkkiruokia, uusia perunoita ja mansikoita.
Tunkisin säilykepurkit vieraan hanuriin ja samaan aukkoon pistäisin saippuat ja kertakäyttölautasetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiiii!!
Mitään säilykkeitä ei syödä, kertsiastioita inhoan, saippuat haluan itse valita (tuoksun ja biohajoavuuden), kynttilöille ei ole mitään alustoja (paitsi lämpökynttilöille, jotka myydään siinä jättipaketissa eli niitä on aina liikaa muutenkin). Polttopuita on liiteri täynnä.Omat juomat mukaan ja tuliaisiksi vaikka skumppapullo, jolla skoolataan saman tien tervetuliaisiksi.
Tämä, eli parempi on kun kysyy mikä olisi mieluisaa tai mitä tarvitsee kuin tuo jotain polttopuita.
Raparperi, mutta jossakin jalostetussa muodossa, esim. piirakkana, muutoin ei olisi käyttöä. Kahvi ja viini myös ok.
Sitten kandee pysyä kotona.