Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa ei hyväksytä eutanasiaa?

Vierailija
27.06.2023 |

Miksi sairaiden pitää kitua?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paranematon, kuolemaan johtava sairaus ja olen ihan hiton harmissani ettei Suomessa ole eutanasiaa. Lääkärit jauhaa omaa jargoniaan saattohoito on hyvin kehittynyttä ja kivut saadaan nykyään yleensä pidettyä kurissa, ja kuolema tulee yleensä ihan rauhallisesti. Joo, niin varmaan mutta a) en haluaisi olla sedaatiossa viimeisiä viikkoja/päiviä, miksei saman tien voida lykätä lääkettä vähän enemmän niin pääsisin kerralla pois b) elämä on jo nyt kipulääkkeillä taiteilua, ja välillä on pitkäkin kioukohtauksia ennen kuin lääkkeet vaikuttaa. Tuskin tulevaisuudessa on yhtään sen helpompaa. C) yleensä kuolema tulee rauhallisesti - ei siis AINA. Joten niin kauan kuin ei ole eutanasiaa, on niitä jotka kituu tuskissaan viimeiset ajat.

Eutanasiaan ei olla ketään pakottamassa. Omaa ahdistustani vähentäisi merkittävästi se, jos tietäisin eutanasian olevan mahdollinen. En pelkää kuolemaa, sen sijaan pelkään viimeisiä hetkiä täällä.

Vierailija
42/42 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iät ja ajat lopetettu lemmikkejä ja annettu eutanasiaa yms mutta sairaaloissa pidetään täysin kyvyttömiä vihanneksia väkisin hengissä vaikka he itse haluaisivat lähteä. Mitä moraalia ja etiikkaa on että eläin on jotenkin eri kuin ihminen?? Ihminen on vain apina joten miksei kalliin hoidon tarvitsevia potilaita nakata vaan ojaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi