Sinulle joka olet valmis muuttamaan mihin päin Suomea tahansa työtä saadaksesi
Nyt on taas oppisopimuspaikkoja auki. Lähihoitajia ja laitoshoitajia. Lapissa useampia paikkoja, joten sopii Lappihulluille :)
Palkka 2 tonnin luokkaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Olenilmoittanut viestisi asiattomaksi
Onhan se kieltämättä asiatonta mainostaa työllistymismahdollisuuksia. Joku saattaa vahingossa vaikka tarttua siihen.
No, onks se työ sitte pysyvää.... Meinaan vaan, että lähtee kokeilemaan, muuttaa kamansa ja kotinsa jonnekin halvatun slummikylään ja joutuu karvaasti pettymään... työnantaja ei piittaa säännöistä, seutu on suoraan sanoen pska... että muuta nyt sitte... täytyy ens kuule hankkii joku tilapäinen kortteeri ja kattoo lähteekö sujumaan.
Ei ole koulutusta noihin kumpaankaan mainittuun hommaan, mutta suosittelen lämpimästi työn perässä muuttamista jos vaan mahdollista. Olen itse töiden vuoksi asunut kahdessa muussa Euroopan maassa ja Suomen sisällä muuttanut nyt kahdeksan kertaa, koskaan en ole katunut :)
Olen muuttanut suomessa kahteen eri kaupunkiin ja ulkomaille kolmeen eri maahan. Nyt olen muuttamassa taas ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
No, onks se työ sitte pysyvää.... Meinaan vaan, että lähtee kokeilemaan, muuttaa kamansa ja kotinsa jonnekin halvatun slummikylään ja joutuu karvaasti pettymään... työnantaja ei piittaa säännöistä, seutu on suoraan sanoen pska... että muuta nyt sitte... täytyy ens kuule hankkii joku tilapäinen kortteeri ja kattoo lähteekö sujumaan.
En ole lukenut oppisopimukseen tehtävää sopimusta, mutta ainakin kolutussopimuksissa (työharjoitteluissa) tehdään oppilaitoksen puolelta työnantajaa velvoittavat sopimukset. Työnantaja voi lopettaa sopimuksen vain, mikäli opiskelija ei tule töihin, tulee töihin juovuksissa tms., mutta ei siksi, että kyllästyy naamaan. Laitsikan papereilla pääset kyllä töihin sen jälkeen muuallekin. On kaupunkeja, joissa on krooninen pula vakituisista laitsikoista. Voit myös tehdä niin päin, että ehdotat itse omaan kuntaan oppisopimusta itsellesi tai lähimpään kuntaan laitsikan paikkaan, johon eivät saa ketään. Eli kouluttaudut samalla kun he palkkaavat sinut. Tuskin laittaisivat oppisopimusta avoimeksi, jos eivät haluaisi pitää. Laitsikoita ja lähäreitä tarvitaan oikeasti. Siksi he epätoivoisina tarjoavat oppisopimusta.
Sinkkuna muuttelin työn perässä milloin minnekin. Kun ei ollut vielä isoa muuttokuormaakaan, ja vuokrakämpästä pääsi helposti eroon, ei muutto ollut maata kaatava ongelma.
Nyt, kun on velkainen omakotitalo, puolisolla hyväpalkkainen työ ja lapsilla koulut, ei tästä niin vain lähdetä. Toki, jos etätöitä enimmäkseen voisin tehdä, se onnistuisi kyllä. Sen verran on neliöitä tässä torpassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koulutusta noihin kumpaankaan mainittuun hommaan, mutta suosittelen lämpimästi työn perässä muuttamista jos vaan mahdollista. Olen itse töiden vuoksi asunut kahdessa muussa Euroopan maassa ja Suomen sisällä muuttanut nyt kahdeksan kertaa, koskaan en ole katunut :)
Minkä ajan sisällä kahdeksan kertaa?
En muuta enää mihinkään, ellei luvassa vähintään vuoden määräaikaista. Useamman vuoden ravasin ympäri maata vaihtaen paikkakuntaa vähintään kahdesti kuussa eikä tuollainen ole enää ihmisarvoista elämää.
Heti kun saan tämän asunnon myytyä niin muutan sinne mistä töitä saan. Vaikka Tampereelle tai Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut oppisopimukseen tehtävää sopimusta, mutta ainakin kolutussopimuksissa (työharjoitteluissa) tehdään oppilaitoksen puolelta työnantajaa velvoittavat sopimukset. Työnantaja voi lopettaa sopimuksen vain, mikäli opiskelija ei tule töihin, tulee töihin juovuksissa tms., mutta ei siksi, että kyllästyy naamaan. Laitsikan papereilla pääset kyllä töihin sen jälkeen muuallekin. On kaupunkeja, joissa on krooninen pula vakituisista laitsikoista. Voit myös tehdä niin päin, että ehdotat itse omaan kuntaan oppisopimusta itsellesi tai lähimpään kuntaan laitsikan paikkaan, johon eivät saa ketään. Eli kouluttaudut samalla kun he palkkaavat sinut. Tuskin laittaisivat oppisopimusta avoimeksi, jos eivät haluaisi pitää. Laitsikoita ja lähäreitä tarvitaan oikeasti. Siksi he epätoivoisina tarjoavat oppisopimusta.
Asuinpaikkakunnalla on vanhuspuolen lähäreistä huutava pula. Varmaan pääsisi oppisopimuksella töihin heti. Itselläni ei vaan pää kestä niitä hommia, mutta jos olisi vähänkin normaalimpi pää, lähtisin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ajan sisällä kahdeksan kertaa?
En muuta enää mihinkään, ellei luvassa vähintään vuoden määräaikaista. Useamman vuoden ravasin ympäri maata vaihtaen paikkakuntaa vähintään kahdesti kuussa eikä tuollainen ole enää ihmisarvoista elämää.
Muuttanut nyt kahdeksan kertaa Suomen sisällä vuodesta 2015 laskettuna. Tiuhimmillaan oli kolme muuttoa saman vuoden aikana, joskin yksi noista oli saman kaupungin sisällä kun ensimmäisen kämpän sijainti ei miellyttänyt, tuossa yhteydessä työpaikka ei vaihtunut eli ehkä sitä ei voi laskea puhtaasti mukaan näihin.
Laitoshuoltaja,
Hoiva-avustaja
Lähihoitaja
Ravitsemustyöntekijä
Varhaiskasvatuksen lastenhoitaja
Noille aloille on nyt oppisopimuspaikkoja auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikkakunnalla on vanhuspuolen lähäreistä huutava pula. Varmaan pääsisi oppisopimuksella töihin heti. Itselläni ei vaan pää kestä niitä hommia, mutta jos olisi vähänkin normaalimpi pää, lähtisin heti.
Kysäise laitsikkaa jos se sopii sinulle. Eihän kysymällä mitään menetä.
Olet nyt ymmärtänyt väärin. Olen valmis muuttamaan työn perässä, mutta en minkä tahansa työn. Enkä varsinkaan oppisopimuskoulutuksen. Minulla on jo ammatti.
Ei noiden töiden takia minnekkään tarvi muuttaa. Lähäriksi pääsee missä päin Suomea tahansa niin lähellä kotia että töihin pääsee vaikka kävellen. Varmaan ainoa asia mitä Suomesta ei puutu on sairaat, vanhat ja vammaiset. Kaikki ei vaan silti siihen työhön sovellu.
Vierailija kirjoitti:
Ei noiden töiden takia minnekkään tarvi muuttaa. Lähäriksi pääsee missä päin Suomea tahansa niin lähellä kotia että töihin pääsee vaikka kävellen. Varmaan ainoa asia mitä Suomesta ei puutu on sairaat, vanhat ja vammaiset. Kaikki ei vaan silti siihen työhön sovellu.
Kannattaa tietenkin kysyä myös läheltä. Kaikki eivät pysty tarjoamaan oppisopimusta, osa tarvitsee valmiiksi koulutetun. Oppisopimukseen pitää kumminkin olla riittävät resurssit työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Olet nyt ymmärtänyt väärin. Olen valmis muuttamaan työn perässä, mutta en minkä tahansa työn. Enkä varsinkaan oppisopimuskoulutuksen. Minulla on jo ammatti.
Minulla taas on useampi ammatti, mutta ei niistä ole hyötyä, mikäli niiden kautta ei saa palkkaa. Palkka on se mitä tarvitsen. Silloin otan palkan ja vaihdan alaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja,
Hoiva-avustaja
Lähihoitaja
Ravitsemustyöntekijä
Ja kun avaat ilmoituksen ja luet tarkemmin niin siellä sanotaan, että opintojen loppupuolella olevalle opiskelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltaja,
Hoiva-avustaja
Lähihoitaja
Ravitsemustyöntekijä
Ja kun avaat ilmoituksen ja luet tarkemmin niin siellä sanotaan, että opintojen loppupuolella olevalle opiskelijalle.
Ei ainakaan niissä parissa ilmoituksessa vaadittu, mitä katsoin. :
Aiempaa kokemusta et tarvitse, sillä tarjoamme sinulle kattavan ja laajamittaisen perehdytyksen sekä jatkuvan tuen työhösi, joten ihan varmasti pääset heti alussa hyvään vauhtiin!
Oppisopimuksella työskentelet ja ansaitset palkkaa kuten muutkin työntekijät, mutta samalla opiskelet itsellesi laitoshuoltaja tai toimitilahuoltajan ammattitutkinnon.
Odotamme hakijalta positiivista asennetta, sitoutumista ja halua oppia uutta! Täysi-ikäisyys (18 vuotias) on kuitenkin vaade, josta emme voi joustaa.
Palkka
2029,77 €/kk
Nuo kyllä sellasia ammatteja ettei kovin useaa innosta. Huonot työolot eikä palkkakaan päätä huimaa ja kaikenlisäksi pitäisi matkustaa toiselle puolelle suomea.
Olenilmoittanut viestisi asiattomaksi