Olen lievästi ylipainoinen, mutta en mielestäni näytä siltä
Näenkö oman peilikuvani ihan vääristyneenä?? Mielestäni näytän ihan sopivalta. Olen 165cm pitkä ja painan 71kg. Pitäisikö mun laihduttaa?
Kommentit (6)
Mä olen selkeästi ylipainoinen, mutta peilistä mua katsoo vaan pikkuisen pyöreä nainen. Kun näen valokuvan itsestäni järkytyn joka kerta. En meinaa edes tunnistaa itseäni. Eli kyllä se peili voi vääristää omakuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Etkös sinä ole ihan normaalipainon rajoissa, miksi silloin pitäisi laihduttaa...
BMI 26, eli lievä ylipaino
Sama vastaus kuin aiemmassa aloituksessasi. Riippuu muistakin numeroista, kuin vain noista. Jos vaatekoko on xl tai vyötärö enemmän kuin 80cm, niin varmaan on vääristynyt kehonkuva.
Mä olen 165 cm ja 68 kiloa, ja omasta mielestäni olen ihan saman näköinen kuin kymmenen kiloa laihempana, jollainen olin hyvin pitkään. Vanhat vaatteet vain eivät enää mahdu päälle.
Ihminen tottuu hitaasti kehonkuvaansa. Ja toinen juttu on, että nykyään kaikki muutkin tuntuvat olevan saman kokoisia. Vai onko tämä taas valikoivaa havainnointia? En tiedä, mutta laihdutus olisi tosiaan helpompaa jos edes tuntisi itsensä ylipainoiseksi.
No se nyt riippuu paljon ruumiinrakenteesta ja kyllä katsojastakin.
Itsellä tuttava, jolle oli leikkausta ennen huomautettu lievästä ylipainosta. Hän toitotti nauraen kaikille, että HÄNELLÄ on muka ylipainoa! No onhan sitä, sen näkee jo puusilmällä. Aina kun on ollut pyöreä, ei sitä ehkä itse ymmärrä.
Itse vain vähän hoikempana, pidän itseäni lihavana. Lääkkeet (kortisoni) toivat painon, vaikka aina ennen olin hoikka. Nyt ero on niin selvä entiseen, että on tosi lihava olo.
Etkös sinä ole ihan normaalipainon rajoissa, miksi silloin pitäisi laihduttaa...