Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Milloin ensimmäistä kertaa viihteelle vauvan syntymän jälkeen?

29.08.2008 |

-

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen onnistunut yritys 3kk.

Vierailija
2/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa tais mennä puol vuotta! Nyt toinen lapsi oli kaksi viikkoa:)...kun kävin kaverin polttareissa...en kyllä nauttinut ku muutaman...nyt vauva 6vko vanha eikä sunitelmia uudestaan lähdölle...kunhan jaksais väsyttää aina muutenkii...

Ennen lapsia olin kova bilettäjä! en nyt ihan joka viikonloppu mutta melkein...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole käynyt viihteellä kertaakaan. (En tosin käynyt usein aiemminkaan.) Tähän asti olen ollut erossa lapsesta pisimmillään viisi tuntia. Voi tuntua hurjalta, kun reilun parin kuukauden kuluttua menen töihin!

Vierailija
4/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
5/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää sitä ennen harjoiteltiin pullosta juomista, ja hyvinhän se onnistui.

Vauva oli vanhempieni luona hoidossa.

Vierailija
6/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kohdalla kun vauva oli 6kk ( oli aika kamala ilta kun rinnat pakkautuivat, en kyllä nauttinut) Seuraavan kerran oltiinkin omissa häissä ja esikoinen oli silloin 1v2kk.

Toisen kohdalla en ole ollut vielä ollenkaan ja vauva on jo 1v3kk... ja taitaa mennä vielä ainakin vuosi, koska olen raskaana =).

Vierailija
7/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava lapsi oli 3 kk.

Viihteelle tarkoittaa minulle muutamaa lasia viiniä ja illallinen hyvien ystävien kera.

Vierailija
8/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtisi enää

Vierailija
9/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva oli 1kk vanha, oli ongelmia tunnesiteessä sillon, en lähtisi enää

Vierailija
10/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvaa hoiti hänen isänsä.

Nyt jo odotan, että josko sitä vielä tämän vuoden puolella kerran pääsisi... :)

rv 38

Vierailija
11/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi poistuu äidinmaidosta samaa vauhtia kuin verestä, joten sen perusteella voit laskea (yhden annoksen palamiseen kuluu noin 2 tuntia). Toisaalta ei ole myöskään vaarallista, jos vauva saa satunnaisesti äidinmaitoa, jossa on mukana alkoholia (säännöllinen käyttö on toki eri juttu). Alkoholin pitoisuus äidinmaidossa on sama kuin veressä. Jos esim. äiti on yhden promillen humalassa ja vauva juo tätä maitoa 2 desilitraa, saa vauva alkoholia 0,2 grammaa eli käytännössä mitättömän pienen määrän.

Vierailija
12/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ehtineet ennen raskaaksi tuloa hillua baarissa? Ja Lapset on vain hetken pieniä, loppuelämä sit on aikaa olla viihteellä...Miettikää sitä. Lapset pesästä lentäneet, sit ei muuta olekkaan kuin aikaa...

Vierailija
13/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika usein se vauva/lapsi nukkuu suurimman osan aikaa kun se äiti on siellä viihteellä. Joten ei se mielestäni maailmaa kaada tai lapsen lapsuutta pilaa jos se äiti uskaltautuu viihteelle silloin tällöin ennen kun lapset ovat kotoa muuttaneet.

Ettekö ehtineet ennen raskaaksi tuloa hillua baarissa? Ja Lapset on vain hetken pieniä, loppuelämä sit on aikaa olla viihteellä...Miettikää sitä. Lapset pesästä lentäneet, sit ei muuta olekkaan kuin aikaa...

Vierailija
14/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten ristiäiset jatkot kaveriporukalla. Asuttiin ulkomailla ja oli ainut tilaisuus nähdä kaikki ystävät yhdellä kertaa. Oli paha olla, palasin ennen miestäni kotiin vauvojen luokse. Nyt kuopus 5kk eikä kyllä tule mieleenikään lähteä pilettämään, varisinkin kun ei osaa pulloa ottaa. No, kerran kävin elokuvissa, viime viikolla kun täytin vuosia, mutta silloin imetin ennen ja jälkeen, eikä yhtään ollut itkua isin kanssa. Huomenna lähden Tallinnaan juhlimaan, vauvani ja kummitätinsä kanssa. Sellaista juhlimista meillä nyt ja nautin niin paljon!

Jos on tehnyt mieli lasia viiniä, olen sen suonut ehkä muutaman kerran, mutta en nyt pitkiin aikoihin. Ei jaksa, kun vauva syö tunnin välein :)

Vierailija
16/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus täytti heinäkuussa 1v. Eli yli vuosi kului aikaa.. Ei oo tehnyt mielei lähteä kun vauva on ollut semmoinen iltatissittelijä, ja on kyllä vieläkin. Mutta viihteellä oli ihan kivaa ja kotona oli kaikki sujunut, joten nyt ehkä uskaltaudun joskus uudelleenkin.

Vierailija
17/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis muutaman tunnin poissa, ja otin pari lasillista viiniä. Lapset on olleet reilun vuoden, kun olen käynyt perusteellisemmin ulkona (tullut pikkutunneilla kotiin ja tuiterissa). Käytännössä imetyksen loputtua siis.

Mä en ole halunnut vauvaikäistä jättää pitkäksi aikaa, ja toisaalta, kun en pysty maitoa lypsämään, on ollut pakkokin mennä vauvan tahtiin. Mutta en mä näe mitään järkeä siinä, että äiti lopettaisi kokonaan aiemman elämäntapansa lasten tultua kuvioihin! En mä ainakaan mitenkään radikaalisti muuttunut ihmisenä lasten syntymän myötä. Iän myötä varmasti tulee vähemmän mentyä, mutta kyllä näin 30-vuotiaana vielä silloin tällöin haluaa pynttäytyä nätiksi ja mennä baanalle katsomaan meininkiä. :)

Vierailija
19/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole halunnut vauvaikäistä jättää pitkäksi aikaa, ja toisaalta, kun en pysty maitoa lypsämään, on ollut pakkokin mennä vauvan tahtiin. Mutta en mä näe mitään järkeä siinä, että äiti lopettaisi kokonaan aiemman elämäntapansa lasten tultua kuvioihin! En mä ainakaan mitenkään radikaalisti muuttunut ihmisenä lasten syntymän myötä. Iän myötä varmasti tulee vähemmän mentyä, mutta kyllä näin 30-vuotiaana vielä silloin tällöin haluaa pynttäytyä nätiksi ja mennä baanalle katsomaan meininkiä. :)

Kahden ensimmäisen kohdalla viihteellä tuli käytyä todella harvoin. Esikoinen oli vuoden ja kyseessä omat häät ja toinenkin oli lähempänä vuotta muistaakseni. Silloin tosin odotin jo kolmatta, joten viihteellä oltiin ilman alkoholia. Nyt kun nuorimmainen on yli vuoden, viihteellä on tullut käytyä senkin edestä. Puolen vuoden aikana noin viisi kertaa. Osaltaan siihen on vaikuttanut se, että tätä viimeistä en ole imettänyt enää pitkään aikaan ja toisekseen se, että nyt on tuntunut siltä, että tämä äiti tarvitsee vähän omaa aikaa. Mutta aika rauhallisia on nämä biletykset olleet, baariin asti ei olla vielä kertaakaan päästy.

Vierailija
20/24 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on lähtenyt myöhiten baanalle, niin sitten on parempi äiti. Jokainen äiti on lapselle paras(muutama poikkeuskin tietty on) ja oli äiti sitten ollut baanalla vauvan ollessa 3kk tai 8kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan