Tuttu kertoi, ettei käytä mitään auringonsuojaa
Tekee pihatöitä, lenkittää koiraa, käy pyörälenkeillä ym eli on tosi paljon ulkona, vaikkei rannalla tai uimaloissa käykään. Ei kuulemma ole vuosiin käyttänyt mitään suojavoiteita. Joskus pöyräillessä saattaa hieman palaa olkapäät, jos on toppi.
Onko tuo vaarallista?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä aurinkorasvoja, on kalliita ja niitä menisi kesässä paljon. Ja sitten se työ mikä niiden pesemisessä on, saa jynssätä ihoa että se irtoaa. Kasvot alkavat puskemaan finnejä niiden seurauksena. Voidetta pitäisi lisätä pitkin päivää. En vain jaksa sitä rumbaa.
Suojaan ihoa vaatteilla. Pitkiä hameita, maksimekkoja, isoja aurinkohattuja jne.
Rannalla kun olen, uintien välissä käytän rantamekkoa ja hellehattua.
Mä sekä pukeudun peittävästi että käytän aurinkorasvoja, aina vain fysikaalisia, en kemiallisia. Kasvot on pakko rasvata aina kun menen ulos, muuten palan jo muutamassa minuutissa. Mulla on todella aurinkoherkkä iho enkä todellakaan voi ottaa riskejä sen kanssa.
Tosi harvoin näen muita, joilla on yhtä peittävä vaatetus kuin mulla. Suurin osa kulkee kesälläkin ilman hattua, ja aina vähintään käsivarret ja sääret kokonaan paljaana. Usein pitkissäkin mekoissa on tosi avara dekoltee, ja se alue on myös tosi herkkä palamaan, ellei laita aurinkorasvaa. Hellehattuni on myös sellainen, jota hyvin harvoin näen kenelläkään. Useimmilla hattua käyttävillä on vain pieni lieri, joka suojaa vain kasvojen yläosaa auringolta.
Mitä sitten ? Mikä ongelma sinulla asiasta on? Terveisin vieras nainen joka ei käytä myöskään aurinko rasvaa.
Kyllä kantsis käyttäää aurinko rasvaa. ennen aurinko rasvan keksimistä kaikki kuoli nimittäin ihosyöpäääään.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rusketus
Rusketus on ihon tummumista auringonvalossa. Se on elimistön suojakeino auringonsäteilyn sisältämää ultraviolettisäteilyä (UV) vastaan.
Tärkeintä on, että iho ei pala. Parasta olisi suojautua vaatteilla, mutta jos on kalpea iho ja vähän vaatteita päällä helteellä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rasvat.