Onko ok olla osallistumasta häihin, polttareihin, häälahjaan ja muihin kustannuksiin?
Kutsu tuli ystäväpariskunnan häihin ja nyt siihen pitäisi vastata jotain. Tätä pariskuntaa tulee nähtyä noin kaksi kertaa vuodessa ja he ovat lähinnä miehen kavereita. Tunnen heidät hyvin, mutta suoraan sanottuna en pidä kummastakaan yhtään ja epäilen, että tunne on jossain määrin molemminpuolinen.
Nyt pitäisi vastata hääkutsuun ja kuinka ollakaan, häät ovat keskellä kahden viikon yhteistä kesälomaamme, jonka saimme alkuvuodesta töistämme neuvoteltua. Onhan tämä ollut tiedossa jo siitä asti, kun kutsu tuli ja muut suunnitelmat pistettiin jäihin sen takia.
Olisimme halunneet lähteä ulkomaille, mutta mies velvollisuudesta on tietenkin osallistumassa kavereidensa häihin. Itse mietin, kehtaanko jättää häät välistä. No, eilen minut lisättiin viestirinkiin, jossa suunnitellaan morsiamen polttareita. En haluaisi osallistua niihinkään, en edes osallistua niiden kustannuksiin millään tavalla.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Ja onko pakko ostaa häälahjaa, jos ei osallistu häihin?
Itse en häistä välitä ja jos joskus päättäisin mennä naimisiin, niin en haluaisi kutsua näitä ihmisiä. Toki tämän miehen kanssa heidät olisi pakko kutsua...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsisin matkan. Harmi jos mies ei halua kanssasi matkalle lähteä, vaan häihin.
Minä lähtisin yksinään reissuun. Menkööt mies häihin, jos haluaa. En kahden viikon lomaa pilaisi häiden takia, kun pariskunta ei niin läheinen ole
Minä ymmärsin, että ap ja puolisonsa ovat yhtä aikaa lomalla kaksi viikkoa, mutta mahdollisesti heillä kummallakin on kyllä enemmänkin lomaa. Siksi itse ehkä tekisin ulkomaanmatkani silloin, kun mies on vielä/jo töissä, jotta suurin osa siitä kahdesta viikosta voitaisiin tehdä yhdessä jotain.
Hanki elämä. Eipä ole sellaista ihmistä, jonka häiden vuoksi peruisin lomasuunnitelmat. Mikäli olisi kumppanin kanssa yhteisiä lomasuunnitelmia, niin mikäli haluaisi mennä häihin, niin menköön, mutta turha ihmetellä, miksi olisi valinnan jälkeen ex.
Mä en mene kyllä mihinkään polttareihin enkä kustanna niitä millään tavalla.
Siis nyt vasta tuli kutsu ja häät on kesällä?! Jos näin niin kylläpä myöhään tulee kutsu. Monella on kesällä viikonloput täynnä menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttareiden osalta ilmoitat ettet pääse ja poistut ryhmästä. Miehen kanssa kannattaa jutella menenettekö häihin vai ette. Jos ette mene, lahjaakaan ei tarvita. Mies voi mennä toki itsekseenkin. Onko miehelle miten hyvä kaveri? Niin hyvä että uhraa teidän yhteisen lomamatkan?
Ovat olleet sulhasen kanssa kavereita lapsuudesta asti. Olivat vielä joitain vuosia sitten parhaita kavereita, mutta viime aikoina tämä sulhanen on perunut yhteisiä tapaamisia lyhyellä varoitusajalla ja jättänyt lupauksiaan täyttämättä, eikä ole enää osallistunut heidän yhteisen kaveriporukan tekemisiin aktiivisesti. Lähinnä vain, jos muut valmistelevat asioita tapaamisia varten, ostavat ruokaa, tarjoavat juomaa tai yösijan ja maksavat viulut jne. Siitä huolimatta mieheni pitää häntä edelleen hyvänä ystävänään. AP.
Tämän sanon kokemuksesta - häiden jälkeen ei tule pitämään enää kavereihin yhteyttä. En panostaisi noihin häihin.
No en kyllä todellakaan ymmärrä miksi pitäisi osallistua polttarikuluihin tai ostaa häälahjaa jos kumpaakaan ei osallistu?! Ei herranjestas...
Polttareihin on varmaan kutsuttu kaikki häihin osallistuvat nuoret, jotta kukaan ei tuntisi oloaan kiusalliseksi häissä kun polttareista tulee kuitenkin puhe. Nyt Ap, poistu vain ryhmästä, kuten hyvin on ehdotettu. :)
Häihin menisin ehdottomasti. Eiköhän siellä ole miehelle muitakin tärkeitä kavereita?
No minusta siihen, onko häissä hauskaa vaikuttaa muut vieraat. Eihän morsiuspari juurikaan ehdi kenenkään kanssa seurustella. Tietenkin jos pelkästään morsiuspari näkeminen ärsyttää, tilanne voi olla eri.
Polttareista sanoisin, etten valitettavasti pysty osallistumaan, ei mitään tekosyitä muista menoista, koska sellainenhan ei estä osallistumasta rahallisesti. Been there.