Onko ok olla osallistumasta häihin, polttareihin, häälahjaan ja muihin kustannuksiin?
Kutsu tuli ystäväpariskunnan häihin ja nyt siihen pitäisi vastata jotain. Tätä pariskuntaa tulee nähtyä noin kaksi kertaa vuodessa ja he ovat lähinnä miehen kavereita. Tunnen heidät hyvin, mutta suoraan sanottuna en pidä kummastakaan yhtään ja epäilen, että tunne on jossain määrin molemminpuolinen.
Nyt pitäisi vastata hääkutsuun ja kuinka ollakaan, häät ovat keskellä kahden viikon yhteistä kesälomaamme, jonka saimme alkuvuodesta töistämme neuvoteltua. Onhan tämä ollut tiedossa jo siitä asti, kun kutsu tuli ja muut suunnitelmat pistettiin jäihin sen takia.
Olisimme halunneet lähteä ulkomaille, mutta mies velvollisuudesta on tietenkin osallistumassa kavereidensa häihin. Itse mietin, kehtaanko jättää häät välistä. No, eilen minut lisättiin viestirinkiin, jossa suunnitellaan morsiamen polttareita. En haluaisi osallistua niihinkään, en edes osallistua niiden kustannuksiin millään tavalla.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Ja onko pakko ostaa häälahjaa, jos ei osallistu häihin?
Itse en häistä välitä ja jos joskus päättäisin mennä naimisiin, niin en haluaisi kutsua näitä ihmisiä. Toki tämän miehen kanssa heidät olisi pakko kutsua...
Kommentit (28)
Jos kaveripariskunta on lähinnä miehesi kavereita, miksi sinun täytyy siihen kutsuun vastata? Mies menköön, sinä voit jäädä pois. Polttariviestiketjuun voit vastata, että valitettavasti et pysty osallistumaan, ja poistua ryhmästä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
En ota kantaa häihin menemiseen, mutta mun käsittääkseni morsiamen polttarit järjestää morsiamen ystävät. Ei suinkaan sellainen, joka on kutsuttu häihin sulhasen ystävän avecina. Mun mielestä voit ihan hyvin olla osallistumatta polttareihin.
AP puhuu kaveripariskunnasta, jossa hän myös tuntee morsiamen hyvin, vaikkakin he ovat enemmän miehen ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
En ota kantaa häihin menemiseen, mutta mun käsittääkseni morsiamen polttarit järjestää morsiamen ystävät. Ei suinkaan sellainen, joka on kutsuttu häihin sulhasen ystävän avecina. Mun mielestä voit ihan hyvin olla osallistumatta polttareihin.
AP puhuu kaveripariskunnasta, jossa hän myös tuntee morsiamen hyvin, vaikkakin he ovat enemmän miehen ystäviä.
Kyllä, mutta mitä ilmeisimmin ap ei ole tämän morsiamen ystävä. Jos hän ei olisi tuon miehen kanssa parisuhteessa, häntä ei kutsuttaisi sen paremmin häihin kuin polttareihinkaan. Hän ei siis ole sillä tavalla läheinen morsiamen kanssa, että hänen kuuluisi osallistua polttareihin.
En menisi ainakaan polttareihin.
Matka olisi hyvä syy olla menemättä myös häihin. Mutta jos miehesi haluaa sinne, kaipa se on lomapäivä siihen uhrattava.
Matka on hyvä syy olla menemättä.
Vielä parempi syy on se, että et pidä heistä.
En osallistuisi rahallisesti polttareihin, jos en niihin itse mene. Sorry, mutta tässä taloustilanteessa tulee myös hääparin ymmärtää tämä.
Mies saa hoitaa häälahjan, jos hän jotain haluaa antaa, hääparihan on hänen kavereitaan.
Älkää naiset hyysätkö aikuisia miehiä...
Pahoittaisitko mielesi, jos joku sinun ystäväsi olisi menossa häihin, ja miehesi kokisi samoin? Että ei kiinnosta, ei huvita, kun ovat ensisijaisesti vaimon kavereita, enkä edes pidä heistä.
Toki, jos ei pääse, niin ei pääse. Mutta älä sitten ylläty jos joku/jotkut suhtautuvat sinuun nuivasti jatkossa.
Sano, vaan että et valitettavasti pääse tulemaan polttareihin ja poistu ryhmästä. Ongelma ratkaistu!
Jos et mene häihin, niin mielestäni lahjaa ei tarvita. Jos menette, niin eihän sen lahjan tarvitse arvokas olla, jos kyseessä on hyvänpäivän-tuttu.
Ps. Harmi, kun ette pääse etelänmatkalle. Itse valitsisin myös sen mielummin...
Kannattaa mennä häihin ja edustaa pariskuntana jos miehesi haluaa. Se lujittaa suhdettanne. Keskity näyttämään hyvältä ja käyttäytymään kauniisti, niin kadehtivat häntä ihanasta puolisosta.
Polttareiden aikaan sinulla voi olla muuta menoa.
Kuulostaa siltä että yrittävät lypsää teiltä vain rahaa. En osallistuisi.
Polttareiden osalta ilmoitat ettet pääse ja poistut ryhmästä. Miehen kanssa kannattaa jutella menenettekö häihin vai ette. Jos ette mene, lahjaakaan ei tarvita. Mies voi mennä toki itsekseenkin. Onko miehelle miten hyvä kaveri? Niin hyvä että uhraa teidän yhteisen lomamatkan?
Vierailija kirjoitti:
Polttareiden osalta ilmoitat ettet pääse ja poistut ryhmästä. Miehen kanssa kannattaa jutella menenettekö häihin vai ette. Jos ette mene, lahjaakaan ei tarvita. Mies voi mennä toki itsekseenkin. Onko miehelle miten hyvä kaveri? Niin hyvä että uhraa teidän yhteisen lomamatkan?
Ovat olleet sulhasen kanssa kavereita lapsuudesta asti. Olivat vielä joitain vuosia sitten parhaita kavereita, mutta viime aikoina tämä sulhanen on perunut yhteisiä tapaamisia lyhyellä varoitusajalla ja jättänyt lupauksiaan täyttämättä, eikä ole enää osallistunut heidän yhteisen kaveriporukan tekemisiin aktiivisesti. Lähinnä vain, jos muut valmistelevat asioita tapaamisia varten, ostavat ruokaa, tarjoavat juomaa tai yösijan ja maksavat viulut jne. Siitä huolimatta mieheni pitää häntä edelleen hyvänä ystävänään. AP.
Ilmoittaisin polttariryhmään, että kiitos kutsusta, mutta olen juuri tuolloin paikassa xx.
Jotenkin kuulostaa, että sinut on lisätty siihen vasta nyt, onkohan porukka vähissä.
Jos mies haluaa häihin mennä, hän saisi mennä yksin tai menisin mukaan vaikka päiväajaksi ja poistuisin syyllä x. Miehen kaveri, joten mies hoitaa häälahjan. Jos häntäkään ei huvita niin varatkaa reissu ja antakaa ymmärtää, että se oli buukattu jo aikoja sitten.
Mikään laki ei pakota osallistumaan. Vastaat vaan että kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse. Ette ole sen kummemmin tilivelvollisia syistä. En minäkään lomaani ja rahaa uhraisi jonkun random puolitutun häihin, varsinkin jos en edes pidä kyseessä olevista tyypeistä.
Ottakaa äkkilähtö jonnekin, niin ei tarvitse edes tekosyitä keksiä. Olette matkoilla, piste.
En menisi. Puolisoni saisi tottakai mennä, mutta minä en menisi. Poistuisin myös polttariketjusta laittamalla vain kommentin, etten ikäväkseni voi osallistua, mukavia polttareita.
En myöskään jättäisi itse lähtemättä reissuun sen takia, että miehellä on silloin kaverin häät. Toki voisin tehdä reissuni myös silloin, kun minä olen lomalla mutta hän töissä, jotta saisimme kuitenkin sen pari viikkoa viettää lomaa yhdessä. Mutta että olisin koko kesän matkustamatta vain siksi, että puolisoni kaverilla on häät - ei kiitos.
Minä valitsisin matkan. Harmi jos mies ei halua kanssasi matkalle lähteä, vaan häihin.
Minä lähtisin yksinään reissuun. Menkööt mies häihin, jos haluaa. En kahden viikon lomaa pilaisi häiden takia, kun pariskunta ei niin läheinen ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat olleet sulhasen kanssa kavereita lapsuudesta asti. Olivat vielä joitain vuosia sitten parhaita kavereita, mutta viime aikoina tämä sulhanen on perunut yhteisiä tapaamisia lyhyellä varoitusajalla ja jättänyt lupauksiaan täyttämättä, eikä ole enää osallistunut heidän yhteisen kaveriporukan tekemisiin aktiivisesti. Lähinnä vain, jos muut valmistelevat asioita tapaamisia varten, ostavat ruokaa, tarjoavat juomaa tai yösijan ja maksavat viulut jne. Siitä huolimatta mieheni pitää häntä edelleen hyvänä ystävänään. AP.
Entäpä jos muistuttaisit miestäsi noista asioista, ja kysyisit, että tekeekö hyvä ystävä noin? Ja mitä hän sanoisi omalle ystävälleen, jonka ystävä tekisi ystävälleen noin. Miehesi roikkuu ystävässä, ja ystävyydessä, joka on jo ohi. Ihmettelen ylipäätään tuota hääkutsua.
Itse en menisi polttareihin, enkä osallistusi niiden kustannukseen, ja toimisin, kuten täällä on ehdotettu. Enkä menisi myöskään häihin. En kuitenkaan manipuloida miestä olemaan menemättä, koska on parempi, että mies tekee itse oman päätöksensä.
On joo pakko maksaa. 10 000e. Muuten tulee poliisi ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin polttariryhmään, että kiitos kutsusta, mutta olen juuri tuolloin paikassa xx.
Jotenkin kuulostaa, että sinut on lisätty siihen vasta nyt, onkohan porukka vähissä.
Jos mies haluaa häihin mennä, hän saisi mennä yksin tai menisin mukaan vaikka päiväajaksi ja poistuisin syyllä x. Miehen kaveri, joten mies hoitaa häälahjan. Jos häntäkään ei huvita niin varatkaa reissu ja antakaa ymmärtää, että se oli buukattu jo aikoja sitten.
Laittaisin polttariryhmään kuitenkin viestin, että en pysty osallistumaan, mutta mukavia polttareita, ja poistusin ryhmästä. Valehdella ei kannata.
Yhden semikaverin polttareihin en pystynyt osallistumaan, mutta hölmö kun olin,niin maksoin. Häihin en mennyt, kun tämä semikaveri olisi halunnut naittaa minut jollekin miehelle, joka oli tulossa jäihin. Varmaan siksi sain ko hääkutsunkin.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/