Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käy, jos ei palaa lomilta psykiatriselle osastolle?

Vierailija
25.06.2023 |

Siskoni on ollut psykoosissa ja hoidossa 6 viikkoa. Nyt hän on ilmeisesti lomilla. Mutta pelkää osastohoitoa, ajattelee että hänet tapetaan siellä. Pitää lääkkeitä myrkkynä.

Joten voi olla, että ei syö lääkkeitään eikä palaa lomalta. Aiemmin yritti myös paeta ulkomaille. Vainoharhat eivät vielä ole loppuneet.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista niin olisi hyvä, jos voisit mennä jonkun kanssa käymään siskosi luona. Tarvittaessa soittakaa hätänumeroon, jos siskon vointi herättää huolta: puheet, olemus, käytös. Ensihoitajat sitten arvioivat tilanteen ja vievät tarvittaessa päivystykseen ja sieltä edelleen siirto psykiatriseen osastohoitoon. Psyykelääkkeiden nopea lopettaminen voi romahduttaa voinnin ja lisätä mm. itsemurhan riskiä. Ei ole tarkoitus peloitella, mutta kannattaa varmistaa siskon vointi ja hälyttää tarvittaessa viranomaisapua.

Vierailija
22/27 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta ja laitoksesta. Jos on pakkohoidossa, voidaan hakea poliisien kanssa takaisin.

Lääkkeet voidaan myös pakkosyöttää kotona sillä tavalla, että hoitaja tulee käymään.

Ei ole pakkohoidossa, jos on kotilomalla. Lääkkeitä ei syötetä pakolla. Se on mahdotontakin.

Pakkohoidostakin voi päästä kotilomille. Mä oon ollut kaksi kertaa pakkohoidossa ja pääsin välillä kotiin.

Lääkkeitä pakotetaan ottamaan. Ne on monesti sellaisia suussa sulavia, ettei niitä voi edes sylkeä pois.

Jos tabletit ei mene alas niin voidaan laittaa myös injektiona.

Pakkohoidossa ei pääse kotilomille.

Kyllä voi päästä. Mutta ehtona minulle oli, että palaan takaisin sovittuun aikaan tai muuten poliisit tulee hakemaan.

Kuules nyt, pakkohoidon kriteerit on, että on vaaraksi itselleen tai muille eikä silloin ole mitään kotilomia.

Ja toisekseen, poliisit ei sairaita kuljeta, sairaankuljetus on sitä varten. Poliisit voi kyllä tarvittaessa kulkea mukana.

Kuules nyt itsellesi. Kuten jo kerroin, olen ollut pakkohoidossa ja pääsin sieltä viikonloppulomillekin.

Minä en ollut vaaraksi kenellekkää.

Tosin psykiatri saattoi epäillä, että olisin sitä itselleni. Pakkohoidon syyksi riittää pelkkä EPÄILY.

Ja kyllä minua uhkailtiin, että poliisit tulee etsimään jos karkaan.

Olin kai olevinaan niin tärkeä potilas, että minut haluttin pitää siellä väkisin.🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta ja laitoksesta. Jos on pakkohoidossa, voidaan hakea poliisien kanssa takaisin.

Lääkkeet voidaan myös pakkosyöttää kotona sillä tavalla, että hoitaja tulee käymään.

Ei ole pakkohoidossa, jos on kotilomalla. Lääkkeitä ei syötetä pakolla. Se on mahdotontakin.

Pakkohoidostakin voi päästä kotilomille. Mä oon ollut kaksi kertaa pakkohoidossa ja pääsin välillä kotiin.

Lääkkeitä pakotetaan ottamaan. Ne on monesti sellaisia suussa sulavia, ettei niitä voi edes sylkeä pois.

Kyllä voi päästä. Mutta ehtona minulle oli, että palaan takaisin sovittuun aikaan tai muuten poliisit tulee hakemaan.

Kuules nyt, pakkohoidon kriteerit on, että on vaaraksi itselleen tai muille eikä silloin ole mitään kotilomia.

Ja toisekseen, poliisit ei sairaita kuljeta, sairaankuljetus on sitä varten. Poliisit voi kyllä tarvittaessa kulkea mukana.

Miksi vänkäät vuorenvarmana asiasta, josta et näköjään tiedä mitään?

Vierailija
24/27 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvastaisestakin hoidosta pääsee lomille. T. Psyk. puolen hoitaja

Vierailija
25/27 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä missä asemassa osastolla on, onko potilaana vai onko hoitohenkilökuntaan kuuluva.

Vierailija
26/27 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi päästä , tiedän tämän 100% ja kyllä joillain paikkakunnilla poliisit kuljettelee muutenkin. Ei kaikkialla olla samanlaisia tiukkapipoja.

Vierailija
27/27 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, osastoiluhan on silkkaa lomaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi