Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kukaan neuvoa, kun lääkäri ei suostunut katsomaan kunnolla ?

Vierailija
25.06.2023 |

Ihossa on päästä jalkoihin kirveleviä vaaleanruskeita renkaita, ne näkyvät hyvin heikosti, mutta polttelevat kuin nokkosten poltot.
Niitä on kasvoissa, käsivarsissa, vartalossa, joka paikassa. Niissä näkyy renkaan epäsäännöllinen ulkoreuna (keskeltä iho normaali) ja niiden sisään tulee pienempiä renkaita. Ne kasvavat hitaasti isommiksi.
Olen yrittänyt jo pitkään hoitaa niitä apteekin voiteilla Lamisil, Canesten, Sibicort ja pessyt ihoa Konact shampoolla ja kokeillut myös ruokasoodalla pesemistä. Käsidesilläkin olen niitä sivellyt.

Noita voiteita ei voi pitkään yhtäjaksoisesti käyttää ja olen pitänyt välillä taukoja. Ei ole auttanut.
Lääkäri ei suostunut katsomaan niitä läheltä, koska ei näkynyt punaisia selviä laikkuja. Ei suostunut ottamaan ihonäytettä, vaikka pyysin. Sanoi, etten saa enää puhua asiasta tai varata siihen aikaa.
Onko kellään kokemuksia tästä, allergialiitolta sanottiin, että voisi olla vartalosilsaa.
Miten sen saisi parantumaan ? Alkaa olla hankala olo kun ihoa kirvelee joka paikasta.
Ei ole varaa yksityiselle ja sisäinen sienilääke kuulemma tekee huonoa oloa.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla savipuoli? Nizoral shampoo tehoaa hyvin. T.Hoitaja

Vierailija
62/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni-ihottumat ovat todella hankalia hoitaa, tahtoo johonkin kohtaan jäädä ikuiseksi harmiksi.

Jos saat säästettyä rahaa yksityiselle ihotautilääkärille, ole sitten kaksi viikkoa käyttämättä noita itsehoitomenetelmiäsi, niin eivät häiritse diagnoosin tekoa.

Joku ehdottikin borrelioosia, onko sinua punkki  purrut joskus aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, kiva kun jotkut otti tosissaan. Tavalliset ihmiset on joskus lääkäreitä viisaampia.

Täytyy kokeilla noita vinkkejä ja sitten yrittää päästä yksityiselle, jos eivät auta. -ap

Vierailija
64/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslääkärit näköjään päivystää tällä palstalla, ainakin vastausten tyylistä päätellen. "Olet mielisairas", "Ota Buranaa", "Laita rasvaa". PS. Minulla on melko samannäköisiä läiskiä, mutta niihin ei liity kirvelyä tai polttelua, vaan kovaa kipua lihaksissa. Myös leukosyytit ovat koholla. Olen nähnyt useampaa lääkäriä eikä kukaan ole ottanut mitään kantaa. Ei lähetettä, tutkimuksia, lääkitystä.

Vierailija
65/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieni-ihottumat ovat todella hankalia hoitaa, tahtoo johonkin kohtaan jäädä ikuiseksi harmiksi.

Jos saat säästettyä rahaa yksityiselle ihotautilääkärille, ole sitten kaksi viikkoa käyttämättä noita itsehoitomenetelmiäsi, niin eivät häiritse diagnoosin tekoa.

Joku ehdottikin borrelioosia, onko sinua punkki  purrut joskus aikaisemmin.

Ei tietääkseni, mutta kasvoihin joku ötökkä puri viime kesänä, en nähnyt mikä oli.

Vierailija
66/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sitä levittää koko vartalolle ja mitenkähän pitkään pitäisi käyttää? En ole ap, mutta jotain omituista ihottumaa on pitkin kroppaa.

Vierailija
67/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkärit näköjään päivystää tällä palstalla, ainakin vastausten tyylistä päätellen. "Olet mielisairas", "Ota Buranaa", "Laita rasvaa". PS. Minulla on melko samannäköisiä läiskiä, mutta niihin ei liity kirvelyä tai polttelua, vaan kovaa kipua lihaksissa. Myös leukosyytit ovat koholla. Olen nähnyt useampaa lääkäriä eikä kukaan ole ottanut mitään kantaa. Ei lähetettä, tutkimuksia, lääkitystä.

Ei mikään ihme, Suomessa ei enää saa tutkimuksia tai hoitoa mihinkään vaivaan. Terveydenhuoltojärjestelmämme on aivan retuperällä.

Vierailija
68/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, Suomessa ei enää saa tutkimuksia tai hoitoa mihinkään vaivaan. Terveydenhuoltojärjestelmämme on aivan retuperällä.

Kamalaa resurssien hukkaamista kouluttaa lääkäreitä ja palkata heidät kalliilla istumaan koneen ääreen jankuttamaan potilaille että menkää hus pois kotiinne siitä. Että ei täällä mitään tutkita. Korkeintaan ottavat lyhyen katsekontaktin koneen tuijottamisen lomasta. Siinä se arvokas potilaskontakti.

Vierailija
69/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sitä levittää koko vartalolle ja mitenkähän pitkään pitäisi käyttää? En ole ap, mutta jotain omituista ihottumaa on pitkin kroppaa.

Mun pojalla oli savipuoli, tosin tietenkään ei tiedetty mikä se oli ennen kuin kuukausien turhan lääkärissä ja sairaanhoitajilla juoksemisen jälkeen aloimme selvittää asiaa Googlen avulla.

Maitokahvin värisiä haaleita laikkuja ympäri kehoa, erityisesti kaulan, niskan ja rinnan alueella. Eivät kuulemma erityisesti kutisseet, mutta esteettinen haitta koska läikkiä oli paljon.

Tehtiin pojan kanssa itse savipuoli-diagnoosi, kävin ostamassa Nizoralit ja poika pesi sillä koko kropan päästä varpaisiin. Ei mennyt kuin viikko niin läinät olivat tiessään.

Lääkäristä hän oli saanut hydrokortisoni- ja antihistamiinireseptit eikä mikään auttanut. Poika luovutti jo kaiken toivon ja päätti kulkea loppuelämän läikikkäänä, mutta onneksi netistä löytyi oikea ratkaisu.

Vierailija
70/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, katson siitä kuvia netistä, jos löytyy. 

Nizoralia kyllä kokeilin, iho ärtyi siitä ja punoitti laikkuina.

Vierailija
71/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savipuoli ei kirvele.

Vierailija
72/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienilääkkeitähän pitää just käyttää monta viikkoa, että tehoavat. Mene yksityiselle ihotautilääkärille.

Vierailija
73/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punatäplähilseily eli pityriasis rosea? Se ei tosin kirvele ja läiskät on enemmän läiskiä kuin renkaita.

Vierailija
74/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienilääkkeitähän pitää just käyttää monta viikkoa, että tehoavat. Mene yksityiselle ihotautilääkärille.

Canesten purkissa lukee että voi käyttää 4 viikkoa, mutta muissa (Lamisil ja Sibicort) varoitellaan ettei pidempään kuin 2 viikkoa, voi vaikuttaa sisäelimiin. 

Vierailija
75/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei ole mahdotonta, että näin voi käydä. Ei ole ensimmäinen kuulemani tapaus, jossa terveyskeskuksesta ei saa apua. Tunsin henkilön, joka ravasi terveyskeskuksessa noin vuoden ajan ennen kuolemaansa yrittämässä saada apua. Ei tutkittu kunnolla missään vaiheessa ja sanottiin, että ei ainakaan syöpää ole. Ruumiinavauksessa sitten löytyi peräti kaksi syöpää. (Jos tämä tuntuu tutulta, syy on, että olen kertonut tämän tällä palstalla ennenkin.)

Voi olla aika karu kohtalo, jos on vähävarainen, eikä pysty menemään suoraan yksityisille erikoislääkäreille ja itse maksettaviin tutkimuksiin. Terveyskeskuksen kautta voi päästä tai olla pääsemättä. Sen armoilla moni sitten on. Pöyristyttävää, että kalliisti verovaroilla kustannettu systeemi on niin umpisurkea.

Vierailija
76/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei ole mahdotonta, että näin voi käydä. Ei ole ensimmäinen kuulemani tapaus, jossa terveyskeskuksesta ei saa apua. Tunsin henkilön, joka ravasi terveyskeskuksessa noin vuoden ajan ennen kuolemaansa yrittämässä saada apua. Ei tutkittu kunnolla missään vaiheessa ja sanottiin, että ei ainakaan syöpää ole. Ruumiinavauksessa sitten löytyi peräti kaksi syöpää. (Jos tämä tuntuu tutulta, syy on, että olen kertonut tämän tällä palstalla ennenkin.)

Voi olla aika karu kohtalo, jos on vähävarainen, eikä pysty menemään suoraan yksityisille erikoislääkäreille ja itse maksettaviin tutkimuksiin. Terveyskeskuksen kautta voi päästä tai olla pääsemättä. Sen armoilla moni sitten on. Pöyristyttävää, että kalliisti verovaroilla kustannettu systeemi on niin umpisurkea.

Tapauksia pitäisi nostaa esille niin syntyisi keskustelua, ehkä joskus sitten parannuksia.

Vierailija
77/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se antihistamiini tuli kokeiltua? Auttoiko?

Millaista pyykinpesuainetta käytät? Entä käytätkö huuhteluainetta? Onko uusia vaatteita tai lakanoita käytössä? Tarkista ne.

Joka tapauksessa menisin itse noilla oireilla yksityiselle ihotautilääkärille. Jostain vain kaivettava ne rahat.

Vierailija
78/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko se antihistamiini tuli kokeiltua? Auttoiko?

Millaista pyykinpesuainetta käytät? Entä käytätkö huuhteluainetta? Onko uusia vaatteita tai lakanoita käytössä? Tarkista ne.

Joka tapauksessa menisin itse noilla oireilla yksityiselle ihotautilääkärille. Jostain vain kaivettava ne rahat.

Ei vielä, mutta kokeilen ehdottomasti. En käytä huuhteluainetta, mutta en usko että olisi pesuaineihottumaa, koska sitä on kasvoissakin. Täytyy yrittää säästää rahaa, ne vaan maksaa kokeetkin yksityisellä käyntimaksun lisäksi.

Vierailija
79/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö uimassa? Entäs järvisyyhy?

Vierailija
80/93 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savipuoli ei kirvele.

Nizoralin haittavaikutukset:

yliherkkyysreaktiot (allergia)

makuhäiriöt.

karvatupentulehdus.

silmien ärsytysoireet, lisääntynyt kyynelnesteen eritys.

akne, ihon kuivuminen.

kaljuuntuminen, hiusrakenteen muutokset.

polttava tunne iholla, ihottuma, ihon kuoriutuminen, kontaktidermatiitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi