Kaupassa työskentely kokemuksia?
Minkälaista on olla kaupassa töissä?
Minkälainen palkka?
Saako täysiä työtunteja yleensä, jos sopimuksen pohjana 30h viikko?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen töissä tokmannilla.
Työ on ihan mielekästä, työpäivä kuluu nopeasti koska hommaa on paljon.Kuorman purkua, hyllytystä, kassalla työskentelyä.
Täydet tunnit riippuu hirveästi myymälästä jossa on töissä.
Olen pienessä kunnassa tokmannilla töissä.
Olen saanut lähes aina 37,5h
työtuntia viikossa vaikka minulla on 30h sopimus.Palkka on pieni, mutta yksinasuva pärjää täällä maalla, jossa yksiöiden vuokratkin kirkonkylällä 300-400€ luokkaa.
Omistusasuntoja saa kirkonkylältä alle 20 000 eurolla.Varmaan kaupungissa olisi enemmän valinnanvaraa työpaikoista ja parempipalkkaisia paikkoja.
Mutta täällä olen onnellinen. En halua muuttaa täältä kaupunkiin.
Raha ei ole ainakaan itselle se tärkein asia.
Pääasia että saa asua siellä missä haluaa ja jonkinlainen työpaikka löytyy.
Täytyy olla aikamoinen työntekijäpula teidän myymälässä että myyjille annetaan täydet tunnit.
Olin Helsingissä tokmannilla töissä, eikä koskaan ollut yli 30 tuntia viikossa.
Pyysin lisätunteja lähes aina. Mutta ei niitä koskaan saanut.
No varmaan tunnit aika myymäläkohtaisia.
Älä tee sitä virhettä että kauppaan menisisit. Ainakaan Stockmannille. Palkka on surkea, sun toimenkuvaa voidaan muuttaa milloin vaan ja palkkaa ja tuntisopparia alentaa. Päälliköt on kyr piä ja tauoille pääsystä ankara taistelu kolleegoiden kanssa. Rivityöläinen ei saa tehdä mitään, esmes edes laittaa lapsensa valokuvaa pylvääseen asiakkailta piiloon mutta päälliköt retuuttavat huoneisiinsa lapsiaan ja koiriaan. Ja nykyajan asiakkaat osaavat olla todella ilkeitä, kaikki on sun syytä ja niillä on "oikeus" rähjätä ja nimitellä asioista joille et vaan voi mitään.
Ihan riippuu kaupasta. Ainakin prismassa näkee nuoria ja iloisia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkat pieniä, Tessin mukaan kaupan myyjän aloituspalkka 11,37€/h.
Kannattaa kysyä suoraan ennen sopimuksen allekirjoittamista saako lisätunteja yleensä.
Työ on käytännön fyysistä työtä; kuorman purkua, hyllytystä ja kassalla työskentelyä.
Parempaa sopimusta et saa kaupan alalta kuin 30h viikko. Nykyään harvoin annetaan edes 30h viikko sopimuksia.
Jos olet työttömänä niin ota paikka vastaan. Jos sinulla on työpaikka tällä hetkellä niin miettisin kaksi kertaa.Ja 8 vuoden työkokemuksen jälkeen tuntipalkka nousee vähän yli 13 euroon, naurettavaa...
Ja mä oon urani huipulla, alalla yli 20 vuotta, ja tuntipalkka 14,16€ muistaakseni. Mutta tykkään työstäni, asiakkaista ja työkavereista, mulle sopii 😊
Huonoa johtamista, paska työilmapiiri ja paska palkka. Sitäkö sinä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkat pieniä, Tessin mukaan kaupan myyjän aloituspalkka 11,37€/h.
Kannattaa kysyä suoraan ennen sopimuksen allekirjoittamista saako lisätunteja yleensä.
Työ on käytännön fyysistä työtä; kuorman purkua, hyllytystä ja kassalla työskentelyä.
Parempaa sopimusta et saa kaupan alalta kuin 30h viikko. Nykyään harvoin annetaan edes 30h viikko sopimuksia.
Jos olet työttömänä niin ota paikka vastaan. Jos sinulla on työpaikka tällä hetkellä niin miettisin kaksi kertaa.Ja 8 vuoden työkokemuksen jälkeen tuntipalkka nousee vähän yli 13 euroon, naurettavaa...
Ja mä oon urani huipulla, alalla yli 20 vuotta, ja tuntipalkka 14,16€ muistaakseni. Mutta tykkään työstäni, asiakkaista ja työkavereista, mulle sopii 😊
Oon Prismassa, en Tokmannilla..
Vierailija kirjoitti:
Huonoa johtamista, paska työilmapiiri ja paska palkka. Sitäkö sinä haluat?
Palkka on kyllä aika matala jokaisessa kaupassa.
Mutta työilmapiiri ja johtaminen eivät ole huonolla mallilla joka paikassa.
Prismassa olen töissä ja työkaverit on ihan huippuja! Ilman mukavia työkavereita ei jaksaisi.
Jos ei ole alan koulutusta tai siitä on kauan, pienempääkin palkkaa voidaan maksaa.
Puoliso aloitti 10€ tuntipalkalla maaseudun pikkukaupassa.
25h/vk, nyt palkka 12,80.
Työvuorot ilmoitetaan viikko etukäteen, lisäksi yllätysvuoroja tuntien varoitusajalla jonkun sairastuessa.
Iltavuoro yksin, hoidat myös postin ja kuriirifirman toimipisteet ja veikkauksen sekä vartioinnin(vartija tulee n. 1h hälytyksestä, joten turha soittaa).
Vierailija kirjoitti:
Kaupan-alalla surkeat osa-aikaiset työsopimukset ja palkat naurettavan pieniä.
Mulla on Cittarissa 33h/vko sopimus ja lisätöitä on tarjolla lähes viikoittain. Palkka on reilu 13€/h ja näin lapsettomana ja töissä käyvän puolison omaavana tulen oikein hyvin palkalla toimeen.
Lisäksi meillä on tosi kiva työporukka ja hyvä yhteishenki. Tykkään työstäni ja työpaikastani.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan-ala on läpimätä.
Palkat pieniä, johtaminen surkeaa, monissa paikoissa toksinen työilmapiiri.
Kiire on kova.
Kuukausi riitti tokmannilla.
Täysiä työtunteja ei saanut koskaan.
Jep, erityisesti tokmanni on ihan läpimätä. Polttaa henkilökunnan loppuun.
Tokmanni ja Lidl huonoimmat työpaikat kaupan alalla.
Olen ollut töissä sekä Tokmannilla, että Lidlissä. Työ on erittäin nopeatempoista ja fyysistä. Palkka saisi olla isompi, jos miettii kehon ongelmia, kun olet ollut töissä vaikka 20 vuotta alalla. Pelkkää kassatyötä ei taida kummassakaan olla. Et siis voi valita, että teetkö fyysistä työtä puolijuoksussa, koska sitä on pakko tehdä. Mutta mulle on osunut kyllä mahtavat työkaverit molemmissa! Ja nuorempana tykkäsin hektisestä fyysisestä työstä. Vanhempana et pysy enää perässä ja on pakko hakea jonnekin muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Huonot työolot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Huonot työolot.
Järkyttävät vaatimukset, ylhäältä annetaan vaan hommat ja paljonko tunteja käytettävissä, ne ei oikein kohtaa. Vuosien kuluessa ne tunnit eli työntekijät per vuoro vaan vähenee ja hommia saatetaan vaan paiskata lisää normitöiden lisäksi.
Ite ollu 20 vuotta kaupoissa ja aina ollut täydet tunnit paitsi kun aloitin kesätyöntekijänä. Jäänyt limboon josta ei ulospääsyä, en tiedä mitä muuta työtä voisin tehdä. Jos et saa sopimuspalkkaa ihan persiistä kun 8 vuoden jälkeen ei tesin mukaan palkka/kokemus voi nousta. Loppuunkuluttavaa, tekijät vedetty minimiin ja jatkuva tunne ettei mikään ole koskaan valmista, lopulta kaikki "tekee" kaikkea eikä kellään ole vastuuta tai lankoja käsissä,
esihenkilöstö ihan pihalla, toiset lorvii takatiloissa (itse en kykene). Ihme kuppikuntia jotka lorvailee ja juoruaa muiden tekemisistä ja tekemättä jättämistä. Asiakkaat osaa olla todella töykeitä, vaikka olisit omalla ajalla kotiin asti toimittamassa unohtunutta käsilaukkua jotta asiakkaan ei tarvitsisi niin "pitkältä" lähteä hakemaan, sehän on minun vika alunperinollut että handveska jääny kassalle. Palkka on nykyisessä ihan "ok" 2800e/kk ja pelkkää aamuvuoroa ma-pe. Tosin työmatka on tunti suuntansa. Jos työajat muuttuu lähden lätkimään, ainoa asia mikä enää pitää tässä työssä kiinni.
Hulluja on monenlaisia... Sua on varoitettu.