Kaupassa työskentely kokemuksia?
Minkälaista on olla kaupassa töissä?
Minkälainen palkka?
Saako täysiä työtunteja yleensä, jos sopimuksen pohjana 30h viikko?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kauppa kyseessä?
Tokmannilta tarjottiin tuota paikkaa.
Olen tällä hetkellä määräaikaisella nollatuntisopparilla siivoojana, olisihan tuo 30h vakituinen parempi sopimus.
Lisätunneista kysyin ja sain vastaukseksi että ei voi luvata että tunteja olisi aina kokoaikaisesti 37,5h viikko, mutta kiireisimpinä aikoina saattaa olla mahdollisuus ylitöihin halutessaan.
Tuntipalkka tosin 1e huonompi kuin nykyisessä työssä.
Olen vähän kahden vaiheilla...
Mulla kaveri on tokmannilla töissä eikä tykkää yhtään. Hänelläkin toi 30 h sopimus, tunteja ei ikinä saa enempää. Kertoo saavansa palkkaa nettona jonkun verran yli tonnin.
Kaupan-ala on läpimätä.
Palkat pieniä, johtaminen surkeaa, monissa paikoissa toksinen työilmapiiri.
Kiire on kova.
Kuukausi riitti tokmannilla.
Täysiä työtunteja ei saanut koskaan.
Ainoastaan myymäläpäälliköillä ja osastovastaavilla täydet työtunnit.
Myyjä ei elä palkallaan, ei ole täysiä työtunteja. Tukia täytyy hakea palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Palkat pieniä, Tessin mukaan kaupan myyjän aloituspalkka 11,37€/h.
Kannattaa kysyä suoraan ennen sopimuksen allekirjoittamista saako lisätunteja yleensä.
Työ on käytännön fyysistä työtä; kuorman purkua, hyllytystä ja kassalla työskentelyä.
Parempaa sopimusta et saa kaupan alalta kuin 30h viikko. Nykyään harvoin annetaan edes 30h viikko sopimuksia.
Jos olet työttömänä niin ota paikka vastaan. Jos sinulla on työpaikka tällä hetkellä niin miettisin kaksi kertaa.
Ja 8 vuoden työkokemuksen jälkeen tuntipalkka nousee vähän yli 13 euroon, naurettavaa...
Minä olen ollut kaupassa töissä yli 20 vuotta sitten. Hyvät muistot jäänyt. Tein nuorena myös siivoustyötä ja kaupassa oli miljoonna kertaa helpompaa.
Lapsi ollut nyt useampana kesänä kesätöissä ruokakaupassa. On todella paljon kauppiaasta ja porukasta kiinni onko kivaa vai ei. Riippuu myös kaupasta miten tunteja saa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi mennä johonkin Prismaan yötunteja tekemään?
Ei ole prismaa kotipaikkakunnallani.
Täällä on kaikista työpaikoista kova kilpailu.
Tiedän että tätäkin paikkaa oli moni hakenut.
Taidan ottaa paikan vastaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi mennä johonkin Prismaan yötunteja tekemään?
Ei ole prismaa kotipaikkakunnallani.
Täällä on kaikista työpaikoista kova kilpailu.
Tiedän että tätäkin paikkaa oli moni hakenut.
Taidan ottaa paikan vastaan.
Ap
Älä tee sitä virhettä... Ainakin sua on varoitettu.
Olin töissä tokmannilla. Heitivät minut varoituksetta ulos 3kk koeajalla. Syy oli se että olin tiimin "heikoinlenkki" liian hidas purkamaan kuormaa, en ollut tarpeeksi tehokas, tein kyllä kaikkea myyjänä :D Oli painajaismainen työ muutenkin. Parhaani tein en todellakaan ole mikään laiskiainen, söi itsetuntoa kun sain lokaa niskaan siitä etten ollut tarpeeksi nopea. En suosittele.
Perehdytys heikkoa, asiakkaille ei saanut sanoa ei, esimies nuorimies joka kettuili minkä ehti ja flirttaili blondille kassatytölle, työkaverit eivät oikeen halunneet auttaa missään jos pyysin apua miten joku asia hoidetaan. Lokaa vaan niskaan. Oli yksi pahimmista työpaikoista joissa olin. En todellakaan suosittele. Haluavat töihin robotteja pienellä palkalla. Ihan mielelläni jäin työttömäksi siitä työstä. Onneksi löytänyt muita paikkoja sen jälkeen toisilta aloilta.
Olin Tokmannilla myös aikaisemmin opiskelijana töissä. Hirveä työilmapiiri, jatkuvaa kyräilyä ja paskanpuhumista toisista kun silmä välttää. Esimies suosii omaa kuppikuntaansa koko ajan ja sälyttää surkeat vuorot ja kassatyöt opiskelijoille ja osa-aikaisille. Samoin lomien kohdalla tämä sisäpiiri sai aina toiveensa kuulluksi ensin. Ei todellakaan enää uudelleen!
Tokmanni Mankkaasta muuten kyse :)
Vierailija kirjoitti:
Olin Tokmannilla myös aikaisemmin opiskelijana töissä. Hirveä työilmapiiri, jatkuvaa kyräilyä ja paskanpuhumista toisista kun silmä välttää. Esimies suosii omaa kuppikuntaansa koko ajan ja sälyttää surkeat vuorot ja kassatyöt opiskelijoille ja osa-aikaisille. Samoin lomien kohdalla tämä sisäpiiri sai aina toiveensa kuulluksi ensin. Ei todellakaan enää uudelleen!
Tokmanni Mankkaasta muuten kyse :)
Kiitos varoituksesta! Olen harkinnut sinne hakemista, mutta henkilökunnan vähyys ja jatkuvat kassajonot mietityttänyt.
Minä olen töissä tokmannilla.
Työ on ihan mielekästä, työpäivä kuluu nopeasti koska hommaa on paljon.
Kuorman purkua, hyllytystä, kassalla työskentelyä.
Täydet tunnit riippuu hirveästi myymälästä jossa on töissä.
Olen pienessä kunnassa tokmannilla töissä.
Olen saanut lähes aina 37,5h
työtuntia viikossa vaikka minulla on 30h sopimus.
Palkka on pieni, mutta yksinasuva pärjää täällä maalla, jossa yksiöiden vuokratkin kirkonkylällä 300-400€ luokkaa.
Omistusasuntoja saa kirkonkylältä alle 20 000 eurolla.
Varmaan kaupungissa olisi enemmän valinnanvaraa työpaikoista ja parempipalkkaisia paikkoja.
Mutta täällä olen onnellinen. En halua muuttaa täältä kaupunkiin.
Raha ei ole ainakaan itselle se tärkein asia.
Pääasia että saa asua siellä missä haluaa ja jonkinlainen työpaikka löytyy.
Olin töissä tokmannilla opiskelujen ohessa ja oli ihan mukavaa hommaa.
En kuitenkaan pienen palkan ja huonojen työsopimusten takia pidempiaikaisesti olisi sinne jäänyt.
Kaupan-alalla surkeat osa-aikaiset työsopimukset ja palkat naurettavan pieniä.
Palkat pieniä, Tessin mukaan kaupan myyjän aloituspalkka 11,37€/h.
Kannattaa kysyä suoraan ennen sopimuksen allekirjoittamista saako lisätunteja yleensä.
Työ on käytännön fyysistä työtä; kuorman purkua, hyllytystä ja kassalla työskentelyä.
Parempaa sopimusta et saa kaupan alalta kuin 30h viikko. Nykyään harvoin annetaan edes 30h viikko sopimuksia.
Jos olet työttömänä niin ota paikka vastaan. Jos sinulla on työpaikka tällä hetkellä niin miettisin kaksi kertaa.