Gröna Lundissa vuoristorataonnettomuus
Kommentit (152)
Nykyään noita onnettomuuksia sattuu, kun mennään vuoristoradoissa jo varmaan äärirajoilla. Koko ajan tehdään hurjempia kaarteita ja kovempaa vauhtia. Väkisinkin onnettomuudet lisääntyvät.
Itse olen nuorempana mennyt aina mitä kovempaa meneviin laitteisiin. Yleensä monta kertaa peräkkäin. Hauskaa ja turvallista oli vielä 15 v. sitten. Lintsin puinen vuoristorata ei hätkäytä. Menee hiljaa ja kolisee. Ihana tervan tuoksu kyllä. Ehtii ihailla maisemia. Älkää nyt hyvänen aika sitä pelätkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. En tykkää huvipuistoista. Tämän uutisen jälkeen vieläkin vähemmän.
Sut PAKOTETAAN vuoristorataan!
Jep. Tyyppi herää keskellä yötä huvipuistossa sidottuna ensimmäisen vaunun keulaan ja Pennywise toimii jarrumiehenä. Oppiipahan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. En tykkää huvipuistoista. Tämän uutisen jälkeen vieläkin vähemmän.
Sut PAKOTETAAN vuoristorataan!
Jep. Tyyppi herää keskellä yötä huvipuistossa sidottuna ensimmäisen vaunun keulaan ja Pennywise toimii jarrumiehenä. Oppiipahan olemaan.
Ihmisiä pakotetaan jatkuvasti ihmeellisiin juttuihin, joihin eivät halua: Hesburgeriin hampurilaiselle, elokuviin katsomaan jotain huonoa leffaa, katsomaan joku huono tv-ohjelma alusta loppuun, hurjaan vuoristorataan jne.
Kyse on vain siitä, että kaverit (mukamas) painostaa ja niille ei voi (mukamas) sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vain ajan kysymys, milloin Linnanmäen ikivanhan vuoristoradan kanssa tulee iso onnettomuus.
Nyt on hyvä ennakoida tulevaa ja sulkea Linnanmäki lopullisesti välittömästi.
Ruotsin lehdistön jutuista ymmärsin, että rangas oli irronnut, vaunu suistunut raiteelta ja ihmisiä pudonnut vaunusta. Mutta miten vaunusta voi pudota, kun pitäisi olla turvakaari? Vaunu kuitenkin jäi ylös radalle eikä pudonnut alas.
Muistuu mieleen se jenkkilän huvipuisto, missä pikkupojalta lähti pää irti. Tais olla Six Flags -puisto.
Apua, olin tuossa samassa laitteessa varmaan lähemmäs 10 kertaa viime kesänä!
Vierailija kirjoitti:
Vältit kuoleman vain niukasti. Ole kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään noita onnettomuuksia sattuu, kun mennään vuoristoradoissa jo varmaan äärirajoilla. Koko ajan tehdään hurjempia kaarteita ja kovempaa vauhtia. Väkisinkin onnettomuudet lisääntyvät.
Itse olen nuorempana mennyt aina mitä kovempaa meneviin laitteisiin. Yleensä monta kertaa peräkkäin. Hauskaa ja turvallista oli vielä 15 v. sitten. Lintsin puinen vuoristorata ei hätkäytä. Menee hiljaa ja kolisee. Ihana tervan tuoksu kyllä. Ehtii ihailla maisemia. Älkää nyt hyvänen aika sitä pelätkö.
Linnanmäen vuoristoradalla on tapahtunut kaksi kuolemaan johtanutta onnettomuutta, ja lukuisia loukkaantumiseen johtaneita.
Ihan hirveetä. En mene enää koskaan noihin vihjeisiin. Onneksi lapsiakaan ei enää juurikaan kiinnosta (täyttävät 14 ja 16).
Olen aina luullut, ettei tuollainen ole kertakaikkiaan mahdollista. Kyse huvittelusta kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vältit kuoleman vain niukasti. Ole kiitollinen.
Etkä edes kuollut😂
Vierailija kirjoitti:
Muistuu mieleen se jenkkilän huvipuisto, missä pikkupojalta lähti pää irti. Tais olla Six Flags -puisto.
Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut.
Eikö tämä ollut joku vesi(?)liukumäki?
Ainakin pyöräalusta on irronnut. Iltasanomissa on kuva https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e11cae26-f3ff-4faa-97bd-5070e5563bf0
Vierailija kirjoitti:
Vaunujen ei pitäisi pudota, kun vuoristoradoissa on apupyörät, jotka pitävät ne radallaan. Linnanmäen vuoristoradassa apupyöriä ei ole ja siksi on jarrumies.
Olisikohan itse rata murtunut? Huolto pettänyt pahasti?
Onnettomuuden syy selvitetään varmasti tarkkaan. Ruotsissa on muutenkin vahva tahto selvittää asioita eikä syytellä jotakuta. Tarkoitus on, että saadaan tietoa onnettomuuksista ja saadaan estettyä tulevaisuuden tapaturmia. Suomessa meillä on enemmän sellainen "se on tuon ihmisen syytä" -mentaliteetti.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa onnettomuus huvipuistossa ja persut spämmäävät keskustelun täyteen mamuista.
Yllätys?
Koska olet viimeksi käynyt Tukholmassa? Siellä ei hirveästi vaaleita kantaruotsalaisia enää näy.
Eihän tuo edes ole rankin? Esim Taigassa menee neljä kertaa ylösalaisin ympäri, voi katsoa YouTubesta.
Olisiko matkustajien painolla osuutta? Painavammat voisi mennä taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut.
Eikö tämä ollut joku vesi(?)liukumäki?
Ihan vesihuvipuisto, ei pelkkä vesiliukumäki.
Schlitterbahn Waterpark Kansas Cityssä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa onnettomuus huvipuistossa ja persut spämmäävät keskustelun täyteen mamuista.
Yllätys?
Pakkomielle on pakkomielle. Ei pysty katsos ajattelemaan mitään muuta.
Hyvä että ei pahemmin käynyt.