Sinä pienten lasten äiti. Pystytkö lähtemään yksin vaikka viikon matkalle?
Eli onko sinun käytännössä mahdollista lähteä ilman lapsia (ja miestä) reissuun, pitkäksi viikonlopuksi tai vaikka viikoksi? Pystytkö jättämään lapset kotiin miehen kanssa? Suostuuko mies tällaiseen?
Kyselee eräs äiti, jonka mies kyllä käy yksin reissuilla mutta joka itse ei koskaan pääse.
Kommentit (37)
En. Sanoin miehelle hänen matkan ehdoksi, että minun täytyy vastaavasti päästä myös muutaman kuukauden sisään yksin ja hän jää silloin lasten kanssa. Perui vähin äänin matkansa.
Ei kuulu hyvään vanhemmuuteen tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Millainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen?
Elinympäristön suunnaton saastuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen?
Voihan sitä matkailla vaikka polkupyörällä teltan kanssa. Itsekin olen tehnyt viikon reissun niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen?
Ei minua kiinnosta millaisen maapallon jätän. Haluan matkustella ja hankkia muutakin rekvisiittaa kotiini kuin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen?
Voihan sitä matkailla vaikka polkupyörällä teltan kanssa. Itsekin olen tehnyt viikon reissun niin.
Valtaosa suomalaisista kuitenkin on ylipainoisia.
Kun lapset oli pieniä, en halunnut olla heistä erossa pitkiä aikoja. Joten en edes selvittänyt, olisiko se ollut mahdollisuutta.
Minä pystyin. Me vietimme niin paljon aikaa lapseni isovanhemman luona, että pystyin jättämään lapsen hänen kanssaan. Perhekuvaankin lapseni piirsi niin minut, äitini kuin pappani.
Silloin mietin, että mitähän ne päiväkodissa miettii, että ollaanko huonoja, mutta nyt olen todella onnellinen siitä, että meillä oli suku niin läheinen, että se oli perhettä. Mieheni oli kuollut, joten oli todella hienoa, että oli hyvä turvaverkosto ympärillä
Lapseni on nyt aikuinen ja yhä olemme todella läheisiä, samoin puolisonsa kanssa :)
En pysty, lasten isä ei todellakaan ole niin luotettava että voisin mihinkään kauemmas lähtee ja jättää lapset hänelle hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä pystyin. Me vietimme niin paljon aikaa lapseni isovanhemman luona, että pystyin jättämään lapsen hänen kanssaan. Perhekuvaankin lapseni piirsi niin minut, äitini kuin pappani.
Silloin mietin, että mitähän ne päiväkodissa miettii, että ollaanko huonoja, mutta nyt olen todella onnellinen siitä, että meillä oli suku niin läheinen, että se oli perhettä. Mieheni oli kuollut, joten oli todella hienoa, että oli hyvä turvaverkosto ympärillä
Lapseni on nyt aikuinen ja yhä olemme todella läheisiä, samoin puolisonsa kanssa :)
Tosin viikkoa en ollut en ollut ennen kuin lapsi oli 15 ja meni riparille, ja silloin oli todella ikävä. Mutta pitkiä viikonloppuja kyllä.
Kyllä jos.olisi tarvetta sillä vaimoni huolehtii lapsista ja kodista yhtä lailla kuin minäkin.
Olisi mahdollista ja mies on sitä usein ehdottanutkin, koska itsekin on tehnyt reissuja. Mutta lapseni on vasta 3-vuotias enkä halua olla pitkään pois. En ole viettänyt vielä yhtään yötä erossa lapsesta eikä sellainen tunnu ajatuksena mukavalta itsestä.
En voi ja olen jo teinin äiti.
Olen nyt saanut olla historiallisesti 2 päivää yksin kotona juhannuksena ja senkin ajan pilasi sitten narsistiåitini. Hän soittaa ja lähettää koko ajan viestejä ja juoksuttaa asioilla.
En kohta enää oikeasti jaksa. Olen miettinyt, että mitä kos vain ottaisin tuollaisen viikon äkkilähdön johonkin yksin nyt kesällä. Muut saisivat pärjätä keskenään. Kerran meinasin sen varata, mutta sitten tuntui, etten voikaan.
Pää räjähtää kohta.
Vierailija kirjoitti:
En voi ja olen jo teinin äiti.
Olen nyt saanut olla historiallisesti 2 päivää yksin kotona juhannuksena ja senkin ajan pilasi sitten narsistiåitini. Hän soittaa ja lähettää koko ajan viestejä ja juoksuttaa asioilla.
En kohta enää oikeasti jaksa. Olen miettinyt, että mitä kos vain ottaisin tuollaisen viikon äkkilähdön johonkin yksin nyt kesällä. Muut saisivat pärjätä keskenään. Kerran meinasin sen varata, mutta sitten tuntui, etten voikaan.
Pää räjähtää kohta.
Mitä tapahtuisi, jos vain lähtisit?
Yleensä mies lähtee lasten kanssa pariksi yöksi vanhemmilleen. Olen ollut yhden yön reissulla, voisin olla vaikka viikon, mutten halua olla erossa lapsista niin pitkää aikaa. Nyt syksylle suunnitteilla 2 yön reissu kaverin kanssa.
En voi niin tehdä, sillä lisääntyminen on jo suurin ympäristörikos.