Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän silloin yhteen aikaan oli muotia sisustaa mökit kokonaan lakatulla mäntypaneelilla. Huonekalutkin usein samaa materiaalia

Vierailija
24.06.2023 |

Katto, lattia ja seinät. Ellei ollut hirsimökki jolloin seinä tietty sitä, mutta sama väri yhtäkaikki. Kotiinkin oli muodikasta laittaa lakattu puolipaneeli. Sitten se tummui sellaiseksi tummanoranssiksi. Huonekalut tietysti mätsäsi siihen paneeliin, oli puurunkoinen sohva ja kantikas sohvapöytä puuta. Makkarissa tietty sängyt lakattua mäntyä ja yöpöydät.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyt mikään on muotia. Joku keksii, että on hyvä juttu ja muut seuraa perässä. Muodissa oleva on ihmisistä aina hienoa. Samalla tavalla sitä varmaan joskus sitten ihmetellään 2020-luvun sisustustrendejä.

Vierailija
2/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuommoisessa omakotitalossa joskus 10 vuotta sitten. Seinät oli mäntyä, lattiat, katot ja kaikki.

Oli hyvän  oloinen ja kodikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt milloinkin on muotia. Joskus tuli pastellivärit. Sitten kokovalkoinen. Kiiltovalkoinen. Musta,

Vierailija
4/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan viihtyisä. Katon voisin maalata valkoiseksi. Seinät mäntypaneelia.

Vierailija
5/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se sentään parempi kuin nykyinen kokovalkoinen.

Vierailija
6/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 70-luvulla omakotitalotkin olivat puuta sisältäkin,  katto, lattia , seinät. Oli kuin olisi halkolaatikossa asunut.

Vierailija
7/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa tuollaisessa kohteessa olen maalannut sitä oranssia piiloon. Toisessa myös lattiat vaaleaksi ja levyttänyt seinät.

Vierailija
8/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi joskus oli muotia sinapinkeltainen, myrkynvihreä ja paskanruskea? Samasta syystä, se näytti joskus niin hienolta.

Vierailija
9/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se sentään parempi kuin nykyinen kokovalkoinen.

Tosi harvalla taviksella on kuitenkaan kokovalkoinen koti, lattiat/katto/seinät/huonekalut suuri osa. Toisin oli tuon mäntypanelivillityksen kanssa.

Vierailija
10/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kai muotia, niin kuin viimeiset 15 vuotta on ollut koko huusholli valkoiseksi muotia. Nyt ollaan jo " rohkeasti" harmaaseen siirrytty. Tulossa on väri esim. keittiön kaapeissa. Suosituin näyttää maailmalla olevan sellainen harmaalla taitettu tumma sininen. Tai yhtenä suosikkina on sellainen haalea chachachaa -vihreä.

Vierailija
11/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tuosta oli sitten muotia tai ei, koska minusta se on lämmin ja kodikas. 

Vierailija
12/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään tuosta oli sitten muotia tai ei, koska minusta se on lämmin ja kodikas. 

Mä inhosin, oli pimeä ja synkkä. Ja ei, en maalannut valkoiseksi vaan kotini on hyvinkin tummasävyinen, mutta nyt se ei ole vain yhtä tympeän oranssia sävyä vaan löytyy mm tummaa vihreää, syvän punaista, yönsinistä huoneesta riippuen

Vierailija
13/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei ihmisen aivot ja muu kroppa ole vielä sopeutuneet urbaanielämään, suurin osa kärsii siitä enemmän tai vähemmän varsinkin jos ei pääse edes välillä kunnolla luontoon. Se puu tuntuu kotoisalta koska betonin keskellä on oltu vasta niin vähän aikaa ja se kaikki on luonnotonta.

Vierailija
14/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä inhosin, oli pimeä ja synkkä. Ja ei, en maalannut valkoiseksi vaan kotini on hyvinkin tummasävyinen, mutta nyt se ei ole vain yhtä tympeän oranssia sävyä vaan löytyy mm tummaa vihreää, syvän punaista, yönsinistä huoneesta riippuen

Kuulostaa... pimeältä ja synkältä ;)

Vierailija
15/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia puulaatikoita monet mökit ovatkin. Sillä on varmaan tavoiteltu kodikkuutta.

Vierailija
16/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa... pimeältä ja synkältä ;)

Mut ei ole.

Vierailija
17/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien mökki on just tuollainen. Karsea. Mun niin tekis mieli maalata siellä😁

Vierailija
18/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntypuiset jutut oli halpoja. Esim. sängyt. Muistan lapsuudestani. Eiköhän se siitä johtunut.

Hirsi on kyllä viehättävämpää musta kuin keltaoranssiksi kulahtanut mänty.

Vierailija
19/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan sympaattisia. Voihan sisustus, verhot ym.. sitten olla vaaleat jos sitä kaipaa.

Itseasiassa se sopii tosi hyvin just tuommoiseen ruskeaan mäntypaneeliin.

Vierailija
20/25 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se puu on materiaalina niin hiano.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan