Seksistä synnytyksen jälkeen
Heippa!
Laitan kysymykseni tälle palstale, sillä luulen, että täältä saisi asiallisempia kommentteja kuin esim. seksi- tai av-palstalta...
Kuinka pian synnytyksen jälkeen olette aloittaneet seksin?
Synnytyksestäni (ensimmäinen lapsi) on nyt noin 3 viikkoa. Itselläni synnytys meni hyvin, ja olen mielestäni palautunutkin hyvin. Väliliha leikattiin synnytyksessä, mutta siitä ei ole ollut mitään tuntemuksia/kipuja. Myös jälkivuoto on oikeastaan lakannut.
Mies olisi hirvittävän halukas aloittamaan sekstailun, mutta itseäni jännittää se kauheasti. Pelottaa jotenkin, että se sattuisi tai tuntuisi muuten oudolta. Tuntuu, että tarvitsisi odottaa vielä. Lääkäriltä/kätilöiltä en saanut oikein minkäänlaisia " ohjeita" tähän asiaan (esim. mikä on suositeltava aika odottaa synnytyksen jälkeen vai onko sekin sen mukaan, mikä itsestä tuntuu hyvältä).
Olisin vain kiinnostunut kuulemaan kanssasisaria ja kokeneempia tässä asiassa.
Mukavaa viikonlopun jatkoa!
t. Vaavinäippä
Kommentit (2)
laitoksella että sitten saa alkaa harrastamaan kun jälkivuoto on kokonaan loppunut! No, meillä kokeiltiin kun pari kuukautta oli kulunut synnytyksestä, ja se sattu!!! Mulla oli tosin toisen asteen repeämät + välilihanleikkaus, joten siinä ne tais syyt ollakin. Ja nauttimaan pääsin taasen vissiin vasta 4-5kk:n jälkeen synnytyksestä...
Mutta jos itse tunnet olevasi valmis, niin en näe estettä!!!
Hyvää joulunodotusaikaa!
Eli mielestäni oikea aika on silloin kun itsestä tuntuu että olisi valmis kyseisiin puuhiin. Esikoisen syntymän jälkeen odotimme jälkitarkastusta ja siihen aikoihin oli jo jälkivuotokin loppunut. Silloin välilihakin oli leikattu. En muista että " eka kerta" olisi tehnyt mitenkään kipeää mutta hieman kuiva olo varmasti oli. Neuvolassa suosittelivatkin liukuvoiteiden käyttöä runsaammalla kädellä. Nyt toisen lapsen jälkeen (helpompi synnytys - ei välilihan leikkausta, repeämää tms.) jälkivuotokin kesti vain pari viikkoa ja sen jälkeen kokeilimme ensimmäistä kertaa yhdyntää. Oli mukavaa. Mutta neuvoni siis oli että kun itse olet valmis. Mies odottakoon jos et tunne olevasi vielä valmis! Hyvää joulun odotusta =)