Tiedättekö sellaisia ihmisiä jotka näyttää thaimaalaisilta mutta on ihan suomalaisia?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Miksei se siperialainen perimä näy suomalaisten geeniperimätestien tuloksissa? Ne mitä olen kuullut jä nähnyt netissä, ei ole sisältäneet siperialaista.
Varmaan koska kaikki suomenkieliset olivat alunperin Siperian seudulta. Saamelaisetkin. Ihmeellistä jos on noin mutta asiaa ei ole selkeästi kerrottu. Alkoivatko muualta kuten Euroopasta muuttaneet oikeasti käyttää itse suomea vai vasta, kun maata suomalaistettiin? Erikoista sekin, jos olot olivat niin hyvät, että väki vaihtoi kieltä, eikä lähtenyt muualle.
Onko sitten vaan korostettu eurooppalaista geeniperimää, vaikka alunperin Euroopasta muuttaneet puhuivat pitkään muita kieliä? Ja varmaan eurooppalaiset geenit näkyvät erikseen geenitesteissä?
Norjalaisen professori emerituksen mukaan Pohjois-Siperiasta saapui väkeä Suomeen n. 3000 vuotta sitten, ja saamen kieli kehittyi n. 2000 vuotta sitten. Saamelaisia muutti muihinkin maihin. Norjalaisten pohjoissaamelaisten erikoisuutena on, että Suomesta saapuneet saamelais- eli siperialaismiehet ottivat paikalliset puolisot.
Thaimaan kiinalaiset Thaimaan laosilaiset on oma suuri joukko heillä on poppamiehet ruokauhrit demoneille ja munkit manalassa.
Kiinan juutalaisilla on eri henki kuin Kiinan budhilla tai kristityillä taas.
Onko Laura Lepistön äiti kantasuomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Laura Lepistö.
Aina olen ajatetellut että sukujuuret muualta kuin Suomesta ainakin toisen vanhemman osalta.
Sain dna testistä 2% yakut.
Varmaan se siis johtuu siitä että meillä on geenejä sieltäpäin.
Aivan totta. Miten siperialaiset, kuten ilmeisesti saamelaiset, ja suomalaiset näkyvät samana kansana? Erikseen inuiitit, jotka on varmaan määritelty paljolti Pohjois-Amerikan vuoksi.
Venäläisiä ei kai ole saanut määritellä geneettisesti. Venäjällä asuvia voi kuitenkin löytyä testeissä. Onko kukaan saanut tulokseksi venäläistä ja missä testissä?
Ehkä koska monessa maassa alkuperäiskansoilla on jokin asema, Venäjällä ei ole haluttu antaa selvittää geeniperimää järjestelmällisesti. Ukrainan sodan aikaan taas on viitattu Ukrainan alueelta kotoisin oleviin venäläisiin. Kas kun eivät antaneet passeja ukrainalaisille saapua Venäjälle sukusiteiden perusteella.