Paavo Arhinmäki töhrimässä seiniä
Apulaispormestari Paavo Arhinmäki (vas) jäi kiinni laittoman graffitin teosta juhannusaaton iltana.
Arhinmäki oli Vuosaaren satamaradalla kulkevassa tunnelissa toisen henkilön kanssa tekemässä graffitia, kun vartijat saapuivat paikalle.
Vartijat kutsuivat paikalle myös poliisin. Arhinmäki kertoo HS:lle, että tilanne hoidettiin hyvässä yhteistyössä. Siihen, seuraako vahingonteoksi luokiteltavasta teosta jälkiseuraamuksia, Arhinmäki ei lauantaina osannut ottaa kantaa.
Kommentit (1077)
Kuvitelkaa sitä kirjoittelua, jos tää ois paloauton värinen, vuosi vuodelta pöhöttyvä 46-v persuäijä 😄
Sitten voitaisiin arvioida graffitin ympäristövaikutukset.
Ei ole täysin ongelmatonta ja ihailtavaa päästellä spraymaalien kaasuja ympäristöön.
Maalipulloja kuluu kuitenkin aika paljon ja aikuisen ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan tekojensa seurauksia.
Saati apulaispormestarin.
Uskomatonta. Tuon ikäinen ukko ja töhrii seiniä. Pikkulapsetkin tietää että seiniin ei piirretä.
Olen aina pitänyt Paavoa vähän tyhmänä mutta ihan näin idiootiksi en olisi häntä uskonut.
Mahtava esimerkki nuorille. Nyt ihan ekaa kertaa elämässään Paavo sattui tekemään graffitin kiellettyyn paikkaan, muulloin aina tehnyt sallituille paikoille, niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton on oikeiston innostus täällä kun kauhistuttava vihervassari maalasi laittoman graffitin, kun viimeiset kaksi päivää on kansainvälistä mediaa myöten keskusteltu istuvan hallituksen natsikytköksistä ja väestönvaihtohoureista. Jännä.
Oikeisto? Mitä v....a sekoilet. Itse en kuulu mihinkään oikeistoon, enemmänkin olen duunari ja aika vähätuloinen. Mutta ärsyttää tuon tyyppinen kovapalkkainen öykkäri jolla on vastuunalainen luottamustehtävä kunnanhallinnossa ja se taas edellyttää lakien ja säädösten noudattamista. Ihmettelen että syyllistyy tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko me kaikki nyt mennä tekemään samoin?
Riippuu minkälaisen esimerkin haluat antaa lapsille ja nuorille. Tulevaisuuden aikuisille siis.
Mitä tarkoitat?
Helsingissä on maalattu graffiteja aktiivisesti 40-vuotta. Eiköhän ne ala olemaan tuttuja jo ihan kaikille.
Hesalla on pormestariasiat hyvin hanskassa. Yksi töhrii seiniä, toinen pyörii torkkupeittojen kanssa. VIeläkö se Sinnemäki jakelee rakennuslupia kavereilleen?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt Paavoa vähän tyhmänä mutta ihan näin idiootiksi en olisi häntä uskonut.
Mahtava esimerkki nuorille. Nyt ihan ekaa kertaa elämässään Paavo sattui tekemään graffitin kiellettyyn paikkaan, muulloin aina tehnyt sallituille paikoille, niinpä niin.
Ei tuo jälki siltä näyttänyt että tuossa olisi ekaa kertaa töhritty paikkoja. Liekö tuolla sitten olohuone harjoituspaikkana kun eihän tuo toki laittomiin paikkoihin ennen... /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee taidetta. Graffiteja niitähän on hyviä monessakin paikassa. Laitonta? No riippuu paikasta ja luvista ja tekijöistä ja aiheesta ja ja. Hyvä juttu ettei ole kaavoihin kangistunut esivanhus. Niinkuin monet tässä ketjussa.
50v rebel, lol. Älä jaksa. Hommaisi vaikka ferrarin tai harrikan kuten muutkin viiskymppiset.
Lollittele vaan ja Ketut. Minä hommaan kuplavolkkarin ja wartburgin. Mitä siihen sanot? HÄHÖHÄÖ:. senkin esiwanhus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko me kaikki nyt mennä tekemään samoin?
Riippuu minkälaisen esimerkin haluat antaa lapsille ja nuorille. Tulevaisuuden aikuisille siis.
Mitä tarkoitat?
Helsingissä on maalattu graffiteja aktiivisesti 40-vuotta. Eiköhän ne ala olemaan tuttuja jo ihan kaikille.
Joku myös on poistellut noita 40 vuotta ja se poistelu maksaa ihan oikeaa kaupunkilaisten rahaa. Vai eikö tää vasurille merkkaa mitään kun ei ole omaa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pitänyt häntä idioottina jo vuosia sitten:
-Poliisit närkästyivät muutamia vuosia sitten, kun vasemmiston
nuorisojohtaja Arhinmäki nähtiin jalkapalloseura Jokereiden katsomossa
väkijoukon mukana herjaamassa heidän tapettuja kollegoitaan.
-Missä on Holsti ja missä on Palo, Steen Steen Christensen, kuului Jokereiden kannustushuuto.
Tanskalainen Steen Christensen oli surmannut teloittamalla poliisit Eero Holstin ja Antero Palon 1997.
Graffiti oli hieno. Ymmärrän toki, että persut/kokkarit tarttuu tällaisiin ja tekevät kärpäsestä härkäsen. Tämä tehdään tietenkin siksi, että pyritään kääntämään epätoivoisesti huomio pois hallituksen saamasta murskakritiikistä.
Tuohan olisikin hyvä ajatus. Pyydetään kaupungin johtoa tekemään graffititaidetta kaupunkilaisten iloksi. Joku kiva kesätapahtuma, jossa myös kaupunkilaiset voi osallistua.
Ja sitten ne selitykset kun vartija tullut paikalle: mihin me setämiehet oltais karkuun lähetty, autokin oli siinä vieressä parkissa, blaa blaa blaa. En usko hetkeäkään, että on ollut selvin päin. Hyvä esimerkki kersoille, joiden liikuntamahdollisuuksista tuntuu kantavan kovaakin huolta.
Taidan mennä töhrimään maanantaiksi paavon työhuoneen seinät täyteen kirkkoveneitä tms. Se se vasta on taidetta.