Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpo jauhaa talkoista, mutta talkoisiin osallistuvat vain pienituloiset.

Vierailija
23.06.2023 |

Retoriikka ontuu.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat osallistuvat talkoisiin tekemällä työtä ja maksamalla veroja. Hankkikaa ammatti ja menkää työhön niin pääsette niihin rikkaisiin itsekin. Vaatii yleensä koulutusta ja innostusta saada hyväpalkkainen työ. Älkää kadehtiko niitä, jotka ovat opiskelleet ja saavat hyvää liksaa vaan opiskelkaa itse. Jos elää tuilla, pitää hyväksyä, että kaikkea ei vaan saa. Uhriutuminen on päivän sana.

Vierailija
82/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvarin talkoissa työväki maksaa viulut.

Ja säästöt käytetään miljardeja maksavaan ratahankkeeseen. Siinä kokoomuslaista talouskuria käytännössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuta itsestä! kirjoitti:

Rikkaat osallistuvat talkoisiin tekemällä työtä ja maksamalla veroja. Hankkikaa ammatti ja menkää työhön niin pääsette niihin rikkaisiin itsekin. Vaatii yleensä koulutusta ja innostusta saada hyväpalkkainen työ. Älkää kadehtiko niitä, jotka ovat opiskelleet ja saavat hyvää liksaa vaan opiskelkaa itse. Jos elää tuilla, pitää hyväksyä, että kaikkea ei vaan saa. Uhriutuminen on päivän sana.

Haista hikinen takareikäsi. Olen opiskellut ja kouluttautunut ja tehnyt uutterasti töitä, mutta jos on syntynyt köyhään perheeseen, niin Suomessa ei töitä tekemällä rikastu eikä välttämättä edes saa hyvää ammattia, koska töiden saantiin vaikuttavat myös suhdeverkostot. En ikinä saavuta sellaista elintasoa, minkä jotkut ovat saaneet perimällä.

Vierailija
84/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkaa Sipilän linjaa.

Niin? Marinin hallituksen linjaako sen pitäisi jatkaa vaikka suomalaiset nimenomaan halusi päästä siitä eroon.

Vassareilla on kyllä omituinen logiikka.

Vierailija
85/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisilta leikataan, jotta voidaan antaa verohelpotuksia suurituloisille. Että se niistä talkoista. Miksi suomalaiset poliitikot on noin uskomattoman ahneita ja korruptoituneita limanuljaskoja?!?

Vallan vuoksi! Marinhan taitaa olla ainoa poliitikko joka on suoraan myöntänyt että haluaa valtaa. Hän ei sitä tehnyt kuitenkaan noin härskillä tavalla kuin oikeiston poliitikot eli köyhiltä rikkaille rahansiirroilla.

Ei ne sen kummempia limanuljaskoita ole muissakaan maissa. Rikkaiden tuella valtaan ja jos siellä haluaa pysyä, pitää pitää rikkaat tyytyväisinä.

Joku psykologiaa lukenut voisi kertoa miksi ihminen haluaa pakkomielteisesti valta-asemaan, keinoja kaihtamatta.

Vierailija
86/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista hikinen takareikäsi. Olen opiskellut ja kouluttautunut ja tehnyt uutterasti töitä, mutta jos on syntynyt köyhään perheeseen, niin Suomessa ei töitä tekemällä rikastu eikä välttämättä edes saa hyvää ammattia, koska töiden saantiin vaikuttavat myös suhdeverkostot. En ikinä saavuta sellaista elintasoa, minkä jotkut ovat saaneet perimällä.

No suurin osa suomalaisista ei sellaista tasoa saavuta eli getoverit. Silti se ei ole mikään peruste alkaa yhteiskunnan varoista buustamaan pysyvästi pienituloisten elintasoa lähemmäs hyvätuloisia. vaan tuet on tarkoitettu ainoastaan väliaikaisiksi ja tasoltaan sellaisiksi, että niillä pärjää mutta mukavaa se elämä ei ole.

Hyvinvointivaltion idea on se, että työkykyiset elättää itse itsensä. Ja tämä hallitus kerrankin on sellainen joka haluaa parantaa pieni- ja keskituloisten työssäkäyvien asemaa. Normaalisti tältä ryhmältä ollaan vaan ottamassa ja esim Marinin hallituksen aikana nämä oli just ne, jotka jäi ilman minkäänlaisia korona-avustuksia ja -tukia joita jaettiin sekä rikkaille että köyhille.

Silti se tavisduunarikin joutui ostelemaan maskeja ja käsidesejä, mutta eipä heille napsahtanut ylimääräistä rahaa tilille näitä varten toisin kuin tuli kotona makaavalle synnytyskoneelle tai paikallisessa riekkuvalle elämäntapatyöttömälle.

He kun olivat marinin ja kumppanien mielestä ne kaikista heikoimmassa asemassa olevat..

Vierailija
87/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että kiristämistoimia pitäisi enemmän osua myös hyvätuloisiin. Silloin kiristämistoimet pienituloisiin olisi paljon helpompi hyväksyä. Nyt tässä luodaan turhia jakolinjoja yhteiskuntaan. Ihmiset ovat valmiita leikkauksiin jos kokevat että kaikki ovat jollain tavalla mukana. Jos ihmiset kokevat että osan ei tarvitse olla mukana ollenkaan, niin kyllä sillä voi olla huonoja seurauksia..

Viimeiset neljä vuotta työssäkäyvät on osallistunut talkoisiin, nyt pieni ja keskituloiset saa sentään vähän verohelpotuksia että edes viitsii enää töissä käydä, onhan se ollut hullun hommaa että kotona makaavalla jää enemmän käteen kuin työssäkäyvillä. Loppuu se kuppaaminen.

Ihan kyllä itse tienaamieni tulojen mukaan saan ansiosidonnaista. Huvittaa, jos se sinua jotenkin ahdistaa

Vierailija
88/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän oikeiston talkoot on nähty. Holkeri, Aho, Katainen, Stubb, Orpo, Purra, Sipilä, Viinanen.

Ihan oikeasti on myös muita tapoja sopeuttaa taloutta, kuin leikata sosiaaliturvaa ja julkisia palveluja. Rajut leikkaukset liian nopeasti tuottavat aina kalliita ja ei-toivottuja lopputuloksia.

Ihan sama, mikä taloustilanne ja mitkä ovat suhdanteet - leikataan. Jos ymmärrys on kvartaalikapitalismi ja arvostus insinööri - ja taloustieteissä, niin yhteiskunnan kannalta epäonnistutaan aina. 

Jos oikeasti luotettaisiin tutkittuun tietoon, niin maltillinen vasemmistolaisuus ja ympäristön ja eläinten kunnioittaminen on kiistatonta. Koko yhteiskunnan etu ja tulisi halvemmaksi.

Mutta minkäs teet, kun Pro-Markkinatalous,Ek, Ellut, Miltton, Sanoma, Twitter ja tiketok pistää myllyn pyörimään lukutaidottomalle kansalle, niin lopputulos on mikä on. 

Vierailija
89/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termit kuntoon. Talkoot eivät ole mitkään talkoot jos toinen osapuoli joutuu niihin vastoin tahtoaan. Se on julkisen vallan käyttöä.

Minä en tietääkseni ole ilmoittautunut mihinkään Petterin talkoisiin.

Vierailija
90/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilta on vähän vaikeaa leikata veronmaksajien tulonsiirtoja kuin vain niiltä jotka niitä nostaa. Jos olet rikas et saa asumistukea, et saa toimeentulotukea jne. Ja kerron nyt naapuri maassa Ruotsissa, pitää varallisuus eli omaisuus realisoida ennen kuin tt-tukea edes saa, eli jos työkyvytön joudut myymään myös autosi koska et sitä työmatkoihin tarvitse kun olet työkyvytön.

Yritystuet on käytännössä tulonsiirto firmojen omistajille. Etenkin pörssifirmojen tapauksessa on näin. Niitä maksetaan yhdeksän miljardia vuodessa, eli leikattavaa riittäisi. Tietysti demarit vähän itkisi, jos joku savupiipputeolisuuslaitos muttaisi muualle ja 100 duunaria jäisi työttömäksi omalla kannatusaluella.

Verohelpotuskin on myös yritystuki, noin 7 miljardia vuodessa. Tuosta summasta vain 11% on taloutta uudistavia. Lopuista valtaosa päätyy osinkoihin (valtiovarainministeriö/Järvikare 2018).

Valtiontalouden tarkastusvirasto VTV toteaa raportissaan 2017, että "verotukien käyttöä ylläpitää se, että ne eivät näy budjettikehyksessä, mutta aivan samalla tavalla aiheuttavat velkaantumista".

Valtionhallinnossa (valtion palveluksessa olevat työntekijät) toiseksi suurin henkilöstöryhmä palvelee vain elinkeinoelämää. Myös kunnissa on paljon vain elinkeinoelämää palvelevaa henkilökuntaa.

Valtionhallinnon suurin henkilöstöryhmä koostuu turvallisuudesta (puolustusvoimat, poliisi, rajavartiolaitos, tulli).

Vierailija
91/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että kiristämistoimia pitäisi enemmän osua myös hyvätuloisiin. Silloin kiristämistoimet pienituloisiin olisi paljon helpompi hyväksyä. Nyt tässä luodaan turhia jakolinjoja yhteiskuntaan. Ihmiset ovat valmiita leikkauksiin jos kokevat että kaikki ovat jollain tavalla mukana. Jos ihmiset kokevat että osan ei tarvitse olla mukana ollenkaan, niin kyllä sillä voi olla huonoja seurauksia..

Viimeiset neljä vuotta työssäkäyvät on osallistunut talkoisiin, nyt pieni ja keskituloiset saa sentään vähän verohelpotuksia että edes viitsii enää töissä käydä, onhan se ollut hullun hommaa että kotona makaavalla jää enemmän käteen kuin työssäkäyvillä. Loppuu se kuppaaminen.

Pieni ja keskituloiset ei saa minkäänlaisia helpotuksia, vaan päinvastoin maksavat enemmän. Se pariunkympin verokevennys ei hyödytö yhtään mitään, kun muita kuluja nostetaan. Jo pelkästään työmatkakulut tulevat nousemaan enemmän kuin tuon kaksikymppiä.

Vierailija
92/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttihän erittäin isotuloinen paavo esim rääpystelelemällä tunnelia työllistää pesijöitä(peittäjiä).  miten voi jatkaa isolla palkalla suojatyössään.

Vierailija
93/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
94/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkat on pienemmät kuin eläkkeet. Suomi on matkalla kohti konkurssia"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005165696.html

Vierailija
95/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2000€ tienaavat maksavat paljon enemmän tuloveroja ryhmänä kuin yli 5000€ tienaavat. On väärin väittää, että rikkaat kustantavat kaiken. Suurin osa veroista on kulutusveroja ja niitä maksavat kaikki suunnilleen saman verran.

Vierailija
96/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talkootyöt on yleensä ilmaisia. Rikkaille maksetaan, köyhille ei. Rikkaat ei tee talkoita.

Itseasiassa se on rikkaat jotka maksaa edelleen nämäkin talkoot ja köyhät osallistuu talkoisiin vähän enemmän.

Taas unohtuu kenen työllä ne tuet maksetaan.

Älä selitä. Kunnat ja valtio ovat täynnä suurituloisia työntekijöitä, joiden palkat maksetaan verovaroista. Lääkärit, juristit, erityisasiantuntijat, järjestöpomot jne. Jos palkka tulee veroista, sietääkin maksaa veroja. Juristin palkan maksaa 4000 e tienaava ahtaaja Vuosaaresta. Yksityisen sektorin työntekijä.

Vierailija
97/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa että lääkkeet tulevat kallistumaan kun arvonlisävero nousee mutta jos suomalaiset ovat näin äänestäneet niin ei kai se väärin ole

Vierailija
98/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoissa on tapana tarjota talkooporukalle ruokaa ilmaiseksi.

Missä näiden talkoiden talkoomuonitus?

Vierailija
99/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
100/123 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen köyhästä perheestä, olen opiskellut ja kouluttautunut ja tehnty uutterasti töitä ILMAN suhteita ja olen RIKASTUNUT. Ero on varmaan siinä että minä olen ollut tarpeeksi fiksu myös SIJOITTAMAAN rahani, enkä vain tilille koittanut säästää. Lisäksi olen hyödyntänyt velkavipua järkevästi vaurastuakseni.

T:miljonääri.