Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausajan näppylät?

09.12.2006 |

Kysymys niille, joille on tullut näppylöitä raskauden aikana. Millä viikolla on alkanut finnejä puskemaan? Ekan raskauden aika ei tullut yhtään näppylää, ja nyt kun viikkoja pitäis olla 7+1, niin tuntuu, ettei näppylöistä tule loppua. Ja vielä kipeitä sellaisia. Taitaa sitten jatkua koko raskauden ajan? *huokaus*

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi ihovaivoista kärsivä =(

Naama ja selkä täynnä pieniä näppyjä...Todella inhottavaa..Kärsin näpyistä normaalistikin, mutta esikonkin raskausaikana oli huomattavan pahempi..

Ekan kerran tuli vastaan tuo ermysin a-biootti, jota myös raskaana voi syödä. Onko tuo tarkoitettu aknen hoitoon pelkästään? Onko kallis kuuri ? Kauanko kestää? Varmasti vaaraton sikiölle? Voiko kuurin määrätä terveyskeskuksestakin vaiko mentävä kalliille ihotautilääkärille?

Olisin kiitollinen jos asiasta tietävä vastailisi, meinaa kiinnostus heräsi!! Jos saisi ihon kuntoon!

Vierailija
2/11 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista aivan tarkasti näppylöinti milloin alkoi, mutta nyt raskauden puolivälissä niitä on vaikka muille jakaa! Finnejä on pääasiassa leuassa ja suun ympärillä, ja ovat sellaisia tympeitä, aika syvällä olevia.

Kävin sattumoisin juuri tänään kosmetologilla, ja hän vihjaisi, että kyse saattaisi olla satunnaisten finnien sijaan perioraalidermatiitti -nimisestä ihosairaudesta, kun kuuli että mulla normaalistikin on ko. alueella jonkinverran näppyjä ja punoitusta. Kosmetologin neuvo oli, että ellei näpyt häivy raskauden ja imetyksenkään jälkeen, kannattaa käydä ihotautilääkärillä, perioraalidermatiitti kun häviää tietynlaisella antibiootilla.

Kosmetologi sanoi, että ihoa ei saisi tässä tilanteessa ns. ylihoitaa. Vain välttämätön peruspuhdistus ja runsaasti kosteutusta, ja kuorinta mun ohuelle ja kuulaalle iholle max kerran viikossa! Tuota aion nyt kokeilla, sillä tajusin että olen tehnyt juuri noin eli ylihoitanut liian tiheällä kuorimisella (olen ajatellut, että se auttaisi...) ja naamioilla.

Toivotaan että näpyt helpottaa! Vaikka vaiva on ns. pinnallinen, niin kyllä aika ikävä silti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tästä aiheesta keskustelua muistaakseni reilu viikko sitten, ja vanha kansa tietää kertoa, että tyttölapsi aiheuttaa äidilleen iho-ongelmia. Itsellänikin on tyttö tulossa (varma juttu, kromosomeista tsekattu), eikä iho ole koskaan ollut niin huono kuin etenkin alkuraskaudesta, onneksi nyt jo vähän hellittänyt.

Toivotaan, että juuri tästä on kysymys eikä mistään muusta - onnittelut !

Kirsi-mama rv 30+4

Vierailija
4/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskautta mennään ja pari viikkoa ollut todella kipeitä, isoja finnejä kaulassa, niskassa, selässä ja olkapäissä. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei ollut näppylän näppylää, suorastaan kukoistin ja tuloksena oli kaksi tyttöä. Ystävilläni on ollut samaa vaivaa ja poikia ovat odottaneet. Mielenkiintoista nähdä kumpi täältä tulee.

Kysyin tätä asiaa gyneltä ja kuulemma normaalia, että näppylöitä tulee. Hormonit tai jotain pukkaa kehosta ulos. En ole muuten huolissani kuin että pikkujouluihin ei tarvi laittaa sitä hihatonta, avoselkäistä mekkoa:(

Lumituuli rv6+2

Vierailija
5/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli pikkasen pirautettua pari pientä kyyneltäki ku hitsitti niin kovasti: on ruma olo ku nännit tummuu ja kasvaa, iho kukkii joka paikasta ja kroppa senku kasvaa. Mul on just viime viikolla ollu leuassa yks oikein kipiä näppy ja syvällä. Yritin puristella ja mitään en saanu ulos - tulehtu vaan ja tuli kamalan ruman näköseks leukaperä. Selkäkin mul on täynnä näppyjä ja kaulassaki semmosia ' stressinäppyjä' eli ei tulehtuneita vaan ihan päillä olevia pikkusia rillukoita. Kun lopetin pillereiden käytön tammikuun lopulla, sain ihania uusia piirteitä: hiukset lähti ja rasvottu(otsatukka puoleen päivään mennessä öljynen), naama ym. alue kukki, paino nousi 3 päivässä neljä kiloa ja pari kiloa tuli seuraavan 2 viikon aikana. Alkukesästä ostin yli 200¿ biothermin tuotteita ja tein kasvohoidon kosmentologilla ja ostetuilla tuotteilla 2 kertaa viikossa. Kasvot tykkäski hyvää mut muu alue kuten selkä, olkapäät ja dekoltee, kukki kuin kesäkukkapelto. Aurinkoa otin et ois kuivattanu näpyt ja nyt on valkosia pisteitä rusketuksen seassa - näpyt kun lähti rupineen niin jäi valkoinen piste tilalle. Syksyllä alkoi epäsäännöllinen kuukautiskierto rauhottumaan ja ihokin helpottu kesän vaihtuessa syksyksi. Eipä aikaakaan kun tulin syyskuussa raskaaksi ni alkoi taas koneet käynnistymään: näppyjä, näppyjä sekä raskausturvotusta. :) Tähän kohta alka tottuun. JA ihanan seksikäs fiilis.

Vierailija
6/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mainittematta etten vielä tiedä vauvan sukupuolta.

Vierailija
7/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes murrosikäisenä ollut finninaama, mutta nyt 34 vuotiaana olen!!!

Ei itketä mut ketuttaa... ja mulla on muuten kaks tyttöö ja niistä ei tullut finnejä, joten ei pidä paikkaansa nuo vanhan kansan ennustukset!!!

Kuumetta ja 2 tyttöö ja rv 14

Vierailija
8/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa tossa ihan alussa, mutta nyt on jo helpottanut rv 15. Selässä ja rinnassa on sellasta pientä vielä jäljellä. Eli voi myös helpottaa, kun elimistö tottuu hormonimyrskyyn :)

Kannattaa tosiaan hyvin hoitaa puhdistus ja kosteutus. Eikä missään nimessä kannata puristella niitä syvällä olevia kipeitä näppyjä, koska voi tulla paha jälki.

Laru rv 15+5 (kosmetologi)

Vierailija
9/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ku kykenis oleen puristelematta näppyjä. (Viittaan edellisen neuvoon.) :P Meikulla se käsi käy .. finneillä. ;)

Vierailija
10/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hirveesti finnit, että marssin ekassa raskaudessa ihotautilekurille ja sain ermysin antibioottikuurin, joka todella auttoi... ja tyttö tuli.

Toisessa raskaudessa kävi samoin ja talsin viikolla 14. terveyskeskukseen hakemaan antibiootit. Parissa viikossa helpotti! Saas nähdä tuleeko toinen tyttö ;-)

Ermysin on ns. turvallinen antibiootti raskausaikana, joten itse ainakin suosittelen lääkärikäyntiä mikäli finniongelma on ihan kauhea (kuten minulla) - ikinä aikaisemmin en ole acnesta kärsinyt!!!

t. supermam 31+1

Vierailija
11/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi tulemaan näppyjä jo ihan alussa. Itsellä tuli " vain" semmoista pientä näppyä naamaan ja selkään, mutta niitä olikin ihan vieri vieressä. Naama on ollut nyt varmaan puolentoista kuukauden ajan suht siedettävässä kunnossa, ei tosin yhtä hyvässä kuin ennen raskautta. Nyt ihan viime päivinä on myös selän iho ehkä jonkin verran rauhoittunut. Uutena juttuna on sitten viime kuukauden aikana alkanut tulemaan pikkunäppyä rinnuksille.

On se niin mukavaa...

Coltsfoot ja Elsa rv24