Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mattojen pesupäivä ja v""ttaa raahata niit' märkiä mattoja kotiin mutta sinne pesupaikalle jos jättää niin nii on nyysitty ennenkuin kissaa ehtii sanoa

Vierailija
23.06.2023 |

Pakko raahata kotiin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen parvekelasit. Niitä ei kukaan ole pöllinyt. 

Ainakaan vielä. 

Vierailija
2/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese koneella. Nosta lukittavaan kuivauskaappi on kuivumaan ja hae puhdas kuiva matto vuorokauden sisällä kaapista.

https://24pesula.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on matonpesupaikalla iso kyltti, jonka mukaan mattoja ei saa sinne jättää, ne voi ripustaa valumaan korkeintaan siksi ajaksi, kun itse on paikalla. Aina joku jättää silti ja aina joku ne nyysii.

Vierailija
4/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain oesupsikoilla on sellainen "mankeli", jolla saa enimmät vedet puristettua niistä matkoista pois.

Vierailija
5/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset pese itsepalvelupesuloissa matot. Maksaa pari euroa kun mattopesukone pesee.

Vierailija
6/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kesää sitten olin pesemässä mattoja ja vein ensimmäisen maton kuivamaan ja aloin pestä toista. Samaan aikaan pesemässä oli eläkeläisrouva jonka kanssa juteltiin mukavia tovi sinne tullessa. Rouva pesi omansa ja kaasutti pois. Kun vein toista mattoa telineelle niin huomasin että aiemmin viemäni matto oli kadonnut. Tällä naisella oli pokkaa viedä minun matto muutaman metrin päästä, selkäni takaa.

Halpa räsymatto mutta kyllä sapettaa ihmisten epärehellisyys ja kaksinaamaisuus.

Vierailija
7/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun käyn mattoja pesemässä, niin pesun jälkeen vedän ne mankelista läpi ja jätän roikkumaan siksi aikaa kun käyn uimassa. Uimaranta on matonpesupaikan vieressä ja on näköyhteys mattoihin. Uinnin jälkeen matot rullalle ja säkkiin. Säkki takakonttiin. Kotona mattotelineelle kuivumaan.

Vierailija
8/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pese kotona... niin olen tehnyt jo 40 vuotta... viira alle autotallinluiskaan ja autotallista vesipainepesuriin...  putkien päälle kuivumaan ettei veny mihinkään suuntaan.

Vierailija
9/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset pese itsepalvelupesuloissa matot. Maksaa pari euroa kun mattopesukone pesee.

Newsflash! Ei ole sellaisia paikkoja joka kunnassa!

Vierailija
10/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen parvekkeella ainoan mattoni. Samalla pesen lattian, seiniä ja parvekelasit.

Vierailija
11/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun käyn mattoja pesemässä, niin pesun jälkeen vedän ne mankelista läpi ja jätän roikkumaan siksi aikaa kun käyn uimassa. Uimaranta on matonpesupaikan vieressä ja on näköyhteys mattoihin. Uinnin jälkeen matot rullalle ja säkkiin. Säkki takakonttiin. Kotona mattotelineelle kuivumaan.

Tulee ihana ysäri mieleen! Uintia matonpesupaikan vieressä mäntysuopaisessa vedessä. Enää en kyllä menisi matonpesusta lähtevään likaveteen uimaan.

Vierailija
12/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihana ysäri mieleen! Uintia matonpesupaikan vieressä mäntysuopaisessa vedessä. Enää en kyllä menisi matonpesusta lähtevään likaveteen uimaan.

Nykyisin pesuvesi ei saa mennä järveen, niissä pesupaikoissa on betonilattia tms. ja lattiakaivot sekä viemäröinti.

Vierailija
13/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai ne pesuvedet sellaisenaan mene järveen id iootti!

Vierailija
14/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, siivoapa suusi. Vaikka mäntysuovalla. Ei tietenkään enää nykyisin virallisilla matonpesupaikoilla lasketa likavesiä luonnonvesiin, mutta kyllähän vielä saattaa jotkut vaikka kotilaiturillaan pestä ja en sitten tiedä, jos jossain on vielä sellaisia ei-virallisia pesupaikkoja, vaikka ei varmaankaan saisi olla.

Vierailija
15/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, siivoapa suusi. Vaikka mäntysuovalla. Ei tietenkään enää nykyisin virallisilla matonpesupaikoilla lasketa likavesiä luonnonvesiin, mutta kyllähän vielä saattaa jotkut vaikka kotilaiturillaan pestä ja en sitten tiedä, jos jossain on vielä sellaisia ei-virallisia pesupaikkoja, vaikka ei varmaankaan saisi olla.

no mikä pakko sun on sellaisen viereen mennä uikkimaan, ui siellä missä ei mattoja pestä

Vierailija
16/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pesemme matot kotona pesurilla. Kätevää pressun päällä loivassa rinteessä. Kuivatus mattotelineessä.

Vierailija
17/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pistä nolla perään ja kuivaus maksaa vielä sen päälle

Vierailija
18/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pese kotona... niin olen tehnyt jo 40 vuotta... viira alle autotallinluiskaan ja autotallista vesipainepesuriin...  putkien päälle kuivumaan ettei veny mihinkään suuntaan.

Painepesuri pilaa matot. Mies pesi pellavanukkamaton painepesurilla ja pilalle meni. Nukan päät aukenivat ja aivan kuin pumpulituppoja ois matosta irronnut. Muutenki painepesuri vain levittää lian. Kyllä matot on pestävä harjaten ja pesulaan ne, joita ei voi harjata.

Vierailija
19/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki matot on haettu pesupaikoilta. Yleensä vien vanhan likaisen tilalle.

Vierailija
20/20 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen ghetoissa kaikki asuu? Olen joka vuosi jättänyt matot muutamaksi tunniksi rantaan kuivumaan, eikä ikinä ole lähtenyt minnekään. Onnea on rehellisten ihmisten rauhallinen pikkukaupunki.