Olen yksin mökillä ja pihalla pyörii outo mies
Tää on ihan syrjässä ja lähimpään taloon on yli kolme kilometriä matkaa. En uskalla mennä kysymään mitä hän tuolla tekee. Pelottaa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan joku marjastaja?
Sit tätyy varoa ,jos on marjastaja. Sill ei oo kaikki muumit sit laaksossa ,jos juhannuksena on menossa marjaan.
Jukolan viesti oli viime viikonloppuna. Sen jäljiltä on vielä monta eksynyttä rastien etsijää kateissa. Viranomaiset pyytää ymmärrystä kansalaisilta kautta maan.
Jos koet olonsa epävarmaksi tai pelokkaaksi tuntemattoman miehen läsnäolosta mökillä, on tärkeää huolehtia omasta turvallisuudestasi. Tässä on joitain ohjeita, mitä voit tehdä:
Pysy rauhallisena ja yritä säilyttää selvä ajattelu. Älä mene lähelle tai yritä lähestyä tuntematonta miestä, jos tunnet olosi epävarmaksi.
Sulje mökin ovet ja ikkunat sekä varmista, että ovet ovat lukittuja. Tarkista myös mahdolliset muut sisäänkäynnit tai paikat, joista joku voi päästä mökkiin.
Ota yhteys hätänumeroon. Soita alueesi hätänumeroon (esimerkiksi 112), ja kerro heille tilanteesta. He pystyvät antamaan sinulle ohjeita ja tarvittaessa lähettämään avun paikalle.
Pysy turvassa. Jos mahdollista, siirry lukitsemaan itsesi turvalliseen huoneeseen mökissä ja pysy siellä, kunnes saat apua tai tilanne selkiytyy.
Yritä saada apua. Soita läheiselle luotettavalle henkilölle, joka voi tulla luoksesi tai auttaa sinua tilanteessa. Voit myös lähettää viestin tai soittaa jonkun muun lähellä olevan henkilön avuksi.
On tärkeää luottaa omiin vaistoihisi ja tehdä päätöksiä, jotka takaavat turvallisuutesi. Muista, että paikalliset viranomaiset ovat parhaita resursseja vastaavissa tilanteissa, joten ole valmis antamaan heille tarkkoja tietoja tilanteesta, sijainnistasi ja havainnoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos koet olonsa epävarmaksi tai pelokkaaksi tuntemattoman miehen läsnäolosta mökillä, on tärkeää huolehtia omasta turvallisuudestasi. Tässä on joitain ohjeita, mitä voit tehdä:
Pysy rauhallisena ja yritä säilyttää selvä ajattelu. Älä mene lähelle tai yritä lähestyä tuntematonta miestä, jos tunnet olosi epävarmaksi.
Sulje mökin ovet ja ikkunat sekä varmista, että ovet ovat lukittuja. Tarkista myös mahdolliset muut sisäänkäynnit tai paikat, joista joku voi päästä mökkiin.
Ota yhteys hätänumeroon. Soita alueesi hätänumeroon (esimerkiksi 112), ja kerro heille tilanteesta. He pystyvät antamaan sinulle ohjeita ja tarvittaessa lähettämään avun paikalle.
Pysy turvassa. Jos mahdollista, siirry lukitsemaan itsesi turvalliseen huoneeseen mökissä ja pysy siellä, kunnes saat apua tai tilanne selkiytyy.
Yritä saada apua. Soita läheiselle luotettavalle henkilölle, joka voi tulla luoksesi tai auttaa sinua tilanteessa. Voit myös lähettää viestin tai soittaa jonkun muun lähellä olevan henkilön avuksi.
On tärkeää luottaa omiin vaistoihisi ja tehdä päätöksiä, jotka takaavat turvallisuutesi. Muista, että paikalliset viranomaiset ovat parhaita resursseja vastaavissa tilanteissa, joten ole valmis antamaan heille tarkkoja tietoja tilanteesta, sijainnistasi ja havainnoistasi.
Ei siellä mitään miestä ole,ihan typerä provo 😡
Älkää ihmiset vähätelkö. Mäkin törmäsin eileen johonkin hörhöön. Nuo ovat oikeasti todella pelottavia tilanteita.
Jos olet yksin mökillä, ålä anna ainakaan oudon hiipparin tajuta että olet yksin.
Minäkin olin yksin mökissä olin rannassa kun kuulin karhun mörinän, juoksin mökkiin ja pelkäsin. Yöllä sitten heräsin kun kuulin koputusta. Kuka pyrkii mökkiin?
Se oli tikka.
Mene tarjoamaan sille juhannussimaa.
NÄYTÄ sille TISSIT sillä se on vain ilosauvan kera kulkeva juhannustaikoja tekevä peräkammarin poika
Joo vähennä vaatetta ja mee kysyy mitä asiaa
Kannattaisi olla koira.
Itse pidän myös oven pielessä kuistilla miehen nr 45 kumisaappaita, jos olen mökillä yksin.
Huuda "vai on meijän pitbullilla kova nälkä! Äiti päästää sut ulos etsimään ruokaa! "🤣🤣🤣
Mä haluaisin ostaa mökin, mutta en uskaltaisi nukkua siellä yksin...
Juuri tästä syystä on uskaltaisi asua maalla. Koska vaan voi joku sekopää tulla pihaan ja vaikka tappaa. Eikä apua ole lähettyvillä..
Tohtori RABOTEUSE kirjoitti:
NÄYTÄ sille TISSIT sillä se on vain ilosauvan kera kulkeva juhannustaikoja tekevä peräkammarin poika
Meitsi törmäsi tänään Espoossa kevyen liikenteen väylällä mummeliin joka pukeutumisen perusteella oli talvisotaan matkalla (Espoossa oli hellepäivä). Hän huitoi ohikulkeville pyörille vähän kuin suuntamerkkejä minne piti suunnata. Minä ohitin hänet kävellen ja minullekin hän huitoi ja samalla äänteli jotain mistä en saanut mitään selvää. Hetken kävi mielessä ajatus pitäisikö kysyä onko kaikki kunnossa, mutta sitten päätin että parempi etten anna minkäänlaista merkkiä siitä että haluaisin hänen kanssa telakoitua. Nykyään kun voi saada syytteen ryöstöyrityksestä ihan vaan siksi että ottaa katsekontaktin ja kysyy mitä kuuluu.
Tohtori RABOTEUSE kirjoitti:
Jostain peräkamarin pojan sauvasta tuskin on mitään iloa.
Tästä tuli mieleeni elokuva Man. Mukavaa mökkiviikonloppua.