Miten kestätte lapsista aiheutuvaa jatkuvaa sotkua?
Minä en oikeasti tiedä voinko hankkia lapsia tämän takia, en vaan kestä epäjärjestystä ja sotkua ja että sitä mukaa kun nostelen tavaroita paikalle, joku kävelee perässä tyhjentämässä reppuja ja laatikoita, heittelemässä sohvatyynyjä jne. Ja sit se tavaramäärä mitä täytyy raahata mukana jokapaikkaan. Minä nautin seesteisyydestä ja siitä että näyttää kauniilta ja siistiltä. Haluaisin kyllä olla äiti mutten tiedä miten mielenterveyteni kävisi jatkuvassa kaaoksessa. Eli te siistit ihmiset joilla lapsia, miten jaksatte?
Kommentit (27)
Opetin lapselleni jo pienestä pitäen, että tavaroilla on omat paikat ja huone siivotaan leikkien jälkeen. Vanhempien huoneeessa ei saa leikkiä eli yksi huone oli aina tiptop. Olohuoneessa sai leikkiä mutta ei jättää tavaroita levälleen. Isompana lapset osaavat siivota omat jälkensä jos vanhemmat viitsivät opettaa. Suomalaiset ovat kyllä niin laiskoja että moni elää luin kaatopaikalla lapsikatraineen. Jopa autokin saadaan romuvaraston näköiseksi. Vanhempien omat kodit usein paljastavat tulevan siisteystason. Itse olen siististä ja seesteisestä kodista ja sellaisen itsellenikin halusin - ja sain.
Sitä on itsekkin kasvanut lasten kanssa ihmisenä, eikä pieni sotku enää niin haittaa, on sitä arjessa tärkeämpiäkin asioita. Aika aikansa kutakin. Nyt lapset jo ylä-asteikäisiä, sotkevat enemmän kuin pienempinä, mutta toisinaan myös siivoavat. Joidenkin vuosien päästä asuvat omillaan ja sitten voi elää yksin putipuhtaassa kodissani.
Vielä lapset kestän, mutta en tajua miten helkkarin kestän miestä.
Mies taantui taaperon tasolle lasten ollessa pieniä ja luulin sen joksikin ohimeneväksi vaiheeksi. Nyt käy läpi jotain murrosikää viisikymppisenä ja kiukkuaa enemmän, kuin perheen teini-ikään ehtineet.
En olisi ikinä valinnut tuollaista puolisoa, mutta lasten myötä sen sain. En ole vaimo, vaan jokin äidin korvike.
Ja lienee turha mainita, että lapsille on toki isä, mutta ei aikuinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
No joskus paremmin joskus huonommin. Kyllä mua joka päivä se sotkeminen jollain tasolla ärsyttää. Mutta välillä osaan jo ajatella että ihan sama, olkoon sotku ja siivotaan myöhemmin. Ja tiedostan että sen MUN ongelma, ei lasten. He saa elää normaalia lasten elämää.
Nää on tosi kivoja lapsia. Koko ajan saa olla siivoamassa jälkiään, kun kotona saa elää kuin pellossa.
T. lasten kanssa työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joskus paremmin joskus huonommin. Kyllä mua joka päivä se sotkeminen jollain tasolla ärsyttää. Mutta välillä osaan jo ajatella että ihan sama, olkoon sotku ja siivotaan myöhemmin. Ja tiedostan että sen MUN ongelma, ei lasten. He saa elää normaalia lasten elämää.
Nää on tosi kivoja lapsia. Koko ajan saa olla siivoamassa jälkiään, kun kotona saa elää kuin pellossa.
Miten tuosta edes voi lukea että saa elää kuin pellossa? Taisit vaan haluta tulla tänne purkamaan omaa pahaa oloasi.
Ja miksi ihmeessä sinä siivoat lasten jälkiä töissä, ettekö te muka opeta hoitolapsille omien jälkien siivoamista? Me ainakin opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuosta edes voi lukea että saa elää kuin pellossa? Taisit vaan haluta tulla tänne purkamaan omaa pahaa oloasi.
Ja miksi ihmeessä sinä siivoat lasten jälkiä töissä, ettekö te muka opeta hoitolapsille omien jälkien siivoamista? Me ainakin opetetaan.
Kyse on myös isommista lapsista ja nuorista. Jos ei kotona ole opetettu jälkiensä siivoamista, vaikeampi se on jonkun ulkopuolisen opettaa. Sitä paitsi en edes ymmärrä, miksi pitää alun perin sotkea edes niin paljon?
Jos lapsen saamista ja kodin siisteytta ajattelee samassa kategoriassa, niin ei varmaan viela ole lapsen aika.