Itkuntuhruiset silmät somepuskaradioissa
Kuulun kahden eri kaupungin facebook-ryhmään, ns. puskaradioon, jossa paikalliset asukkaat keskustelevat kaupunkiin liittyvistä asioista.
Molemmissa ryhmissä on nyt tämän kesän aikana alkanut olla sellaisia ilmoituksia, että kerrotaan kuinka lapselta on kadonnut/rikottu/varastettu rahaa/puhelin/polkupyörä/onki/kiikarit tms. ja nyt lapsella on kauhean paha mieli ja olisikohan kukaan sattunut löytämään sitä kadonnutta 50 euron synttärilahjaseteliä kadulta?
Ja heti paikalle ilmestyy kommentoijia, jotka lupaavat lahjoittaa lapselle pyörän/ongen tms. esineen kadonneen tilalle tai toimeenpanevat rahankeräyksen.
Tai sitten on aikuisia ihmisiä (kantasuomalaisia parikymppisiä), jotka ilmoittavat, että ovat muuttaneet uuteen asuntoon ja voisiko joku lahjoittaa heille sängyn, ruokapöydän, mikroaaltouunin, tiskikoneen, sohvakaluston jne "ei kellään sattuis oleen ylimääräistä..." ja vieläpä kuljetuksen näille.
Onki tällaista ollut ennenkin vai ainoastaan tämän kesän ilmiö?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ja asia on ongelma koska?
Mikä ongelma? Kuka on puhunut ongelmista mitään? Kysyttiin, onko tätä ollut aikaisemminkin.
Olen seitsemän kaupungin puskaradioissa ja kaikissa tämä sama. Haisee vähän valistuneemmalta huijaukselta.
Meidän kaupungin Puskaradiossa narkit harrastavat tuota. Mennyt pilalle koko ryhmä kerjäämisen vuoksi.
Minulta sattui putoamaan 5000 euroa Kankkulan kaivoon, ei kellään olisi ylimääräistä?
En ole tuollaista huomannut, mutta minulle on ainakin kertynyt tavaraa, jota lahjoittaisin ilomielin pois nurkistani, jos vaan joku haluaa. Parempi niin kuin kaatiksella.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuollaista huomannut, mutta minulle on ainakin kertynyt tavaraa, jota lahjoittaisin ilomielin pois nurkistani, jos vaan joku haluaa. Parempi niin kuin kaatiksella.
Laita ne paikalliseen Roskalavaryhmään tyrkylle. Pääset hetkessä tavaroista eroon.
Joo, oon huomannut saman. Luulen että tuo ilmaisten tavaroiden pyytäminen on alkanut siitä, kun Ukrainasta tulleille pak olaisille pyydettiin perustarvikkeita asumiseen ja sitten ketjuun ilmestyi suomalaisia "av yv jono" , "kyllä mullekin kelpaisi tuollainen sohva", "miks ne saa ja suomalaiset ei". Ja nyt jotkut suomalaisetkin koittavat onneaan, josko saisivat ilmaista tavaraa.
Toisen roska on toisen aarre ja hyvä, jos joku pääsee eroon turhasta roinasta ja toinen saa tarvitsemansa, mutta onhan näissä usein vähän kerjäyksen makua.
HEh, joo, samaa olen funtsinut, myös kahden kaupungin puskaradiossa.