Onko muita yhtä sisäänpäinkääntyneitä kansoja kuin me suomalaiset?
Että esim. pidetään reilu etäisyys bussijonossa, ei tervehditä rappukäytävässä, ei näytetä helposti tunteita, ollaan vaivaantuneita jos joutuu olemaan sosiaalinen jne
Kommentit (24)
Luulen, että tällaista yhdistelmää, jossa ollaan näin introverttejä, epävarmoja, huonosti kasvatettuja ja tylyjä, ei oikein löydy muualta.
T. Yksi tyypillinen
Sosiaalinen ihminen voi olla myös tervehtimättä, jos ei halua hokea moi joka hetki. Suomen olosuhteet ovat ikävät ja sää. Keskustelu toimii ulkomaille jos osaa englantia tai on sopiva suomalainen keskustelija. Jos randomille joku avautuu, sieltä toinen alkaa haastaa ja vängätä. Ellei ole sää aiheena.
Virolaiset ovat hieman samantyyppisiä.
Varmasti löytyy syrjäseuduilta muualtakin.
Eiköhän japanilaiset ole aika samanlaisia. Olen käynyt vain kerran eli en ole mikään asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti löytyy syrjäseuduilta muualtakin.
Tarkoitat siis muitakin metsässä kasvaneita😆??
On Japani. Geofysiikan professori väitti sen johtuvan siitä, että olemme molemmat saaria ja siten olemme olleet eristyksissä. Suomikin on tavallaan saari.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän japanilaiset ole aika samanlaisia. Olen käynyt vain kerran eli en ole mikään asiantuntija.
Japanilaiset ovat äärettömän kohteliaita. Suome kohteliaisuus on hienostelua ja sitä vältetään kiroilemalla ja ilkeilemällä tai tuppisuuna olemisella.
Tälle käyttäytymiselle lienee syynsä.
Saksalaiset ovat tosi juroa ja hiljaista porukkaa keskimäärin, tietysti suomalaiseen tyyliin alkoholin jälkeen avautuvat ihan eri tavalla.
t. Lähes 10v täällä asunut
Ranskalaiset ei puhu tuntemattomille julkisissa jos ei oo pakkoeli tässä suhteessa samalla viivalla suomalaisten kanssa.
T: tasan 8 päivän päästä yliopistovaihdosta Ranskasta Suomeen palaava ja lentokoneessa oleva yliopisto-opiskelija
Tuijottaako muut kuten suomalaiset?
Samanlaisia kaikkialla pohjoismaissa.
Vierailija kirjoitti:
Muuthan ne vasta tuijottaa suomalaiset tajuaa edes peittää sen ja kääntää katseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset ovat äärettömän kohteliaita. Suome kohteliaisuus on hienostelua ja sitä vältetään kiroilemalla ja ilkeilemällä tai tuppisuuna olemisella.
En minä huomannut että olisivat olleet erityisen kohteliaita. Siis erityisen. Siinä suhteessa kyllä että ottavat muut tosi tarkkaan huomioon eivätkä todellakaan häiritse muita. Junassa ja lentokoneessa ei etuilla eikä mölytä.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Ei onneksi
Täällä Ruotsin puolella jos olet esim metsässä kävelyllä ja tulee tuntemattomia ihmisiä vastaan niin täällä tervehdetään, kuuluu ihan tapoihin.
Ja ranskalaiset ei myöskään hirveesti tervehdi vastaantulijoita rappukäytävässä. Yks joku huoltomies tai joku jäi oikein tuijottamaan mua kun yks päivä en uskaltanu mennä katsomaan postiani kun se oli siellä yliopistoasuntola aulassa jonkun toisen huoltomiehet tai jonkun kanssa tekemässä jotain ja näki musta jo vilauksen, kun tuli portaita alas mutta käännyin takasin, kun se oli siellä puhumassa sen toisen miehen kanssa.
12 kirjoitti ton Ranska-viestin jatkon.
toisten rauhaan jättäminen ja muovisen teeskentelyn puuttuminen olisivat mielestäni vain hyviä asioita- jos niitä vielä olisi. mutta sekin on jo pilattu pois.
Noin käyttäytyy vain juntit, Helsingissä kyllä noita kaikkia tehdään.