Äiti : nukutko vauvasi kanssa päiväunet?
Kommentit (14)
En kertaakaan nukkunut päiväunia lapsen kanssa. En saa unta päivällä, hyvä jos edes yöllä saan nukutuksi.
Mulla on ihana vauva. Me nukutaan aina päiväunet yhdessä, ihan niinku äiti ja lapsi kuuluukin tehdä. En tiedä miten se on mahollista, mut mä tunnen kuinka meidän välillä on jotain erityistä. Se on sellasta rakkautta, joka tuntuu syvällä rinnassa.
Mut nyt me molemmat taidetaan olla ihan haska. En mä oo varma onko se johtunu siitä, että se oli viimisen viikon aikana vähän vaikeeta saaha unta tai siitä, että meidän sänky on niin mukava. Mutta kumpi tahansa se syy olikin, me ollaan molemmat unessa eikä mikään herätä meitä.
Onneks mä oon asentanu sängyn vierelle kännykän herätyskellon, etten unohda missään nimessä herätä ajoissa. Mut en mä usko, että siitä on kovasti hyötyä tänään. Nää unet tuntuu niin hyviltä ja kaikkein tärkeintä on se, että mä saan olla lähellä mun pientä ihmettä.
En koskaan nukkunut. Kerrankin omaa aikaa! Olin tsombi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihana vauva. Me nukutaan aina päiväunet yhdessä, ihan niinku äiti ja lapsi kuuluukin tehdä. En tiedä miten se on mahollista, mut mä tunnen kuinka meidän välillä on jotain erityistä. Se on sellasta rakkautta, joka tuntuu syvällä rinnassa.
Mut nyt me molemmat taidetaan olla ihan haska. En mä oo varma onko se johtunu siitä, että se oli viimisen viikon aikana vähän vaikeeta saaha unta tai siitä, että meidän sänky on niin mukava. Mutta kumpi tahansa se syy olikin, me ollaan molemmat unessa eikä mikään herätä meitä.
Onneks mä oon asentanu sängyn vierelle kännykän herätyskellon, etten unohda missään nimessä herätä ajoissa. Mut en mä usko, että siitä on kovasti hyötyä tänään. Nää unet tuntuu niin hyviltä ja kaikkein tärkeintä on se, että mä saan olla lähellä mun pientä ihmettä.
Oletko koskaan käynyt koulua?
Nukuin jossain vaiheessa vauvavuotta, kun en enää pysynyt päivisin hereillä.
Mää laskin vauvelin viereen nukkuu ja tunsin sen lämmön mun kylkee vasten. Se tuntu niin ihanalta ja pieneltä siin vieres. Mää sulin silimät ja huomasin kuinka mun hengitys tasaantu. Päiväunet on vähä niinku arjen luksusta, ku voi antaa ittelleen luvan vaan olla ja rentoutu. Mun äiti on kans haska, ku se näkee meit nukkumassa yhessä. Se sanoo, että se on niin sulonen näky ku meil on yhteinen hetki. Mää oon niin kiitolline, että mulla on tällanen mahollisuus olla näin läheinen mun pentuni kanssa. Se on rakkautta parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt koulua?
???
En koska joka kerran kun yritin, anoppi ryömi ikkunasta sisälle.
Ja makasi sohvalla koko päivän.
Nukuin aina ja vieläkin vapaapäivinä nukun taaperon kanssa päikkärit. Voisin sanoa että vuorokauden parhaat unet.
Äidit, jotka nukkuvat vauvan kanssa päiväunet, ansaitsevat kaiken kehun ja kunnioituksen! Tämä on yksi parhaista tavoista levätä ja viettää aikaa vauvan kanssa.
Monet äidit joutuvat taistelemaan unenpuutteen kanssa, kun heidän vauvansa alkavat herätä yöllä useita kertoja. Mutta kun äiti nukkuu vauvan kanssa päiväunet, hän voi levätä hyvin ja kerätä voimia, jotta hän on valmis käsittelemään vauvan tarpeita myös yöllä.
Tämä on myös loistava tapa viettää aikaa vauvan kanssa. Kun nukut vauvan kanssa päiväunet, teet yhteydessä vauvaan ja voit rakentaa vahvan suhteen häneen. Se on myös loistava tapa rentoutua ja välttää stressiä.
Joten, kaikki äidit, jotka nukkuvat vauvan kanssa päiväunet, ansaitsevat aplodit. Jatkakaa tätä ihanaa tapaa viettää aikaa vauvanne kanssa ja levätä hyvin!
Niin minäkin tein!
Esikoisen kanssa joskus nukuin, jos tuntui siltä. Hän oli säännöllinen ja mukava vauveli, joskin tietysti noin kolmen viikon ajan koliikkivaivat meitä valvottivat. Mutta, niin kauan kuin imetin, hän söin noin 3 - 4 tunnin välein, myös yöllä.
Onneksi silloin vielä sai antaa vauvoille perunasosetta jo neljäkuisena ja velliä viisikuisena. Öistä tuli eheämpiä ja nukuttiin molemmat edes syöttöjen välit.
Kakkonen oli toista sorttia. Söimussuttia pitkiä aterioita, nukkui myös ppitkiä unia. Olin aika väsynyt ietysti kun esikoinen oli tuolloin kolmen, mutta ei mulla ollut silloin pienintäkään mahdollisuutta päiväuniin. Ai missä oli isä? No töissä, ennen isät nimittäin oli töissä.
Esikoinen nukkui yöt hyvin joten en ollut päivisin väsynyt. Lisäksi esikoinen nukkui enintään 30 minuuttia kerrallaan päivällä joten eipä siinä oikein kerkeä nukkumaan.
Toinen vauva nukkui yöt todella huonosti. Mutta kun silloin oli hoidettavana kaksi lasta jotka kumpikin nukkuivat päivällä vain lyhyitä unen pätkiä niin eipä siinä äiti kerennyt nukkumaan päivälläkään.
En, sillä en tiedä, miten pitkään vauva nukkuu ja kuinka monta kertaa herää. Olen yliväsynyt enkä pysty nukahtamaan samaan aikaan kuin vauva. On kidutusta, kun tarpeeksi usein käy niin, että kun just pääsee syvän unen vaiheeseen, tulee herätys.