Tiedätkö ketään, joka käy joka sunnuntai kirkossa?
Usassa se on tosi yleistä, varsinkin pikkukaupungeissa. Minä en Suomessa tunne yhtäkään perhettä, vaikka olisivat uskovaisia.
Kommentit (33)
Tunnen ja tiedän tasan yhden ihmisen, joka käy joka sunnuntai kirkossa jumalanpalveluksen aikaan.
Minä käyn
Olen siis varsinainen kummajainen 😀
Mä en tunne ketään, joka kävisi kirkossa edes joskus. Siis jumalanpalveluksissa.
Vihki- ja siunaustilaisuudet on sitten erikseen.
En tunne joten valtionkirkko voidaan yksityistää.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, ja sen perheen tytär imeekin mukavasti.
No voi pientä 🍼
Olen käynyt parikymppisenä, en käy enää.
Kävin pitkään ortodoksisessa kirkossa säännöllisesti la (vigilia) ja su (liturgia). Oli monia muitakin tällaisia, ja tietysti etenkin kuorolaisissa. Nyt pitkään aikaan en ole käynyt. Aion mennä vielä mutta en varmastikaan joka viikko.
Poikani käly, on Irlannista kotoisin. Täällä Saksassa kun on sekä katolisia että protestanttien kirkkoja vaikka muille jakaa, tämä nuori nainen käy joka sunnuntai messussa.
Yksi sukulainen käy, mutta se onkin pappi.
Käyn saatanantarjuntabunkkerissa joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ja tiedän tasan yhden ihmisen, joka käy joka sunnuntai kirkossa jumalanpalveluksen aikaan.
Sitä jumalanpalvelusta pitävää pappia ei lasketa.
Minun perheeni käy. Lisäksi käymme myös tiistai-illan tilaisuudessa. On meidän voimanlähteemme. 🤗
Maria O. kirjoitti:
Minä käyn. Ei kummallista.
Sinä! No ois pitänyt arvata. Kun jo nimimerkin lukemalla tietää, että nyt on tulossa solvaavaa ja ala-arvoista tekstiä esimerkiksi naispoliitikoista. Huh huh.
Miksi kukaan nyt ylipäätään kävisi? Vanhojen myyttien palvominen alkaa olla onneksi eilispäivän puuhaa.
Haluaisin käydä joka sunnuntai mutta käyn silloin tällöin, ehtoollisella on hyvä käydä mahdollisimman usein. Mutta kuuntelen kyllä mielelläni sunnuntaisin jumalanpalveluksen. Erityisesti Suomen Raamattuopiston jumalanpalveluksessa Radio Deissä klo 11-12 on usein todella hyvä saarna.
Ei ole yleistä USA:ssakaan kuin tietyillä uskonnollisilla seuduilla. Monissa USA:n pikkukaupungeissa elää ihan samanlaisia tapakristittyjä/ateisteja kuin Suomessakin. Kirkossa käydään häissä yms., ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nyt ylipäätään kävisi? Vanhojen myyttien palvominen alkaa olla onneksi eilispäivän puuhaa.
Syitä voi olla moniakin. Osalle kyse voi olla siitä, että haluaa hiljentyä, osa voi haluta kuunnella papin puhetta, osasta on mukava laulaa virsiä, osalle kyseessä on sosiaalinen tilanne kirkkokahveineen jne. jne. Ei pitäisi olla millään tavalla sinulta pois, jos joku haluaa käydä kirkossa.
.