Kuinkakohan pitkään enää jaksan?
Minulla on kollega, joka jatkuvasti mustamaalaa minua muille selkäni takana. Aina huomaan, milloin tällä kollegalla on ollut kampanja menossa, kun muut alkavat katsoa minua kieroon eivätkä enää juttele minulle.
Tämä kollega on niin taitava, että kukaan ei koskaan tule kysymään minulta, onko se tai tämä totta, vaan nielaisevat koukun ja siiman kaikkineen tuon mustamaalaajan jutuista.
Kollega on katkeroitunut, kohta 50-vuotias ja pahantuulinen. Purkaa vissiin huonoa oloaan sitten minuun. Mutta mielestäni melko epäreilulla tavalla...
Kommentit (5)
En tietenkään alennu samaan, mutta jos joskus joku tulisi edes kysymään, että pitääkö tämä tai tuo paikkaansa, pääsisin rauhallisesti argumentoiden kohta kohdalta osoittaa väitteet valheiksi.
Kiitos kannustuksesta, 2.
Mitä jos " kostaisit" pahanilmanlinnulle iloisuudella ja hyväntuulisuudella? Toki ymmärrän, että se oikeasti voi olla vaikeaa tuollaisessa paikassa, mutta kun puhuit panssarista, niin ehkä sama toimisi näinkin, että extra-positiivisella asenteella voit näyttää pitkää nenää sille tyypille.
Ehkä pian työkaverit näkevät parjaajaa ympäröivän negatiivisen ilmapiirin...?
Vierailija:
Mitä jos " kostaisit" pahanilmanlinnulle iloisuudella ja hyväntuulisuudella? Toki ymmärrän, että se oikeasti voi olla vaikeaa tuollaisessa paikassa, mutta kun puhuit panssarista, niin ehkä sama toimisi näinkin, että extra-positiivisella asenteella voit näyttää pitkää nenää sille tyypille.
Ehkä pian työkaverit näkevät parjaajaa ympäröivän negatiivisen ilmapiirin...?
Ja pari työkaveria on kieltämättä jo huomannut, miten hankala tämä yksi jatkuvasti on, ja miten se kielteinen asenne vaikuttaa kaikkiin... Täytynee siis odottaa, että hän tukehtuu omaan sappeensa, noin kuvaannollisesti.
Minulla ei ole tuon kaltaista työkaveria, mutta joskus koen joutuneeni juoruilun/mustamaalauksen kohteeksi vapaa-ajalla.
Esim.
Mieheni antaa itsestään ulospäin aika erilaisen kuvan kuin mitä hän todellisuudessa on. Hän vaikuttaa jopa tylyltä ja ilkeältä ihmiseltä, mutta vain siksi, koska jännittää sosiaalisia tilanteita eikä osaa ilmaista itseään kovin hyvin. Siispä useimmiten ei puhu mitään. Monesti tekisi mieli pyörittää päänsä vieressä videoa, joka on kuvattu meillä kotona kun mies on oma itsensä ja sanoa " KATSOKAA, MITEN IHANA MIES JA MAHTAVA ISÄ! HERKKÄ, OIKEUDENMUKAINEN JA REILU IHMINEN! KATSOKAA!"
Mutta on ollut vain pakko opetella nielemään juoruilut ja hyväksyä se, että se riittää, että minä tiedän kuinka upea ihminen mieheni on (vaikka muut eivät sitä koskaan näkisikään).
2
Onko sinulla mahdollista vaihtaa työpaikkaa?
Tai sitten vaan kasvatat niin kovan panssarin, ette anna pilkkansa koskea sinua. Olet oma itsesi puhui hän sinusta mitä puhui. Luotat vaan siihen, että kyllä totuus joskus paljastuu muillekin. Sinähän sen jo tiedätkin. Älä vaan erehdy alkamaan vastakampanjaan! Se vie sinulta pisteitä enemmän kuin tuo.