Maailman outo ilmiö: Totaalinen, ideologinen vastakkainasettelu.
En varmaan ole ainoa jolla on huolia nykypäivän läntisestä maailmasta ja enemmänkin sen sosiaalirakenteista ja -politiikasta. Kyseessä EI ole suoranainen haukunta ketju, ei tule räväköitä mielipiteitä tai täysin keksittyä tavaraa, mutta aivan asiallista kommentointia huomautettavista asioista joihin olen itse kiinnittänyt huomiota.. Kommentoida saa vapaasti, omia mielipiteitä saa jakaa, MUTTA pyydän. Pidetään tämä sivistyneenä ja trolli vapaana ketjuna. Uskon kylläkin, että muutamat trollit ja ajantuhlaajat löytävät tiensä tänne, mutta kertoisivat hekin mielummin todellisen ja asiallisen mielipiteensä aiheesta.
Viimeisen n. 10 vuoden aikana liberaali ideologia kaikkine ajatuksineen ja oikeuksineen on saanut tuulta alleen. On nähty oikeuksien antamisia sekä sukupuoli- että seksuaalivähemmistöille, esim naimaoikeus samaa sukupuolta oleville avioituville pareille. Omasta mielestäni, hienoa. On kuultu historiasta, rotusorrosta, seksuaalisuuteen perustuvasta väheksymisestä jne.. Ja myöskin on annettu ihmisille oikeus rakastaa. Fantastista.
Kommentit (45)
Maltillisuus on niin last season, ei sillä saa nykyään kavereita eikä tykkäyksiä.
Jos sanoo että "toisaalta, mutta toisaalta", niin saa molemmat puolet kimppuunsa.
Se on tämä zeitgeist nyt mitä on haluttu.
Eivät vihersuvakkivassarit ole liberaaleja kuin arvoissaan. Sosialismiahan nuo haluaisivat taloudellisesti, eli rajuja tulonsiirtoja eikä kovasta työnteosta tulisi saada palkintoa. Lisäksi tuntuvat haluavan, että valtio tai joku muu ylempi taho määräisi ihmisten elämästä mahdollisimman paljon. Muutenhan he olisivat vastustaneet esim. rokotepakotuksia.
Olen avauksesta samaa mieltä. Jouduin todistamaan kuinka avopuolisoni haukkui uutta hallitusta fasistihallitukseksi. Mielestäni aika raju kärjistys. Mutta sellaistahan tämä maailma nykyään on. Mustaa ja valkoista, hyvää ja pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse trans ja kysyisin, miten sinun mielestäsi on muka jaettu jo oikeuksia sukupuolivähemmistöille ja mikä siinä on mielestäsi niin kiihkoilua tai tämä 'Ääripää'?
Käännetäänpä asetelma toisin päin. Mitä tärkeitä oikeuksia teiltä vielä puuttuu?
Maailmassa on kuulkaa nuoret paljon tärkeämpiäkin asioita kuin sukupuoliasiat ja seksuaaliasiat.
Te olette jumittuneita yhteen narratiiviin.
Puolueissa olevat päättäjätkin ovat vain ihmisiä kaikkine vikoineen ja kuolemansynteineen.
Aina ensin tulee minä itse, sukulaiset, kaverit ja puolue joidenka etu on ensisijalla sekä tietenkin "kärsivät" myös vallan ja rahan ahneudesta.
Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.
Tämä on uusmarxistisen kulttuurivallankumouksen alku. Intersektionalismi ideologiana on suoraa perua Mao Zedongin opeista. Kommunistit kaappasivat feminismin ja käyttivät sitä aseenaan soluttautuen kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on kuulkaa nuoret paljon tärkeämpiäkin asioita kuin sukupuoliasiat ja seksuaaliasiat.
Te olette jumittuneita yhteen narratiiviin.
Mutta kun ne voi karnevalisoida, pitää kirjaimellisesti ylpeilyn aiheena ja pääsee jopa osaksi yhteisöä. Siihen voi uppoutua, jos muuten elämän merkitys on vähissä. Plus tuo yhteisöllisyys on aika olennainen tarve ihmisillä, joka nykymaailmassa harvemmin toteutuu. Enkä nyt sano, että se hyvin lgtbbq-yhteisössäkään toteutuis
Vierailija kirjoitti:
Olen itse trans ja kysyisin, miten sinun mielestäsi on muka jaettu jo oikeuksia sukupuolivähemmistöille ja mikä siinä on mielestäsi niin kiihkoilua tai tämä 'Ääripää'?
Kuten sanottua, on välissä hyviäkin ihmisiä argumentoimaan asiaansa. Jopa sukupuolivähemmistöjen edustajia. Näitä kiihkoilijoita en ymmärrä, kuten esim. 'Kutsut / käsittelet mua jollain tietyllä sukupuolitermillä ja niin, ja niin, ja niin..'' Itsessään ei ääri-radikaalista, mutta menee läheltä kun tarkastellaan asiaa syvemmin, selitän pian miksi..
Nykypäivänä saa ihminen toteuttaa ja ilmaista itseään todella vapaasti. Mennään sen 30-50 vuotta takaperin, sinut oltaisiin leimattu täysin mielenvikaiseksi, olisit saanut laitostuomion, ehkä shokkiterapiaakin riippuen missä maassa olisit tuolloin asunut.
Ja nyt se ääripää... Itse en täysin ymmärrä tätä 1001-sukupuoli asiaa. Se ei valitettavasti valkene tieteen pohjalta, esim. biologiasta. Ymmärrän trans asian kyllä, kun koet että et ole sitä miksi olet syntynyt. Ymmärrän myös yskän siinä jos kokee olevansa tämän perinteisen ja biologisen spektrumin ulkopuolelta jotain muuta. Eli muu sukupuolinen henkilö. Se perustuu vahvaan identiteetti tuntemukseen ihmisessä itsessään ja sitä paranee kyllä kunnioittaa.. Onglemat alkavat kylläkin siinä, kun rupeaa tätä 1001-sukupuoli ajattelua syöttämään toisille, sillä ainoa peruste on se että se on individuaali kokemus, ei niinkään tieteellä todistettu. Jos vaadit toista näihin leikkeihin, käytännösä rikot heidä sananvapauttaa ja oikeuttaan. Mutta samalla jos sinua ei käsitellä sen mukaan kuin mitä tunnet, ei voida sanoa että kokisit oikeutta.
Kuten huomataan, ongelma ei ole mitä yksinkertaisin.. Ja siksi se vaatii sitä avointa KESKUSTELUA.
Lisäyksenä äsköiseen omaani vielä. Ja tuohon lainaukseen.
Kysymys oli hyvä, mutta valitettavasti vastaus ei ole niin yksinkertainen.
Itse kannatan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia, mutta kuten nähdään, niistäkin löytyy pieniä ongelmakohtia joihin on päästävä kiinni ja niistä pitää pystyä avoimesti keskustelemaan ja kyselemään.
Herra Mau kirjoitti:
En tahdo, että vasemmisto poljetaan nurkkaan. En myöskään tahdo, että oikeisto häviäisi täysin. Tahdon keskustelua. Sivistynyttä, yksinkertaista, perusteltua keskustelua. Aivan kuten antiikin Kreikassa filosofia ja sen politiikka. Ei saisi olla väärää mielipidettä, vain perusteltuja näkemyksiä! Tällä hetkellä valitettavasti koen, että vasemmisto tuhoaa itse itseään leimaamisilla ja muilla, ja samaan aikaan lietsoo oikeistoa ja varsinkin sen ääripäätä suureen nousuun, LÄPI KOKO LÄNTISEN MAAILMAN.
Tietenkin, jos joku on täysin rasistinen ja vähättelee toista ihmistä perättömillä väitteillä tai ainoastaan perustuen heidän seksuaalisuuteensa, sukupuoleen, väriin tai mihin tahansa muuhun, olen valmis tuomitsemaan nämä ihmiset idiootteina.
Tämä on hyvin totta. Mitään vasemmistoa sanan klassisessa mielessä ei enää ylipäätään ole. Vasemmisto menetti ideologisen pohjansa ja korvasi sen eräänlaisilla sijaistoiminnoilla, nostaen vasemmistolaisuudeksi jotkut translait tai globalismin (joka oli ennen sen suurin vastustaja), suuryritysten kanssa maailmasta päättämisen ja ilmastonmuutoksesta keuhkoamisen. Nämä kaikki tuli Usasta ja WEFin miljonääreiltä, internet muutti maailman. Kopioimme sieltä asioita ja termejä ja valitsemme puolemme jonkun maailman toisella puolella olevan maan ajatusten perusteella, vaikka ne eivät soveltuisi tänne lainkaan.
Sensuuri kiristää otettaan kaikkialla, eikä kukaan sano mitään. Se, mitä 80-90-luvuilla kauhisteltiin, on nykyään arkipäivää: ei saa olla eri mieltä asioista, mitään vaihtoehtoja ei hyväksytä. ME ollaan aina kaikessa absoluuttisesti oikeassa ja NE on aina kaikessa väärässä.
Hirveä sotakiihko on päällä. Ennen marssittiin "Ei ydinaseita Eurooppaan!", nyt niitä varmaan aletaan pian anelemaan Suomeen.
Ihmiset ovat iltapäivälehdistyneet ja tyhmentyneet. Lukutaito ja asioiden ymmärtäminen on vähentynyt uskomattomalla tavalla. Vasemmisto aiheutti oikeistolaisuuden nousun kaikkialla Euroopassa julistamalla että mikä tahansa kritiikki on aina venäläisten juoni. Toki oikeistolaiset sitten käyttävät samaa narratiivia, koska se tuntuu kantavan riippumatta siitä, mitä sne varjolla ajaa. Suomalaiset ovat jo täysin ehdollistuneet siiden. Kaikki Hesarin kannasta poikkeava on venäläisten juoni, ollut jo 20 vuotta yhteen menoon. Propagandan määrä on aivan uskomaton nykyään. Jokainen journalismin opiskelija osaisi sen osoittaa. Mutta hekin ovat kasvaneet maassa, jossa ihan oikeasti on lähtökohtainen oletus, että me olemme aina oikeassa. Ja ihmetellään sitten jotain myyttistä Pohjois-Koreaa, että miksei ne kapinoi. Eivät ne kapinoi, kun luulevat olevansa oikeassa, koska niin on aina kerrottu, ja pelkäävät, että muut maat uhkaavat heitä.
Itse en ole enää moniin vuosiin äänestänyt ja menettänyt politiikkaan kokonaan kiinnostukseni. Haluan olla yhteiskunnan osa mahdollisimman vähän. Olen vasemmistolainen ollut koko ikäni.
Hyvä Herra Mau, varmasti olet pohdintoinesi kanssa varsin oikeassa. Olen sitä mieltä, että perussuomalaisten nousu perustuu kansaan vetoavien puheiden lisäksi myös ns. "älymystön" osin ylimielisiin puheisiin ja tavallisen kansan mielipiteiden väheksymiseen. Tuntuu kuin osalla ihmisistä ei olisi oikeutta esittää mielipidettä jos se poikkeaa yleisestä linjasta. Nykypäivän keskustelukulttuurin heikkous ettei moni ihminen uskalla kertoa omaa mielipidettään joutumatta leimatuksi, on se mielipide sitten "vasempaa" tai "oikeaapuolta". Asiallisen keskustelukulttuurin puute ja leimaaminen johtavat vastakkainasetteluun, josta harvemmin seuraa mitään hyvää. Puhdas rasismi ja toisten ihmisten syrjintä pitää tuomita, sitä ei pidä unohtaa.
Miten voi odottaa asiallista keskustelua kun yhteiskunnassa valtaa alaa postmoderni ideologia joka on hylännyt objektiivisen totuuden? Eiväthän he VOI olla väärässä.. omasta mielestään eli muiden mielessä on vikaa. Intersektionalismi on vaarallinen joukkotuhoase.
Vierailija kirjoitti:
Eivät vihersuvakkivassarit ole liberaaleja kuin arvoissaan. Sosialismiahan nuo haluaisivat taloudellisesti, eli rajuja tulonsiirtoja eikä kovasta työnteosta tulisi saada palkintoa. Lisäksi tuntuvat haluavan, että valtio tai joku muu ylempi taho määräisi ihmisten elämästä mahdollisimman paljon. Muutenhan he olisivat vastustaneet esim. rokotepakotuksia.
Koreassa ja Japanissa ei uskota tukiin, ainakaan kovin runsaisiin. Tulos? Ihmiset asuu työpaikalla eikä kukaan ehdi tekemään lapsia.
sateenkaari ihminen kirjoitti:
Olen itse huomattavasti vasemmalla politiikassa ja asiasi ainakin tuntuu ymmärrettävältä ja kehtaan myöntää huomanneeni hieman samaa vasemmistopolitiikassa kuin sinä. Mutta eikös oikeistolla ole samaa vikaa myös? Enemmän yllättynyt kuinka monipuolinen näkemys on 25-vuotiaalla. Tarkoitan siis vain hyvällä.
Jos puolueista puhutaan, sanoisin että nämä eripuraa lietsovat löytyvät vahvasti vasemmistosta ja persuista.
Laitaoikeistohan aloitti jo yli parikymmentä vuotta sitten tämän vastakkainasettelun, parjaamisen ja vihapuheen normalisoinnin.
Ja tässä sitä nyt sitten ollaan...
Selvästikään moderointi ei tykännyt lisäyksestä.. No, sanellaan uudestaan..
Nykypäivän maailmaa yritetään polarisoida muutaman hassun näkemyksen varaan ja ilmeiseti pääasiallisesti myöskin juurikin näiden ääripää näkemyksien.
Jos kehtaa olla erimieltä, tai vaikka olisit samaa mieltä pienin muutoksin, sinut leimataan, haukutaan ja verbaalisti lynkataan siinä ja silloin.
Mielestäni aivan älytöntä haukkua ihmisiä ketkä yrittävät esim. järkevällä toiminnalla ja yhteisymmärryksellä ajaa joidenkin asiaa eteenpäin. Ja myös sillä ajatuksella että otetaan se toinenkin osapuoli huomioon.
Mitäs sitten ajattelitte, jos ainoat perustelijat ja viisaat haukutte joukostanne pois ja valtaväestö pitää teitä aivan pipopäisinä?
Tuollaisesta harvemmin on nousua, kun kuuntelijat eivät jaksa kuunnella pelkkää selittelyä, vaan haluavat asiallista perustelua.
Ja tarpeeksi kauan kun ihmiset istuvat ideologisten muuriensa takana, voi vain arvailla seuraamuksia kahden samanlailla muhinoineen ideologian törmäyksestä muurien murtuessa...
Herra Mau kirjoitti:
Nykypäivän maailmaa yritetään polarisoida muutaman hassun näkemyksen varaan ja ilmeiseti pääasiallisesti myöskin juurikin näiden ääripää näkemyksien.
Jos kehtaa olla erimieltä, tai vaikka olisit samaa mieltä pienin muutoksin, sinut leimataan, haukutaan ja verbaalisti lynkataan siinä ja silloin.
Mielestäni aivan älytöntä haukkua ihmisiä ketkä yrittävät esim. järkevällä toiminnalla ja yhteisymmärryksellä ajaa joidenkin asiaa eteenpäin. Ja myös sillä ajatuksella että otetaan se toinenkin osapuoli huomioon.
Mitäs sitten ajattelitte, jos ainoat perustelijat ja viisaat haukutte joukostanne pois ja valtaväestö pitää teitä aivan pipopäisinä?
Tuollaisesta harvemmin on nousua, kun kuuntelijat eivät jaksa kuunnella pelkkää selittelyä, vaan haluavat asiallista perustelua.
Ja tarpeeksi kauan kun ihmiset istuvat ideologisten muuriensa takana, voi vain arvailla seuraamuksia kahden samanlailla muhinoineen ideologian törmäyksestä muurien murtuessa...
Eikö niitä vääntöjä historiassakin ole monia. Nähdäänkö vielä vaikka uusi sota?
Vierailija kirjoitti:
Herra Mau kirjoitti:
Eikö niitä vääntöjä historiassakin ole monia. Nähdäänkö vielä vaikka uusi sota?
On ollut, ja ihmisluonnolla tulee olemaan varmaan vielä monia. Toivon kyllä hartaasti, että ei tulisi.