Millaisia joululahjoja olet saanut anopiltanne¨?
Kommentit (29)
Ja ovat kerran tekemissä. Säälittäviä tyyppejä. yäk hyi saatana.
Käsittämätöntä ja peräti säälittävää toimintaa.
jotain kivaa anopin antamalla rahalla. :)
Puolustuksesi vois sanoa, että oli silloin masentunut...
Mulle kyllä sukat oli jees, mutta että lapsenlapselle sukat..
Kauniit lakanat, pari pikkupyyhettä, paistinpannu, muutama yöpaita...aivan kelvollisia lahjoja. Nykyään se lähettää rahaa ja käskee ostamaan itse jotain mieluista.
No, oli paketissa toki muutakin kuten seinäkalenteri ja leivinliina.
Mieheni lahjat eivät ole sen kummempia. Hänkin sai oman seinäkalenterin ja raamatullisen mietelausekirjasen (sellaisen pikkiriikkisen). Ei olla erityisemmin uskonnollisia.
Miehen tilille tuli 1000 euroa, jossa vielä luki, että " Jukalle äiti ja isä" .
Eniten kyllä harmitti, kun eivät olleet voineet ostaa edes lapselleni mitään, edes korttia.
anoppi-parka luulee tietävänsä tyylini..pukeudun melko persoonallisesti ja hän ostelee aivan kamalia huppareita yms. jotka lojuvat kaapinpohjalla kunnes myyn ne huutonetissä tai lahjoitan kavereille. Lisäksi hän ostelee esim. laukkuja ja kaikkea sellaista mitä en missään nimessä halua käyttää. Näen kyllä että hän ajattelee kovasti mistä voisin pitää mutta valitettavasti ei vielä koskaan ole sopinut makuuni sopivaa.
Ollaan saatu ulkomaan matka, tietokone, KOKO asuntoon uudet kalusteet. Tänä vuonna saatiin remontti (rempattiin lattiasta kattoon joka ikinen huone)
Lapseni vei mieheni vanhemmille lahjoja ja nähtiin kahdesti joulupäivien aikana. Miten aikuiset ihmiset kehtaavat laittaa omalle kullanmurulleen 1000 euroa ja sitten jättää 4-vuotiaan lapsen täysin huomiotta.
Loukkaannuin asiasta ja olen jopa maininnut asiasta anopille. Olenko pikkumainen, kun olisin odottanut vaikka korttia lapselle?
Useimmiten saadaan jokajouluiset pitkät XXL- kokoa olevat yöpaidat toisen miniän kanssa. Tämä toinen on kokoa XS ja minä XL mutta samanlaiset teltat saadaan. Ja ne on siis mummo- osastoa ne yökkärit :) Mies saa jonkun tarjoustalon viehättävän neuleen tai paidan joka kutistuu ekassa pesussa, monesti ne ovat liian pieniä jo ostettaessa. Lisäksi mies saa halvimmat markkinoilta löytyvät kerrastot. Lapsi saa aina värikyniä ja tusseja sekä värityskirjoja vaikka aina sanon, että niitä on aivan mielettömästi. Mutta ajatus on tärkein ja anoppi on kuitenkin hyväsydäminen ja tärkeä meille kaikille joten lähinnä pilke silmäkulmassa otamme lahjat vastaan :)
Mies ja lapsi saavat kyllä lahjat ja tuliaiset, kun tilaisuus niiden antamiseen tulee. Mulle on tehty hyvin selväksi, että en kuulu perheeseen.
Ehkä huipuin esimerkki kaikesta oli, kun synnytin lapseni, mies sai isältään viskipullon ja onnittelut, minä en edes onnitteluja. :(
Ehkä anoppisi oli tarkoittanut, että miehesi voi tuolla tonnilla ostaa lapselle ja sinullekin jotakin. Oma äitini laittaa aina minun tililleni joulurahaa, mutta se on kuitenkin tarkoitettu koko perheelle.
Anoppi puolestaan ei hyväksy rahalahjoja ollenkaan (paitsi itselleen). Hän ostaa minulle joka joulu puseron tai neuletakin, enimmäkseen ihan hyviä, kauniita ja käyttökelpoisia. Eivät ne aina ihan minun makuni makuisia ole, mutta kyllä minä niitä pidän.
Kosmetikkaa ja ihonhoitotuotteita, kirjoja & suklaata. Ihania lahjoja!
rahat ovat yksistään miehelle eikä esimerkiksi Jukalle perheineen. Meillä on erilliset rahat, joten jos olisi halunnut laittaa meille kaikille, niin olisi laittanut yhteiselle tilille.
seiska
kun olin viimeisilläni raskaana, sain anopilta jonkun suomalaisen ohuen novellikokoelman Musta enkeli. Ei tuntunut kivalta, selailin sivuja mutta todellakin jäi lukematta ihan nimenkin takia, liian synkkä, hui.
Että kiitos vain.
Jos on, niin sitten en ymmärrä anoppisi käytöstä. Mutta jos lapsi on sinun edellisestä liitostasi, niin eihän anopillasi silloin ole mitään syytä ostaa lapselle lahjaa.
Saadaan mitä toivotaan, 100¿ saa/pitää maksaa. Jos meidän toive on alle ton 100¿ niin sitten saadaan lisäksi joku ylläri. Tänä jouluna saadaan uudet tyynyt. Lisäksi saatiin joulukuun alussa 1000¿.
Lapsi 4-v. saa jotain leluja 50¿:lla, nekin toivomuksia kuunnellen. Tänä vuonna on tulossa legoja.
Oma äitini ostaa useampia pieniä lahjoja, kuten yöpuvun, sukat, suklaata, kirjan, pyyhkeitä, korun jne. (ei siis kaikkia joka joulu). Isältäni emme saa mitää (ei lapsikaan), edes korttia. Siskoni kyllä saa isältä aina rahaa ja lasten lahjoihin rahaa. Sisko onkin ehdottanut, että jakaa meillekkin siitä, mutta ei ole tarpeen kun ei kuitenkaan mikään iso summa ole.
Ei tullut mieleenkään, että takka tuo tunnelmaa enemmän tai että ihan oikea jätkänkynttilä sopisi mökkiolosuhteisiin paremmin...