Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori valmistui ammattiin, mutta

Vierailija
21.06.2023 |

Työpaikkoja ei tunnu olevan.
Ehkä johtuu kesäajasta, toivottavasti niin, mutta juuri tällä hetkellä ei hyvältä näytä ja nuori on asiasta äärimmäisen ahdistunut 😢 ja toki mietityttää ja huolettaa näin vanhempanakin.
Ja kun vielä kyseessä ala jossa ei palkkataso kovinkaan suuri ole ainakaan alkuaikoina ja siitä sitten ponnistamaan itsenäisyyteen ja vaikkapa ihan vuokranmaksajaksi niin...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja kyllä on, mutta ne on tarjolla nykyään ns. tiskin alta nykyisen aktiivimallin takia.

Vierailija
22/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tradenomina ollut työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Täysin samoja työtehtäviä joita vakituiset tekevät ja ihmiset haukkuvat. Se on monen nuoren kohtalo tänäpäivänä.

Koulutusinflaatio. Kun monella on saman arvoinen tutkinto tutkinnon arvo alenee ja kilpailu on kovaa. 

Ja lisää pyritään kouluttamaan, väh. AMK pitää saada 60%:n koulutukseksi.

mm tradenomien ja insinöörien liitot vastustaa tätä asiaa. Totta kai oppilaitokset, yliopistot, jne haluaa lisätä paikkoja, kun paikkojen määrä vaikutta heidän rahoitukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja kyllä on, mutta ne on tarjolla nykyään ns. tiskin alta nykyisen aktiivimallin takia.

Ruma sana aktiivimalli. Hiton ärsyttävää soittaa hakijoille jotka ei edes vastaa puhelimeen.

Se kotisiivoojia hakeva

Vierailija
24/24 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tradenomina ollut työkokeilussa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Täysin samoja työtehtäviä joita vakituiset tekevät ja ihmiset haukkuvat. Se on monen nuoren kohtalo tänäpäivänä.

Koulutusinflaatio. Kun monella on saman arvoinen tutkinto tutkinnon arvo alenee ja kilpailu on kovaa. 

Ja lisää pyritään kouluttamaan, väh. AMK pitää saada 60%:n koulutukseksi.

mm tradenomien ja insinöörien liitot vastustaa tätä asiaa. Totta kai oppilaitokset, yliopistot, jne haluaa lisätä paikkoja, kun paikkojen määrä vaikutta heidän rahoitukseen. 

Paikkojen määrä ei vaikuta rahoitukseen vaan valmistuneiden määrä. "Ylimääräisistä" opiskelijoista ei tule rahaa ja henkilökunta joutuu tekemään palkkansa eteen enemmän töitä (tentit yms.) Valmistuneista tulee sitten aikanaan rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi