Työnantaja kielsi käyttämästä työterveyttä, koska se tulee kuulemma firmalle niin kalliiksi
Käski mennä julkiselle ja sanoa ettei ole työterveyttä.
Kommentit (31)
Työterveyssopimus ap:n työpaikalla varmasti on, se mitä se kattaa onkin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn julkisella, koska en halua ottaa sitä riskiä, että asiat leviää työterveydestä työnantajalle.
Käyn yksityisellä omalla vakuutuksella, koska en luota etteikö työterveys vuotaisi tietoja työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmään ei kelpaa hammaslääkärin todistukset.
Vtf jos on joku vaikee poisto, niin kuin mulla, josta tuli saikkua.
No mun työnantajalle kelpaa h-lääkärintodistus.
No hammaslääkärissä en ole käynyt, mutta muuten olen aina saanut ajan työterveyslekurille, monesta eri asiasta, eikä ikinä ole saikkua evätty. Meillä on myös sairauskassa, joka korvaa esim.fyssareista, magneetti-ja tietokonetomografiasta, reseptilääkkeistä jne.70%. Muutoin lekurikäynnit ovat maksuttomia..
-se S-ryhmäläinen
Vierailija kirjoitti:
Tulee muuten työnantajalle aika kalliiksi, jos antaa potkut työterveydessä käynnin vuoksi.
Ei siitä potkuja saa, mutta työterveyssopimus on työnantajan ja palveluntarjoajan välinen, ei työntekijän solmima lainkaan, joten jos hän ei toimi tuon sopimuksen mukaisesti, niin maksaa itse lääkärikäyntinsä.
Hölynpölyä, työnantaja ei voi estää käyttämästä työterveyshuoltoa, jos heillä on sopimus ko. palvelusta. Ehkä kyse esimiehestä, jolla aivokapasiteetti on jotenkin vajavainen tai jonkinlainen ymmärrys siitä, että omassa ryhmässä poikkeuksellisen paljon työterveyteen tukeutuvia alaisia. Jokaisessa vähänkin isommassa firmassa pitäisi olla myös työsuojeluvaltuutetut, eli ota yhteyttä heihin ja ylempään johtoon, että esimies kieltää käyttämästä työterveyshuoltoa. Normikäytännössä, sun esimies joutuu sellaiseen mankeliin, että lentää pihalle firmasta. Jos firma tai työsuojelu ei reagoi, niin ota yhteyttä oman alueesi AVIn työsuojeluun ja tee valitus, jonka seurauksena syynäävät tosi tarkkaan firman toiminnot.
Vierailija kirjoitti:
Hölynpölyä, työnantaja ei voi estää käyttämästä työterveyshuoltoa, jos heillä on sopimus ko. palvelusta. Ehkä kyse esimiehestä, jolla aivokapasiteetti on jotenkin vajavainen tai jonkinlainen ymmärrys siitä, että omassa ryhmässä poikkeuksellisen paljon työterveyteen tukeutuvia alaisia. Jokaisessa vähänkin isommassa firmassa pitäisi olla myös työsuojeluvaltuutetut, eli ota yhteyttä heihin ja ylempään johtoon, että esimies kieltää käyttämästä työterveyshuoltoa. Normikäytännössä, sun esimies joutuu sellaiseen mankeliin, että lentää pihalle firmasta. Jos firma tai työsuojelu ei reagoi, niin ota yhteyttä oman alueesi AVIn työsuojeluun ja tee valitus, jonka seurauksena syynäävät tosi tarkkaan firman toiminnot.
Ei ne syynää kuin työterveyssopimuksen ja jos siellä ei ole muuta kuin lakisääteiset palvelut, niin työntekijä on käyttämänsä palvelun maksaja. Ainakin meillä työterveys aina varmistaa, onko työnantajan lupa käyttää palvelua ja sitten muistuttavat, että tämän maksat itse.
Vierailija kirjoitti:
Lakisääteinen osa työterveydestä on vain ennaltaehkäisevä tth. Sairaudenhoito on aina ekstraa. Siksi uutiset vääristävät tietoa työntekijöiden etuoikeuksista.
Jeps. Työnantajan ei ole pakko tarjota muuta työterveyshuoltoa kuin työtapaturmat ja mitä näitä lakisääteisiä pakollisia nyt onkaan. On älytöntä, jos itse vapaaehtoisesti sopii jostain muusta, ja sitten ei anna käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla tätä. Se työterveyspalveluiden tuottajan työntekijälle laittama lasku on aika iso.
Stockmann mainostaa että kaikki hyvin mutta oikeesti ei ole. Eivät hoida kaikkia sairauksia. Ja niitten lääkärit kettuilee ja rankasti.
Olin sijaisena yhdessä pienehkön firman toimistossa. Tj piti hirveän metelin, jos joku muu kuin hän oli käyttänyt työterveyttä. Ei siellä saanut käydä edes lakisääteisessä työhönulotarkastuksessa.
Onneksi nykyisessä työpaikassa on ihan hyvä yleislääkäritasoinen työterveys ja sairauskuluvakuutus erikoislääkärille työterveyslääkärin lähetteellä.
Lakisääteinen osa työterveydestä on vain ennaltaehkäisevä tth. Sairaudenhoito on aina ekstraa. Siksi uutiset vääristävät tietoa työntekijöiden etuoikeuksista.