Mitä herkkuja annatte taaperoikäisille lapsillenne?
Uteliaisuudesta kyselen... Itselle kun tulee herkästi huono omatunto jo annettuani pari marie-keksiä reilun vuoden ikäiselle pojalleni. On vaan niin ihana katsella kun toinen nauttii niin kovasti ja hokee hymyssä suin " kek, kek" . :-)
Kommentit (5)
Poika 2v ja tyttö 3v. Suurinta herkkua molemmilla jäätelö. Syövät melkein päivittäin jotain " herkkua" . Silloin kun ostetaan candykingejä, nin valitsevat itse ja viimeksi molemmat ottivat n. 10 sentillä :)
Eli määrät ei oo isoja mutta kuiteskin liian usein syö. Ekan kaa oltiin tiukempia, nyt lipsunut!
Esikoinen taisi saada vähän nannaa kolme vuotiaana. Leivonnaisia päälle vuotisena kiitos anopin, kielloistani huolimatta.
Nyt 1,5v saa pullaa ja jädeä jos joskus harvoin sattuu olemaan ja viimeisen kuukauden aikana on saanut 2 puuha-Pete namuaskiakin..niistä söi ehkä puolet. Siitä vain tulee niin kauhea " kirkuooppera" kun isoveli syö nokan edessä.
Heikko olen juu..
Julmaa olisi jättää yksi ilman. Meillä syödään yleensä karkit ja sipsit vasta kun lapset on nukkumassa.
Joskus kun on mukana Makuunissa (yleensä ei ole) niin annetaan ostaa oma karkkipussi,eli max 10 karkkia :) Hyvin kelpaa ja ihana katsoa kuinka hartaana poika vaeltaa ja kuinka tarkkaan valikoi mitä ottaa :) ja sitten kotona se kun saa syödä _omia_ nannoja *OOH* :D
Tätä tapahtuu max kerran kahdessa kuussa.
Joskus saa rusina-askin,meillä on niitä kaikkein pienimpiä ja joskus myös Xylitoli-karkkiaskin,jos on jotain erikoista/ikävää/tmv tiedossa,esim kun piti muutaman kerran laukata lääkärissä testeissä niin palkinnoksi sai nanna-askin ja taas kun mentiin tuttavan juhliin,missä oli puheita paljon niin sieltä kotiin tultua sai askin palkinnoksi kun oli ollut NIIN kiltisti :D
Viikottain poika syö suklaa-riisikakkuja,niitä missä on pikkaisen suklaata riisikakun päällä,mutta niitäkin alkanut saamaan vasta nyt.
1-2v tyytyi vielä maissinaksuihin :D
Itse pidän xylitolia tärkeänä ja hampaiden pesua. Kun nää on kunnossa niin pienet herkuttelut ei haittaa.
ja perheen kolmas lapsi. Häneltä on aika vaikea enää kieltää mitään, mitä isommatkin saavat. Eli saa karkkia, leivoksia, keksejä yms. Karkkipäivänä on vielä toistaiseksi tyytynyt rusinoihin, kun isommat saavat karkkia, mutta muulloin syö samaa kuin sisaruksensakin.