Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat palkatkaa niitä +60 vuotiaita!

Vierailija
20.06.2023 |

On järkyttäävää kuinka tietotaito valuu hukkaan, kun rekrytoihjat eivät ymmärrä palkata näitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan vetää simona rautaa meidän salilla mavessa.

Vierailija
2/7 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijat antakaa mahdollisuus. Näissä on hyviä osaajia paljon. Alkavat masentua työttömyyden pitkittyessä. Se ei ole oikein. Meillä on pulaa työntekijöistä. 5 vuotta työikää kun on jäljellä, saatte pysyvän tekijän loppuajaksi, kun nuoriso lähtee vuodessa jo pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun on työvoimapula.

Vierailija
4/7 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoijat antakaa mahdollisuus. Näissä on hyviä osaajia paljon. Alkavat masentua työttömyyden pitkittyessä. Se ei ole oikein. Meillä on pulaa työntekijöistä. 5 vuotta työikää kun on jäljellä, saatte pysyvän tekijän loppuajaksi, kun nuoriso lähtee vuodessa jo pois!

Tätä olen tolkuttanut monelle, mutta kun 30-40 vuotiaat HR:t pelkää, että olemme heti saikuttamassa, jos pääsemme työn syrjästä kiinni.

Vierailija
5/7 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vaikeampaa on palkata -60-vuotiasta.

Vierailija
6/7 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret töitä tarvitsevat, eivätkä eläkeläiset.

Vierailija
7/7 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo. Olen vasta 50, enkä aapeen kohderyhmää, mutta ihmettelin kyllä pikkasen kun hain koronan aikaan työpaikkaa erityisalalta, jolla olen tehnyt koko työurani, minulla on vaivaiset 25 vuotta työkokemusta juuri siitä tehtävästä mitä haettiin. Avoinna oli 12 paikkaa, ei siis vain yhtä. Asiallinen hakemus ja CV sai vastauksen "kiitos kiinnostuksestasi, mutta olemme valinneet tehtävään henkilöt työkokemuksen perusteella".

Miten minun on ihan hirveän vaikea uskoa, että heillä oikeasti oli 12 sellaista hakijaa tällä kapealla erityisalalla, joilla olisi minua enemmän työkokemusta. 

En aiemmin uskonut ikäsyrjintään, mutta se, etten päässyt edes työhaastatteluun työhön, jota olen tehnyt koko aikuisen ikäni, sai minut muuttamaan mieleni.

Vaihdoin siis alaa, ja nyt olen töissä ihan muualla. 

Prkl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan