Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työmarkkinat ovat arvottaneet minut 1200e/kk brutto palkalla työskenteleväksi, niin onko silloin OK olla ja elää työttömänä tuilla?

Vierailija
20.06.2023 |

Tuohan on täysin ala-arvoinen palkka, mutta sen verran sain kun viimeksi olin kokoaikatöissä.

Tuillakin saan nyt paremmin; 1300e/kk NETTO kun otetaan sähkölasku huomioon. Sekä lääkärikäynnit ja esim. allergialääkkeet.

Onko ihan okei olla työttömänä jos saisi töissä noin huonoa palkkaa?

M32

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene paremmin palkattuihin töihin?

Vierailija
2/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna sä olet viimeksi ollut töissä ja mitä sä teit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Palkat eivät nouse, jos työt tehdään talkoilla. Nyt kun asumistuki vielä leikataan, ei tuosta jää yhtään mitään, eikä riitä lääkkeisiin.

Vierailija
4/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksikäsi-Petteri järjestää sulle töitä, halusit tai et.

Vierailija
5/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Tuo palkka on törkeän pieni.

Vierailija
6/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
7/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sinne "mennään" ?

Ratkaisitko juuri kaikkien matalapalkkaisten rahaongelmat?

Vierailija
8/30 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 1300€/kk on vassarien mielestä perustoimeentulo kaikille pk seudulla. Eikä sen eteen saa vaatia mitään.

Vierailija
9/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä osaat? Mikä koulutus on ja mitä olet opetellut sen lisäksi vuosien varrella? Luulisi, että kokopäiväsiivoojakin saa enemmän kuin 1200 kuussa. . .

Vierailija
10/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat velvollisia tekemään työtä ja maksamaan veroja, siis elättämään itsensä. Eikö kotona opetettu mitään?

Vierailija
11/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on mahdollisuus kouluttautua joko oppilaitoksissa tai työn kautta ja työllistyä paremmin palkattuihin tehtäviin.

Mun mieheni kesäkuun netto oli 11200e.

Ei hän sitä napaa kaivelemalla ole ansainnut!

Vierailija
12/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole nemmän arvoinen, niin mietippä mitä voisit tehdä että olisit. Mennä töihin?

missään tapauksessa loisiminen ei saa olla valinta. Jos olosuhteet pakottaa työttömäksi, niin sitten niin, mutta ei se saa valinta olla.

Vierailija
13/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksikäsi-Petteri järjestää sulle töitä, halusit tai et.

Petteri voi tarvita vaikka varpaankynsien leikkaajia. Jokaiselle varpaankynnelle kannattaa palkata eri ihminen leikkausvastaavaksi, jotta kaikki saadaan työllistettyä.

Vierailija
14/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mahdollisuus kouluttautua joko oppilaitoksissa tai työn kautta ja työllistyä paremmin palkattuihin tehtäviin.

Ei kaikilla ole rahkeita.

Oppimisvaikeuksista kärsivä viisikymppinen ei juuri enää kelpaa kuin jonnekin maatalouden kausitöihin.

Vierailija
15/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki bruttokuukausiansio huonoimmillakin palkoilla kokoaikatyöstä on n. 1500€, mutta ei sekään paljon ole.

Vierailija
16/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeuksista kärsivä viisikymppinen ei juuri enää kelpaa kuin jonnekin maatalouden kausitöihin.

Ap ei ole 50v eikä rajoitteinen.

Vierailija
17/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva työtön ja saan nettona 1077.33 euroa yhteensä tukia (asumistuki noin 350e, työmarkkinatuki noin 530e ja toimeentulotuki (+vesi ja sähkö) noin 120e). Mistä sinä ap taiot tuon 300 euroa ylimääräistä?

Vierailija
18/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sinne "mennään" ?

Ratkaisitko juuri kaikkien matalapalkkaisten rahaongelmat?

Kävellään työpaikkalle ja imottaudutaan työntekijäksi, otetaan työ vastaan ja aletaan samantien hommiin.

Vierailija
19/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelua vaikeuttava tekijä on myös se että ei ole välineitä. Nykyään pääsykokeisiin ja opiskeluun vaaditaan että opiskelijalla on se OMA läppäri ja koulut eivät sellaista lainaa (koska koulutusleikkausten takia ei ole rahaa lainaksi eisiin vaikka digilpikka pakotettiin tekemään). Itse hain monta vuotta opiskelupaikkaa, mutta pääsykoepäivä osui aina huonoon ajankohtaan (työkkari määräsi peruuttamattoman tapaamisen joka kerta juuri kyseiselle päivälle 🤔). Lopulta kun kuulin että läppäri vaatimuksesta niin lopetin opiskelupaikan hakemisen. Minulla ei ole kuin puhelin enkä jaksaisi tunti tolkulla istua opiskelemassa jollain kirjaston koneella ja estämässä muiden asiakkaiden pääsyn asiakaspäätteelle.

Vierailija
20/30 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti elät sitten miehes siivellä, loinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan