Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan olettaa että se olisi nykyisille työllisille hyvä asia jos työttömät pakotetaan ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi töihin?

Vierailija
20.06.2023 |

Sehän tuo epävarmuutta miltei kaikille aloille kun työnantajan kannattaa heivata entiset pois tai ainakin voi aina uhata sillä.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän kukaan mitään tuollaista luulekaan :D Vähän nyt valoja päälle ap! Ilmaistyöllistämisen on tarkoitus vain tuottaa SÄÄSTÖJÄ, ei edistää kenenkään asemaa.

Miksi tällä palstalla moni sitten iloitsee asiasta (työttömien "pakkotyöstä") ? Ihan vaan trollailevat?

Ap

Koska SÄÄSTÖT ovat iloinen asia. Sitä ei toki teillä vasemmistossa tajuta. Teillä kun on vallalla se harha, että rahaa tulee taikaseinästä ja velkaa voi ottaa loputtomiin. 

Ei se mikään iloinen asia ole, jos tulee poispotkituksi töistään ilmaisten harjoittelijoiden takia. Ne kun tekevät työt ILMAISEKSI tyhmyyttään.

Onhan. Sinäkin pääset sen jälkeen nauttimaan antamisen ilosta 9€/päivä. Onni ja autuus sinulle <3 Katsos kun rahalla ei saa onnea, joten voit ihan hyvin tehdä työsi myös ilmaiseksi. 

Vierailija
22/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi pitäisi saadaa terveelle elätys ja asunto. Kai siitä voi vaatia korvauksen! Ihmeellistä on sosialismi. Ei ole toiminut missään, sikailua muiden rahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllisillä on se harhaluulo, että on lisäksi joitakin mystisiä työpaikkoja, joihin ne työttömät voi vaan mennä, mutta kun eivät mene. 

Jos työpaikkoja ei ole, miksi sitten joka päivä useita kymmeniä suomalaisia aloittaa uudessa työpaikassa? Itsekin aloitin viime viikolla. Ei ollut mikään mystinen työpaikka, vaan ihan julkisesti toimiva kiinteistöalan yritys. 

Joo niin mäkin aloitin. Vaihdoin työpaikkaa. Joku sai mun entisen duunin. Varmaan sinnekin ottivat jonkun työpaikanvaihtajan taas.

Vierailija
24/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän kukaan mitään tuollaista luulekaan :D Vähän nyt valoja päälle ap! Ilmaistyöllistämisen on tarkoitus vain tuottaa SÄÄSTÖJÄ, ei edistää kenenkään asemaa.

Miksi tällä palstalla moni sitten iloitsee asiasta (työttömien "pakkotyöstä") ? Ihan vaan trollailevat?

Ap

Koska SÄÄSTÖT ovat iloinen asia. Sitä ei toki teillä vasemmistossa tajuta. Teillä kun on vallalla se harha, että rahaa tulee taikaseinästä ja velkaa voi ottaa loputtomiin. 

Mitä säästöjä pakkotyöstä tulee? Kellekään muulle kuin työnantajalle?

Oletteko te persut oikeasti noin helposti höynäytettävissä?

Miksi säästöjä pitäisi tulla muille kuin työnantajille? Kuka sinulle, vihervassari, on sellaista luvannut? 

t. Kokoomus

Vierailija
25/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se mikään iloinen asia ole, jos tulee poispotkituksi töistään ilmaisten harjoittelijoiden takia. Ne kun tekevät työt ILMAISEKSI tyhmyyttään.

Onhan. Sinäkin pääset sen jälkeen nauttimaan antamisen ilosta 9€/päivä. Onni ja autuus sinulle <3 Katsos kun rahalla ei saa onnea, joten voit ihan hyvin tehdä työsi myös ilmaiseksi. 

En tee. Mulla on sellainen periaate. Ja toivoisin, että muillakin ihmisillä olisi.

Vierailija
26/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tee. Mulla on sellainen periaate. Ja toivoisin, että muillakin ihmisillä olisi.

Asia selvä. Sitten ei tipu rahaakaan. Mutta onneksi periaatteella elää oikein mukavaa elämää ilman maallista mammonaa :)

Vierailija
27/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakinaiset työpaikat poistetaa, joten et saa lainaa, sen takia rakentaminen loppuu ja firmat menee konkkaa ja saadaan lisää työttömiä.

Miksi loppuisi? Siellä ne työttömät kiltisti rakentavat kapitalistin ikeessä 9€/päivä korvausta vastaan. Vai luulitko vakavissasi, että nykyisistä talonomistajista kovinkin moni on sen talonsa omin pikkukätösin rakentanut? :D 

Vierailija
28/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein palkkatuettuna asuantuntijatyötä jossa muut saivat n. 4000 €/kk. Heiltä sitten alettiin vähentää työtunteja koska minä tein ne työt. Arvaa kuka sai vihat päällensä? Työnantajako? Ei... Minulle ne oli kiukkuisia.

Vierailija
29/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein palkkatuettuna asuantuntijatyötä jossa muut saivat n. 4000 €/kk. Heiltä sitten alettiin vähentää työtunteja koska minä tein ne työt. Arvaa kuka sai vihat päällensä? Työnantajako? Ei... Minulle ne oli kiukkuisia.

OIKEIN! Sinun syytäsihän se olikin. Jos et olisi suostunut ilmaistöihin, ei muidenkaan tunteja olisi vähennetty. 

Vierailija
30/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun palkka oli siis bruttona n. 1700 €. Tietenkin työnantaja halusi teettää kaiken ylimääräisen minulla, sen sijaan että maksaisi niille muille kalliita ylityötunteja.

Vierailija
31/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai ollaan kiukkuisia i d i o o t i l l e, joka mahdollistaa tuollaisen. Työnantaja kun ei voisi vähentää vakkareiden tunteja, jos sinä lampaana et nuolisi hänen perseettään tekemällä ilmaiseksi kaiken mitä käsketään ja enemmänkin. 

Huoh. Palkkatukityössä saa palkkaa, pientä toki mutta palkkaa kuitenkin.

Vierailija
32/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mun palkka oli siis bruttona n. 1700 €. Tietenkin työnantaja halusi teettää kaiken ylimääräisen minulla, sen sijaan että maksaisi niille muille kalliita ylityötunteja.

Tyhmä saa toki olla, mutta tuollainen lampailu pitäisi kyllä kieltää lailla. Kiitos sinunlaistesi, ollaan kohta oikeasti siinä tilanteessa, että sellaista kuin "asiallisesti palkattu palkkatyö" ei enää ole, vaan kaikki teetetään lampailla, jotka suostuvat vaikka pomon penistä kannattelemaan, jos ilmaistyössä sellaista pyydetään. 

Vierailija
33/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai ollaan kiukkuisia i d i o o t i l l e, joka mahdollistaa tuollaisen. Työnantaja kun ei voisi vähentää vakkareiden tunteja, jos sinä lampaana et nuolisi hänen perseettään tekemällä ilmaiseksi kaiken mitä käsketään ja enemmänkin. 

Huoh. Työnantajan näkökulmasta teet töitä ilmaiseksi. Sitähän se palkkatuki tarkoittaa, että "palkan" maksaa joku muu kuin se työnantaja. Toki typerä lammas ei edes tätä tajua, vaan luulee sosiaaliturvaakin palkaksi, jos työstä saa 9€/päivä kulukorvauksen :D

Vierailija
34/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomukselle käy kuten kävi Keskustalle, mutta ennen sitä saadaan paljon vahinkoa aikaan kuin Sipilä konsanaan. Ihminen on itsekäs idiootti. Kaikki käy kunnes kosahtaa omalle kohdalle. Nytkään suurinta osaa ei haittaa yhtään että muilta otetaan, päinvastoin asiaa ilakoidaan. Huomenna on Sinun vuorosi ja sitten oletkin yksin huolinesi, vahingonilostasi rippeet lämmittämässä muistojasi..

Vierailija
35/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä saa toki olla, mutta tuollainen lampailu pitäisi kyllä kieltää lailla. Kiitos sinunlaistesi, ollaan kohta oikeasti siinä tilanteessa, että sellaista kuin "asiallisesti palkattu palkkatyö" ei enää ole, vaan kaikki teetetään lampailla, jotka suostuvat vaikka pomon penistä kannattelemaan, jos ilmaistyössä sellaista pyydetään. 

No, tätähän kokoomus haluaa :)

T. eri

Vierailija
36/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Työnantajan näkökulmasta teet töitä ilmaiseksi. Sitähän se palkkatuki tarkoittaa, että "palkan" maksaa joku muu kuin se työnantaja. Toki typerä lammas ei edes tätä tajua, vaan luulee sosiaaliturvaakin palkaksi, jos työstä saa 9€/päivä kulukorvauksen :D

Voi että. Luuletko pikkukulta että tuo nimittelysi jotenkin pahoittaa mieleni 😂 Sori, et onnistu. Olen työskennellyt tarpeekai pitkään teidän murrosikäisten kanssa. Ja tuo lammasretoriikka leimaa sinut heti tiettyyn ei-vakavasti-otettavaan porukkaan, tajuatko sitä edes?

Minä menin palkkatukityöhön täysin itsekkäistä syistä, sain paljon enemmän rahaa käteen kuin mitä työmarkkinatuki on. Ymmärrätkö?

Vierailija
37/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet oikeasti niin pihalle, että tuollaisen olevan suurikin saavutus? :D Toki Kokoomus kiittää, kun lammas nöyränä puurtaa töitä hinnalla, jolla pätevä työntekijä ei suostu edes sängystä nousemaan. Hienosti osallistut näin säästötalkoisiin, joissa mahdollisimman pieni korvaus tehdystä työstä on ihanne. 

Vierailija
38/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet oikeasti niin pihalle, että tuollaisen olevan suurikin saavutus? :D Toki Kokoomus kiittää, kun lammas nöyränä puurtaa töitä hinnalla, jolla pätevä työntekijä ei suostu edes sängystä nousemaan. Hienosti osallistut näin säästötalkoisiin, joissa mahdollisimman pieni korvaus tehdystä työstä on ihanne. 

No voi bääbää sulle sitten vaan 😂 Etkö ihan oikeasti opi?

Vierailija
39/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että. Luuletko pikkukulta että tuo nimittelysi jotenkin pahoittaa mieleni 😂 Sori, et onnistu. Olen työskennellyt tarpeekai pitkään teidän murrosikäisten kanssa. Ja tuo lammasretoriikka leimaa sinut heti tiettyyn ei-vakavasti-otettavaan porukkaan, tajuatko sitä edes?

Minä menin palkkatukityöhön täysin itsekkäistä syistä, sain paljon enemmän rahaa käteen kuin mitä työmarkkinatuki on. Ymmärrätkö?

Hyvin helppo ymmärtää, että olet itsekäs ihminen. Ja tyhmä kuin saapas. Jos sinulla olisi edes lampaan verran aivokapasiteettia, tajuaisit, että toiminnallasi teet pidemmän päälle hallaa myös itsellesi. Aina kun löytyy vielä sinuakin tyhmempi lammas, joka suostuu töihin vieläkin halvemmalla ja sinun suojatyöpaikkasi ei enää olekaan turvattu. Mites sitten suun panet? 

Vierailija
40/74 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi bääbää sulle sitten vaan 😂 Etkö ihan oikeasti opi?

Opin jo kauan ennen sinun syntymääsi, että vain totaalisen pihalla oleva ihminen suostuu myymään itseään polkuhintaan. Siksi en ole opiskeluaikojen jälkeen tehnyt töitä alle normaalin palkkatason olevalla korvauksella. Opiskeluaikana oli pakko vähän joustaa, koska muuten ei saanut leipää pöytään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi