Työttömien oma ideologia ajaa suomalaisia työttömiksi
Työttömillä ideologia on mennyt järjen ja työteon edelle. Ajattellaan että Kelan taikaseinästä saa ilmaista rahaa loputtomasti eikä tarvitse mennä töihin ja vältellään työpaikkoja joidenka kuukausipalkka on 0-1100 euroa kuussa.
Kommentit (29)
Miksi sitten Iltalehti itkee aivovuodosta? Osa porukasta onkin jo lähtenyt menemään.
"työpaikkoja joidenka kuukausipalkka on 0-1100 euroa kuussa"
Sellaisiin "työpaikkoihin" kenenkään edes kuuluisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten Iltalehti itkee aivovuodosta? Osa porukasta onkin jo lähtenyt menemään.
Kyllähän "aivoaloilla" ihmiset täälläkin pärjäävät ihan ok. Matalapalkka-aloilla taas näkymät voivat olla hiukan erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mistään työpaikasta, jossa tehdään täysiä tunteja ei saa noin vähää. Aina voi ottaa toisenkin osa-aikaisen työn, jos siihen riittää henkiset ja fyysiset resurssit.
Tiedostan, että aina ei riitä. Itse saan vain n 1400 euroa nettona, koska omasta valinnastani ja omaa hyvinvointiani ajatellen teen vain osa-aikaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään työpaikasta, jossa tehdään täysiä tunteja ei saa noin vähää. Aina voi ottaa toisenkin osa-aikaisen työn, jos siihen riittää henkiset ja fyysiset resurssit.
Tiedostan, että aina ei riitä. Itse saan vain n 1400 euroa nettona, koska omasta valinnastani ja omaa hyvinvointiani ajatellen teen vain osa-aikaista työtä.
Sillä 6 euron tuntipalkalla 24 tunnin työviikko on 576 euroa kuussa ja 8 tuntipalkalla se on 768 euroa kuussa.
Mikä se sellainen"0-1100" e/kk palkka muka on ?
(tuon mukaanhan se voisi sitten olla vaikka 2 e/kk,koska sekin sattuu tuohon annettuun 'palkka-asteikkoosi') !)
Että te jaksatte tuhlata aikaanne ja energiaanne työttömien vihaamiseen ja jatkuvaan nälvimiseen 🤦🏻
Harva kuitenkaan mitään ideologiaa siihen tilanteeseensa omaa tai on muutenkaan omasta vapaasta tahdostaan.
Jos palkka on sitä osastoa, että joutuu miettimään riittääkö se ruokaan/vuokraan/työmatkakuluihin yms. on ymmärrettävää, ettei silloin sitä intoa ole siirtyä ahdingosta toiseen.
Sitäpaitsi työnantajathan sen aina viime kädessä päättää, kenelle se työpaikka irtoaa.
Miten olis se pään aukominen siihen suuntaan? Ihan vaan vaikka vaihteen vuoksi?
Lyötyjen lyömisen osaa ja uskaltaa kuka vaan, se kun ei vaadi rohkeutta ...
Työttömyys kuuluu oleellisena osana kapitalistiseen talousjärjestelmään. Täystyöllisyys on omistavan luokan pahin painajainen.
Voin ottaa, ja olen ottanutkin vastaan osa-aikatyötä, jossa palkka on aloituksessa mainittu. Mutta tuolla palkalla työtunteja pitää olla niin vähän, että voin saada soviteltua päivärahaa, ja siihen ei saa liittyä mitään päivystysluonteisia velvoitteita. Eli ennalta ilmoitetusta työvuorolistasta poikkeavista vuoroista pitää olla aidosti oikeus kieltäytyä ilman perusteluja. Toki työnantajalla saisi olla oikeus tarjota minulle ylimääräisiä vuoroja, ja niihin suostuisinkin, jos pystyisin helposti siirtämään toiseen ajankohtaan tai delegoimaan jollekin toiselle ne tehtävät, joita olin suunnitellut ko. ajanjaksolle.
Ja siis en ole se stereotyyppinen kattoon sylkevä työtön, vaan työtön, jolla on omia projekteja, joiden avulla saan vähäiset yhteiskunnalta saamani tuet riittämään elämiseen. En saa niistä projekteista palkkaa, vaan ne ovat sellaisia omaa perhettäni hyödyttäviä toimia, jotka moni teettää ulkopuolisella, maksaa tekijälle, ja saa kotitalousvähennyksen. Minä siis en maksa itse itselleni niistä töistä, joten en saa sitä kotitalousvähennystäkään.
Ei ole mitään ideologiaa. Ihmiet tekevät mitä heidän kannattaa mielestään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä pitää, jos ei ole muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte tuhlata aikaanne ja energiaanne työttömien vihaamiseen ja jatkuvaan nälvimiseen 🤦🏻
Harva kuitenkaan mitään ideologiaa siihen tilanteeseensa omaa tai on muutenkaan omasta vapaasta tahdostaan.
Jos palkka on sitä osastoa, että joutuu miettimään riittääkö se ruokaan/vuokraan/työmatkakuluihin yms. on ymmärrettävää, ettei silloin sitä intoa ole siirtyä ahdingosta toiseen.
Sitäpaitsi työnantajathan sen aina viime kädessä päättää, kenelle se työpaikka irtoaa.
Miten olis se pään aukominen siihen suuntaan? Ihan vaan vaikka vaihteen vuoksi?Lyötyjen lyömisen osaa ja uskaltaa kuka vaan, se kun ei vaadi rohkeutta ...
Eikä varsinkaan anonyyminä vaadi rohkeutta,eikä uskallusta mikään...
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys kuuluu oleellisena osana kapitalistiseen talousjärjestelmään. Täystyöllisyys on omistavan luokan pahin painajainen.
Totta on, kateus on kapitalismissa tärkeää.
Kun sain 1200 palkkaa sain siihen kelan rahaa 300 lisäksi. Asumistukea noin 80 e. Siinä jäi 1000 käteen kun maksoi vuokran. Seuraavan kerran kuten nytkin tuleva palkkatuki on 1480 mikä palkkana sopivasti ylittää 30 eurolla kaikkien tukien rajan. Tarkkaan ovat laskeneet
Saa nähdä mitä työttömyys on sen jälkeen kun orpon koplalta ei ideat lopu. Tt-tuki kokonaan pois. Onko leirit seuraavana valikoimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta helvetissä pitää, jos ei ole muutakaan.
Minulla on hovimestarin paikka vapaana juuri sinulle.
Palkka on 10€/kk. Milloin voit aloittaa?
Työnantajat KURIIN. Kenelläkään ei ole suomessa varaa 9e tunti palkkoihin. Sillä ei voi elää.
Ideologisesti työtön Ossi ON KAUHUISSAAN.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/79f070aa-3642-41b5-a68f-82f791224a2d
Perustuslakiin kuuluu että yhteiskunta elättää työn vieroksujat.
Kun tuo ei vastaa aiempaa tulotasoa, johon velat on mitoitettu. Siksi.