Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Titanicin hylylle sukeltanut sukellusvene on POHJASSA! Ei ole noussut vieläkään ylös ja kyydissä on rikkaita turisteja. Mitä ihmettä siellä oikein on tapahtunut? :(

Mayday mayday
20.06.2023 |

Vettä on 3,8 kilometriä.

Tuliko ruumiita?

Kommentit (2201)

Vierailija
1241/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset ovat ilkeitä. Oikeen ilakoidaan siitä, että jotkut ihmiset kuolevat kamalan kuoleman.

En minäkään ymmärrä, miksi he eivät valmistautununeet paremmin noin uhkarohkeaan matkaan, mutta pahan toivominen ja sillä riemuitseminen on täysin tarpeetonta pahantahtoisuutta. Jotain on kyllä pahasti vialla sellaisessa ihmisessä, joka tällaisesta nauttii.

Vierailija
1242/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo Titan kestä vain korkeintaan 1500 m syvyydessä, sitä syvemmällä ei... Hyvin todennäköisesti jos ovat pohjalla (joka on 4 km syvä) niin vesi päässyt sisään paineen takia. Eivät ole enää elossa 🙁

Ihana ajatus 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset ovat ilkeitä. Oikeen ilakoidaan siitä, että jotkut ihmiset kuolevat kamalan kuoleman.

En minäkään ymmärrä, miksi he eivät valmistautununeet paremmin noin uhkarohkeaan matkaan, mutta pahan toivominen ja sillä riemuitseminen on täysin tarpeetonta pahantahtoisuutta. Jotain on kyllä pahasti vialla sellaisessa ihmisessä, joka tällaisesta nauttii.

Joku Interneteis on tuhma ja ilkeää YHYY😫

Vierailija
1244/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä tragedia. Ennen muuta surettaa se nuori poika. Aluksella joka onnistui väistämään useat standardit, protokollat ja turvallisuusmääräykset, tehtiin viimeinen matka. Niiden kertomuksista päätellen, jotka olivat mukana Titanin aikaisemmilla sukellusreissuilla

-yhteysongelmat ja viat olivat aluksella enemmän sääntö kuin poikkeus: kuka tietää kuinka paljon todellisuudessa oli "läheltä piti" tilanteita

-oceangaten entinen työntekijä, joka otti esiin havaitsemiaan riskejä, sai potkut

Täällä keskustelussa käy vilkkaana rikkaat versus köyhät trollaus, mutta kyllä tämä tapaus taas osoittaa, että liian rikkaille ihmisille saattaa muodostua tällainen untouchable noidankehä, joka loppupeleissä kääntyy sitten heitä itseään vastaan.

Itseäni ihmetyttää myöskin se, miksi matkalle osallistui maksimimäärä ihmisiä? Oliko purkki pakko ahtaa täyteen? Hulluus yhdistettynä vauhtisokeus.

Vierailija
1245/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tällä palstalla on sairaita ihmisiä. Ihan kuin rikkaus olisi rikos, voisi luulla että suurinpiirtein jostain murhaajista puhutaan, kun sellaista katkeraa haukkumista ja vahingoniloa täällä. Kerrotaan nauttivansa ja iloitsevansa toisen ihmisen hirvittävästä kuolemasta.

Köyhyys ei kyllä ainakaan jalosta luonnetta, sen voi täältä päätellä. Noin vihamielistä ja iljettävää suhtautumista kanssaihmisiin en ole vielä muualta tavannut.

Mistä päättelet, että ivaajat on köyhiä? Tutkitusti hyväosaiset on epäempaattisempia kuin pienituloisemmat.

Tässä on aika suuri varianssi eli minusta ei voida tehdä noin suoraviivaisia päätelmiä.

Etenkin ääripää, jossa yhdistyy matala kognitiivinen kyvykkyys, päihde- tai mt-ongelmat ja köyhyys, edustaa populaatiota, jossa myös väkivalta, rikollisuus, toisten hyväksikäyttö ja voimakas katkeruus kukoistaa.

Empatia ei kehity jos sitä ei saa itse osakseen jo aivan pienenä.

Moniongelmaisessa kasvuympäristössä, jossa köyhyyskin on läsnä, ei empatiallekaan ole kasvualustaa.

Minä oletan, että ivaajat täällä ovat tavallista keskivertokansalaista vaikeammista lähtökohdista eivätkä koe kovin vahvaa osallisuutta tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
1246/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran aikaisemmin on ollut akun tyhjenemisen kanssa. Jos niin on taas käynyt, niin ovat kuolleet jo aikoja sitten. Hiilidioksidisuodatin ei toimi ja he ovat nukahtaneet ikuiseen uneen.

Vierailija
1247/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt taitaa olla rip :( jos noissa olosuhteissa on vaikeaa merenpohjassa niin ei se pelastaminenkaan voi olla helppoa

Vierailija
1248/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paniikkihäiriö sekä ahtaanpaikan kammo. En ikipäivänä voisi lähteä tuollaiselle retkelle. Tämän takia sekä tietysti vaikuttaa sekin, että ei olisi rahaa niin on helppo sanoa, että en lähtisi. 250tontulla tekisin jotain muuta kivaa, ei niin vaarallista

Vierailija
1249/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kuolivat joskus tiistaina.

Vierailija
1250/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näistä kyydissä olevista on jopa Kuningas Charlesin läheinen ystävä.

Kuningas ei lähde tällaisille seikkailuille..

Vierailija
1251/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu kyllä kertoo kyllä paljon siitä kuinka huonosti jotkut suomalaiset itse voivat henkisesti. Kun oma elämä on onnetonta niin koitetaan löytää iloa jopa toisen ihmisen kuolemasta vain siksi, että he ovat rikkaampia kuin he itse. Itse en olen rutiköyhä, mutta minulla on ainakin todella surullinen olo noiden retkeläisten ja heidän läheistensä puolesta.

Vierailija
1252/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sukellusalus ei täytä turvallisuussertifikaatioita. Se pois potkittu työntekijä menikö oikeuteen asti kun toi ilmi puutteet. Yksi turisteista on miljonääri joka tekee näitä ennätysasioita milloin mistäkin, onkohan yllyttänyt muita, että ei nousta vielä, että saa taas yhden syvyyssukellus ennätyksen. Ja sitten vielä asia, minkä eilen luin, alusta ei saa auki sisältä käsin. Eli jos ne oliskin päässeet pintaan ovat silti nalkissa siellä sisällä siis hapettomassa tilassa. Luukku ei aukea. Aika loppuu tänään joka tapauksessa kesken :(

Vierailija
1253/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmeaa on, mutta miten on sallittu tuollaisen peltipurkin laskeminen monen kilometrin syvyyteen? Minkälainen idiootti on sen firman toimari, itse taitaa olla siellä nyt kitumassa.

Ja miten isä otti nuoren poikansa mukaan, ei yhtään itsesuojeluvaistoa tai lapsensa suojeluvaistoa.

Kyseinen alus on tehnyt vastaavia sukelluksia ties kuinka monesti, mutta jotain on mitä ilmeisimmin juuri tällä kertaa mennyt pieleen.

Eikös tämä ollut jo yhdeksäs sukellus hylylle?

Vierailija
1254/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku näistä kyydissä olevista on jopa Kuningas Charlesin läheinen ystävä.

Kuningas ei lähde tällaisille seikkailuille..

Sukellusveneen matkustaja Shahzada Dawood on tehnyt hyväntekeväisyystyötä yhdessä Prinssi Charlesin kanssa. British Asian Trustin perustivat vuonna 2007 entinen Walesin prinssi ja joukko brittiläisiä Aasian yritysjohtajia torjumaan laajalle levinnyttä köyhyyttä, epätasa-arvoa ja epäoikeudenmukaisuutta Etelä-Aasiassa.

https://www.express.co.uk/news/world/1782786/king-charles-titanic-subme…

https://www.britishasiantrust.org/about/our-story/

Vierailija
1255/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa etsinnät!! Ei mitään hyötyä!!!

Vierailija
1256/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V**uttais kyllä jos oisin just nyt kuolemassa meren pohjassa täysin toivottomana.

ei muu, mutta, kun ei olisi verkkoa, etkä pääsisi somettamaan. ihan mahtava kuolinselfie titanic-taustalla jäisi jakamatta

Vierailija
1257/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo Titan kestä vain korkeintaan 1500 m syvyydessä, sitä syvemmällä ei... Hyvin todennäköisesti jos ovat pohjalla (joka on 4 km syvä) niin vesi päässyt sisään paineen takia. Eivät ole enää elossa 🙁

Ikkunalasi hyväksytty vain 1300m asti.

Sertifiointi on eri asia kuin suunnitellut ääriolosuhteet. Esim risteilylaivan voi sertifioida pelkkään sisävesiliikenteeseen, mutta ei se tarkoita etteikö sillä voisi seilata valtameren yli.

Vierailija
1258/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilkeästi kommentoivat ovat niitä, jotka eivät voi juuri nyt hyvin ja juhannus vietetään rahattomana ja on muutenkin ankeaa.. tiedän, koska oon itse joskus kirjoitellut häijysti keskustelupalstoille kun elämässä meni huonosti ja muutenkin olin tyytymätön kaikkeen. Toivottavasti sukellusveneessä olijat ehditään pelastaa.

Vierailija
1259/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmeaa on, mutta miten on sallittu tuollaisen peltipurkin laskeminen monen kilometrin syvyyteen? Minkälainen idiootti on sen firman toimari, itse taitaa olla siellä nyt kitumassa.

Ja miten isä otti nuoren poikansa mukaan, ei yhtään itsesuojeluvaistoa tai lapsensa suojeluvaistoa.

Kyseinen alus on tehnyt vastaavia sukelluksia ties kuinka monesti, mutta jotain on mitä ilmeisimmin juuri tällä kertaa mennyt pieleen.

Eikös tämä ollut jo yhdeksäs sukellus hylylle?

Titanicin ohjaaja on sukeltanut sinne hylylle peräti 33 kertaa ja ainakin yksi nyt mukana olleista ilmeisesti jopa useammin ja toinenkin ties kuinka monesti.

Nyt kadonnut alus on suunniteltu tutkimusta varten ja sitä on rahoitettu antamalla yksityisille ihmisille mahdollisuus osallistua näihin retkiin joiden kesto on normaalisti useita päiviä ja niiden aikanakin on tehty useita sukelluksia.

Vierailija
1260/2201 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ilkeästi kommentoivat ovat niitä, jotka eivät voi juuri nyt hyvin ja juhannus vietetään rahattomana ja on muutenkin ankeaa.. tiedän, koska oon itse joskus kirjoitellut häijysti keskustelupalstoille kun elämässä meni huonosti ja muutenkin olin tyytymätön kaikkeen. Toivottavasti sukellusveneessä olijat ehditään pelastaa.

YHYY YHYY JOKU INTERNETEIS ON TUHMA JA ILKEÄ YHYY😫😩

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi