Mitä söit tänään lounaaksi? Vai syötkö lounasta lainkaan?
Olen etäpäivällä, nyt kahvitauoko menossa. Tein lounaaksi spagettia ja puolikkaan parsakaalin, päälle majoneesia, ketsuppia ja vähän juustoraastetta. Ihan hyvää oli. Eilen oli viikon toinen etätyöpäivä ja söin paistetun munan ja puolikkaan patongin, jossa mausteena silliä ja viikonlopulta yli jäänyttä kermaviilisoosia.
Olen joutunut karsimaan ruuasta. Ihan tavalliset työtulot, mutta kaikki elämisen kustannukset nousseet. Teen etätyöpäivinä aina jotain halpaa, joka valmistuu nopeasti. Valitettavasti töissä ei ole jääkaappia, joten on joko syötävä työpaikan henkilöstöravintolassa tai otettava evästä, joka ei tarvitse kylmäsäilytystä. Toki meillä on samassa talossa myös kahvila, mutta se on niin kallis, etten ikinä osta mitään.
Kommentit (33)
Tehtiin Loco Mocoa, kun jauhelihapihvit oli jo valmiina eiliseltä.
Se kastike on ihan taivaallisen hyvää.
Söin varhaisperunoita, kullanrapeita seitifileitä ja suvisalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on niin kuuma, että niin lounas kuin muutkin ateriat ovat kylmiä. Äsken söin 2 keitettyä kananmunaa, rasvaista raejuustoa, kurkkua, pari kylmää keitettyä perunaa voilla, palanen lihahyytelöä.
Söitkö aivan oikeesti kylmää perunaa? Siis eilen keitettyä perunaa kylmänä? Ja jotain lihahyytelöä? Sä olet ruokavaliolta kuin meidän mummo. Se syö perunat kylmiltään ja lihasylttyä ja hyrskytyskurkkuja.
Perunoita ja lihapullia, itsetehtyjä toki.
En syö lounasta. Halpaa ja helppoa.
Tavallisesti syön kahdeltatoista, mutta tänään tuli syötyä kahdelta lounas.
Ruokana oli lasagnea.
Neljän jälkeen voisi sanoa, että pidin toisen lounaan, kun kävin mäkkärissä syömässä Nacho chili -aterian.
Ai että. Tänään: tuoresalaattia, coleslaw ja omeletti, johon käytin eilisen nakkikeiton jämät. On ihan oma keksintö. Kaada liemet pois ja se loppusoppa on älyttömän hyvä täyte omelettiin.
Yksinkertainen fetasalaatti, itse tehtynä. Kaksi keksiä jälkköriksi.
Söin jo lounaan. Työt alkoi klo 07, kotona join vain kupin kahvia klo 5.45. Pitkä työmatka. Lounas oli kirsikkatomaatteja, paistetut perunat, paistettu halloumi ja kuullotettu punasipuli. Lämmitin mikrossa ja lorautin päälle tomaatista valkosipulikastiketta. Merkkiä ei saa mainostaa, mutta on hyvä tuote paistetulle ruualle.
Minä söisin meidän firman henkilöstöravintolassa tavallista laadukasta ja terveellistä kotiruokaa mielelläni, mutta nyt joudun syömään siellä kouluruokatasoista mautonta, väritöntä, hajutonta mättöä joka on pääsääntöisesti hiilihydraattipainotteista.
Siellä käytetään kaikista halvimpia bulkki eineksiä, samoja kun jossain tehotuotannossa kouluissa ja päiväkodeissa tai sairaaloissa. Keittiössä ei ole edes paistinpannua vaan kaikki vaan kuumennetaan uunissa.
Jos en lue ruokalistaa en saa selville heti mitä syön, esim ilmeisesti söin broilerkiusausta jossa oli niin vähän ja pieniä mursia jotain harmaita broilerinpaloja että se oli 90% vain perunaa ja jotain kevytkermaa. Joku päivä oli joku väritön pakaste suikalevihanneksista tehty keitto jota ensimmäisillä lusikallisilla pohdin oliko siinä kalaa vai kanaa.
4 vko kiertävää ruokalistaa on syöty vuosi putkee, uusia reseptejä ei tule. Kokki ei saa soveltaa itse yhtään, ketjuohjaus sanelee kaiken mitä tarjolle laitetaan. Ruokalajitkin ovat jostain -90 luvulta ja alakouluihin sopivia.
Valikoimaa on vain 2, mutta se ei ole ongelma, olen kaikkiruokainen mutta laatu ja vaihtuvuuden puute on sitäkin isompi ongelma.
Häpeän sen henkilön puolesta joka pokkana tarjoo tätä mautonta mättöä. Firmamme toimisto on pieni ja ruokala samaa firmaa joten kukaan ei uskalla sanoa mitään ettei vaan loukkaannuta.
Olen käyttänyt lounasruokapalveluita työurallani 30v ja tämä nykyinen on ehdottomasti huonoin niistä.
En kuitenkaan jaksa, viitsi, halua kantaa jotain eväsrasioita, vaan haluan kunnon herkullisen ja riittävän tukevan lounaan jotta jaksan koko loppupäivän eikä tarvitse kotona tehdä enää ruokaa.
Lounas oli jäätelö. Mun työpaikkaa vastapäätä on jäätelökioski houkuttimena.