Voiko käärme purra telttakankaan läpi ja tulla telttaan?
Kommentit (77)
Joka kerran on telttaillessa tullut kyy telttaan. Joten yleistä on. Meidän perheen jäseniä on kyy purrut kaikkia, monia useampaan kertaankin. Useina vuosina on tullut myös autoon, kerran veneeseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos teltassa on reikä niin voihan se tulla.
Tai ihmisessä. Kerran näin tätä havainnollistavan live-esityksen.
Oliko se ihmisosapuoli joku niistä, jotka rannoillakin mainostaa palvelujaan?
Kyllä voi. Käärmeet on salakavalia petoja ja aistivat teltan sisältä hohkavan lämmön. Vaikka käärmeillä ei ole ulkonevia korvia, ne kykenevät kuulemaan kun saalis on nukahtanut ja suojattomimmillaan. Käärme pystyy syömään itseään moninkertaisesti suuremman saaliin.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerran on telttaillessa tullut kyy telttaan. Joten yleistä on. Meidän perheen jäseniä on kyy purrut kaikkia, monia useampaan kertaankin. Useina vuosina on tullut myös autoon, kerran veneeseenkin.
Itseäni seurasi kerran kyy kun olin pyörälenkillä.
Poljin ihan paniikissa ja 5 kilsan jälkeen kyy luovutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on teltta pystyssä. Naapurin herkkutissi ottaa aurinkoa alaosattomissa.
Hyh, mitä inhon väristyksiä tuli sanasta herkkutissi. Tuollaista joku taapero voisi käyttää äitinsä pitkänännisestä nisästä.
Ja nykyään kuka vain rannoilla ja uimahalleissa, joissa tarjontaa esitellään auliisti 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni seurasi kerran kyy kun olin pyörälenkillä.Poljin ihan paniikissa ja 5 kilsan jälkeen kyy luovutti.
Joo, ovat muuten helkutin nopeita. Pyörällä pääsee yleensä karkuun (ellei tule ylämäkeä!), juosten ei mitään toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Tule kertomaan rantakäärmeelle, joka ui äsken laiturin ohi, ettei se osaa uida.
Älä, se voi saada paniikkikohtauksen ja hukkua. Anna sen pysyä luulossaan, niin pääsee nousemaan rantaan.
Biologian ope kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä on ollut jopa uima-altaassa
Saaneen huomauttaa, käärmeet eivät kylläkään Suomessa ui. Nämä kyyt, vaskitsat ja tarhakäärmeet.
Olen usein uinut käärmeiden kanssa. Se vasta on jännää 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni seurasi kerran kyy kun olin pyörälenkillä.Poljin ihan paniikissa ja 5 kilsan jälkeen kyy luovutti.
Joo, ovat muuten helkutin nopeita. Pyörällä pääsee yleensä karkuun (ellei tule ylämäkeä!), juosten ei mitään toivoa.
Vielä toistaiseksi Suomessa voi välttyä käärmeiltä pyöräilemällä ripeästi. Ilmastonmuutos voi kuitenkin muuttaa tämän. Jos tällaiset käärmeet leviävät Suomeen niin ei voi kuin vain rukoilla ettei satu käärmeen tielle.
Minä lainasin kerran telttaa käärmeitä pelkäävälle serkulleni. Olen itse telttaillut paljon ja hän kysyi juuri tätä samaa. Sanoin ohjeena, että ei pidä telttaa auki ja kulkee nopeasti sisään ja ulos sulkien heti oven perässään. Eivät kyyt pure tai tule telttaan sisään telttakankaan läpi.
Mutta miten sitten kävikään. Kun en itse ole asiassa niin varovainen, niin edellisen telttailukerran jäljiltä yhden telttakepin sisälle oli mennyt kyy. Kun serkku oli pystyttämässä telttaa kyy luikersi esiin kepistä ja puri. Käyn jokaisena vuosipäivänä viemässä kukkia serkkuni haudalle.
Jos nukut teltassa "seinää" vasten ja peppu pingoittaa telttakankaan palloksi niin kyllä käärme saattaa iskeä hampaat kankaan läpi peppuun!
Ei voi tulla, ap. Tarkistat vaan ettei telttakankaassa ole reikiä, etkä jätä ovea auki.
Vierailija kirjoitti:
Helposti voi tulla, ne käärmeen hampaat on veitsenterävät ja leikkaavat telttakankaan nopeasti auki. Meillä kuoli tytär viimekesänä kun käärme meni telttaan kankaan läpi.
Aika mautonta pelleillä lapsen kuolemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti voi tulla, ne käärmeen hampaat on veitsenterävät ja leikkaavat telttakankaan nopeasti auki. Meillä kuoli tytär viimekesänä kun käärme meni telttaan kankaan läpi.
Aika mautonta pelleillä lapsen kuolemalla.
Mistä tiedät, että tytär oli alaikäinen?
Käärmeet purevat vain kahdesta syystä, saalistaessaan ja puolustautuessaan uhattuna. Kokeeko joku olevansa potentiaalinen saalis pienelle kyykäärmeelle?
Kerran tuli yhellä leirillä naapuritelttaan ja söi sen naapuri 150 kilosen ukon. Ihmettelivät koko perhe uutta makuupussia kun aamulla heräsivät mutta se oli käärme jonka siällä oli se ukko :(
Itketää vieläki.
🙄🙄🙄