Lapsemme laittoi päiväkodissa 5 kaverin lokeroon pienen lahjan, hyvää kesälomaa, ja vain yksi (!!) äiti kiitti
Ja hänkin vastaantullessa puistossa.. uskomatonta käytöstä.. Jotenkin niin röyhkeää ja ylimielistä. Onneksi meillä vaihtuu päiväkoti vuoden päästä pääsee eroon näin käyttäytyvistä
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ihana ele Ap, ja tosi junttia käytöstä. Tälläisiä nämä nykyvanhemmat ovat. Tottakai pienestä lapsen antamasta muistamisestakin KIITETÄÄN! Hyvä tavaton
Porvoolaisilla on ihan omat käytöstapansa.
Mun mielestä ihan ihana idea, kunhan lahja oli joku pieni eikä liian arvokas. Ehkä näillä vanhemmilla ei ollut
A) Tietoa siitä, että keneltä lahja on. (Lapsi on avannut itse vanhempien näkemättä)
B) Sinun puhelinnumeroasi
C) Lahja ei ole ikinä päätynyt joko kotiin tai vanhempien näkyville (Lapset voivat hukata ja unohtaa tavaroita ja sen lisäksi on ihan mahdollista, että joku on vienyt sen lokerosta)
D) Tietoa, miten toimia. Ehkä on tullut kiusallinen olo, että pitäisikö nyt ostaa lahja myös teidän lapselle
E) Ovat kiittäneet lastasi eivätkä ajatelleet, että sinuakin pitäisi kiittää
D) Ovat ajatelleet kiittää ensi kerralla sinut nähdessään ja asia on vain unohtunut
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan ihana idea, kunhan lahja oli joku pieni eikä liian arvokas. Ehkä näillä vanhemmilla ei ollut
A) Tietoa siitä, että keneltä lahja on. (Lapsi on avannut itse vanhempien näkemättä)
B) Sinun puhelinnumeroasi
C) Lahja ei ole ikinä päätynyt joko kotiin tai vanhempien näkyville (Lapset voivat hukata ja unohtaa tavaroita ja sen lisäksi on ihan mahdollista, että joku on vienyt sen lokerosta)
D) Tietoa, miten toimia. Ehkä on tullut kiusallinen olo, että pitäisikö nyt ostaa lahja myös teidän lapselle
E) Ovat kiittäneet lastasi eivätkä ajatelleet, että sinuakin pitäisi kiittää
D) Ovat ajatelleet kiittää ensi kerralla sinut nähdessään ja asia on vain unohtunut
Tai ovat ajatelleet kiittää ensi kerralla nähdessään, mutta eivät ole vielä nähneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista kiitosta sitten odotit? Vastalahjaa? En minä ainakaan näe lapsen päiväkotikavereitten vanhempia missään eikä ole suurimman osan puhelinnumeroitakaan, niin vähän vaikea olisi kiittää. Ja toisaalta, itse kyllä ohjeistaisin lapseni kiittämään kaveriaan, koska lapselta lapselle kai se lahja oli eikä äidiltä äidille (tai ainakin tää jälkimmäinen olisi jo outoa).
Tässä on lahja hankittu ns parhaille kavereille ja heidän kanssa ollaan muutenkin tekemisissä? Tuon ikäisten suhteita kuitenkin säätelee aikuinen ja ne yhteystiedot varmaan löytyy?
Ei välttämättä olla tekemisissä kuin siellä päiväkodissa. Mistä niitä kavereitten vanhempien numeroita edes saisi, kun ei niitä vanhempia koskaan näe.
Ostat lahjan vain sellaisella jonka kanssa olet tekemissä vain päiväkodissa? Really? Siellä ei enää pidä tulla kaikkien kanssa vaan voi valikoida top5?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista kiitosta sitten odotit? Vastalahjaa? En minä ainakaan näe lapsen päiväkotikavereitten vanhempia missään eikä ole suurimman osan puhelinnumeroitakaan, niin vähän vaikea olisi kiittää. Ja toisaalta, itse kyllä ohjeistaisin lapseni kiittämään kaveriaan, koska lapselta lapselle kai se lahja oli eikä äidiltä äidille (tai ainakin tää jälkimmäinen olisi jo outoa).
Tässä on lahja hankittu ns parhaille kavereille ja heidän kanssa ollaan muutenkin tekemisissä? Tuon ikäisten suhteita kuitenkin säätelee aikuinen ja ne yhteystiedot varmaan löytyy?
Minusta hiukan outoa antaa ns parhaille kavereille lahja keväällä päiväkodissa ja miksi lapsi haluaa eroon näistä parhaista kavereista kun päiväkoti vaihtuu.
Jos lapseni saa lahjan toiselta lapselta, niin kyllä silloin lapseni kiittää sitä lahjan antajaa enkä minä lahjan antajan äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä olla tekemisissä kuin siellä päiväkodissa. Mistä niitä kavereitten vanhempien numeroita edes saisi, kun ei niitä vanhempia koskaan näe.
Ostat lahjan vain sellaisella jonka kanssa olet tekemissä vain päiväkodissa? Really? Siellä ei enää pidä tulla kaikkien kanssa vaan voi valikoida top5?
En minä osta lahjaa kenellekään, se oli ap jonka lapsi oli valikoinut top 5 kaverinsa. Tässä vaan yksi selitys miksi ehkä ei ole kiitetty.
No, jos itse antaisin lahjan lähtiessäni lomalle, Haluaisin antaa hyvän mielen sinne lahjan saajalle. Eniodottaisi mitään erityiskiitosta. Se olisi minulta oma kaunis ele.
Minulla itselläni ei ole lasten päiväkoti kavereiden vanhempien yhteystietoja.
Jos lapsi saisi lahjan: Kiittäisin varmaankin sitten, kun näemme siinä pihalla. Voin kiittää syksylläkin.
Oletettavimmin ohjeistaisin omaa lastani kiittämään sitä päiväkotikaveria. Olettaisin, että se lapsi on laittanut sen lahjan. Että se on lapsen lahja lapselle.
Ei kannata AP omaa kesäänsä pilata tuollaisella itseaiheutella harmilla.
Jos jotakin omalle lapselle se haluat tuosta tapauksesta ilmaista, niin ilmaiset että se oli lapselta sit kaunis ele antaa lahja niille kavereilleen. Jos sinä olet sen lahjan sinne laittanut ihan omasta tahdostasi, niin eikö se ole ihan omaa hyväntahtoisuuttasi? Sellaiseen yleensä ei odoteta erillisiä kiitoksia vaan se on se oma hyvä mieli sille lahjan antajalle, että lahjan saajalle tulee hyvä mieli.
Jos sinä laitoit sen paketin, niin eikö se ole niin, että sen pienen päiväKotilaisen pitäisi tulla Sinua kiittämään?
Jos tämä on todellista, mitä kirjoitat niin kyllä maailma on sekaisin. Hyvää kesää
Ehdotus: hanki itsellesi sellaisia asioita, mistä tulee hyvä mieli. Älä ehdoin tahdoin hanki katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hiukan outoa antaa ns parhaille kavereille lahja keväällä päiväkodissa ja miksi lapsi haluaa eroon näistä parhaista kavereista kun päiväkoti vaihtuu.
Joo, ensin on niiiin hyviä kavereita että halutaan kiitoslahjat ostaa, ja sitten ap on riemuissaan ettei lapsi tapaa näitä enää. Mitä ihmettä taas.
Päiväkodissahan pitää muistaa kaikkia tai sitten lahjat/kutsut yms pitää hoitaa päiväkodin ulkopuolella, ettei muille tule paha mieli. Juuri ja juuri saa laittaa lappusen, missä on omat yhteystiedot, että voi hoitaa noita muualla, jos vastapuoli haluaa ylipäätään ottaa yhteyttä niihin lappusen tietoihin.
Huono idea jaella yllätyslahjoja päiväkotikavereiden lokeroon. Aivan yhtä huono idea on jakaa syntymäpäiväkutsut niiden lasten nähden, joita kutsu ei koske.
Minusta jos vie päiväkodin kautta lahjoja kavereille niin sitten kaikille. Jos on kavereitten vanhempien yhteystiedot niin ne kesälahjat voinee viedä ihan suoraan postilaatikkoon, eikä päiväkotiin aiheuttamaan kateutta muissa. Ja jos ei ole niitä yhteystietoja niin miten ne ois kiittänyt, jos ei ole tavattu?
Se taitaa olla niitten päiväkotikavereitten vanhempien onni, että pääsee eroon kiukuttelija-ap:sta.
Eikö tuo ole ihan turhaa? Ja paineita vanhemmille, pitääkö nyt ryhmän lapset lahjoa keväin, jouluin, ei vain syntymäpäivänä.
Voisin kuvitella vanhempien omevan ärtyneitä.
Samaa krääsää mitä anoppi kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Se taitaa olla niitten päiväkotikavereitten vanhempien onni, että pääsee eroon kiukuttelija-ap:sta.
No, tuo kommenttiasi edustaa epäasiattomuutta. Pahempi sinunkaltaisesi pahansuopa tyyppi on, kuin aapeen kaltainen kiitoksen anoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä jotakin eniten inhoan, niin ne ovat juuri sinun kaltaisesi selän takana pahaa puhuvat ihmiset. 🤮ök
No törkeämpää kuin kiittämättä jättäminen on lahjojen ostaminen vain, että saisa kiitosta. Jos olet ostanut ne lahjat oikeista syistä. Et olisi pahoillasi.
Älä opeta lastasi mielistelemään, ystävät hankitaan muilla keinoilla.