Onko varhaisin kevät koskaan?
Lunta ei näy kuin jossain kasoissa ja pohjoisen puolen ojissa. Lahden seuduilla.
Lapsena taatusti mentiin vielä suksilla maaliskuussa kouluun ylämäkeä kumpaankin suuntaan.
Kommentit (16)
Ei. 80-90 -luvuilla oli tavallista. Muistan kerrankin kun jo maaliskuun lopussa käytin kevättakkia. Tässä on ollut nyt useita talvia pitkän aikaa, että kevät on ollut myöhäinen.
taisi vaan olla niin vähäluminen talvi, että lämpö vei ne lumet äkkiä. Jos olis ollut enemmän lunta, niin ei tässä vielä näin pitkällä oltais.
Mutta ihan sama, sieltä voi vielä tulla kuormamäärin lunta kunhan tässä eteenpäin mennään!
Joko juoksitte shortseissa iltalenkkinne kun aurinko paistoi niin kauniisti!
Vierailija kirjoitti:
Ei. 80-90 -luvuilla oli tavallista. Muistan kerrankin kun jo maaliskuun lopussa käytin kevättakkia. Tässä on ollut nyt useita talvia pitkän aikaa, että kevät on ollut myöhäinen.
Mä muistan 90-luvulta vain yhden maaliskuun, jolloin oli lämmintä. Mun muistin mukaan tämä kevät on ollut todellakin poikkeuksellinen.
En ole koskaan vaihtanut kesärenkaita näin aikaisin. Asun Helsingissä.
Ei ole. Ja edessä voi olla vielä pitkä todella kylmä kausi ja paljonkin uutta lunta jos hyvin käy. Mm. 2020 oli hyvin samantyyppinen.
Muutama vuosi sitten oli samanlainen kevät, orvokit kukki pihassa 25.3
Lounais-Suomessa/Etelä-Suomessa vastaavanlaisia maaliskuita nähty, mutta ehkä kokonaisuus on lämpimimämpi kuin aiemmin. Usein tälläistä lämpöä ollut maaliskuussa viikon verran, mutta ei aiemmin melkein koko kuukautta.
Jossain Kainuussa lienee täysin poikkeuksellista lumeton maa jo maaliskuussa. Siellähän on jo karhut heränneet talviunilta maaliskuussa, kun huhtikuun juttuja normisti.
Koskaan? Ei. Varmasti on joskus ollut aikaisempia kevään alkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan 90-luvulta vain yhden maaliskuun, jolloin oli lämmintä. Mun muistin mukaan tämä kevät on ollut todellakin poikkeuksellinen.
Minä muistan 90-luvulta montakin todella lauhaa talvea. Samoin 2000-luvulta ja 2010-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippunee varmaan asuinpaikastakin. Helsingissä kevät tuli ennen useammin varhain kuin myöhään.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan vaihtanut kesärenkaita näin aikaisin. Asun Helsingissä.
Ymmärrettävää, kun ajokortti ollut vasta pari vuotta.
Viime vuonna oli myös lämmintä, aurinkoista ja keväistä näin maaliskuun lopulla. Ainakin Oulun seudulla. Sitten tulikin takatalvi ja kesäkuu oli jäätävän kylmä kunnes helteet saapuivat heinäkuussa.
Mä olen koko 56v asunut vain Turussa. Täällä mikään lämmin ole, helvatun tuuli ja katupöly. Pohjoisemmasta en tiedä mutään.
Ei.