Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punaista lihaa, leikkeleitä ja makkaraa reippaasti yli suositusten

Vierailija
19.06.2023 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000009664781.html

Laskeskelin, että n. 8 kertaa on syöpää aiheuttavaksi elintarvikkeeksi nimettyä ruokaa lautasella. Ja jos koulu tarjoaa vielä lisää punaista lihaa, leikkeleitä tai makkaraa, niin sitten on vielä enemmän.

Ymmärrän, että pienellä budjetilla suurperhe ruokitaan, ja hieno saavutus. Tilanne on myös varmaan väliaikainen toisen aikuisen opintojen vuoksi. Kalaruokaa ei tainnut olla laisinkaan.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on vain suosituksia.

Vierailija
2/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa vähentämällä jäisi varaa kasviksien lisäämiseen. Perunat eivät kamalasti maksa ja pitävät nälkää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkkuja taisi tulla niin paljon joulun jälkeen alemyynnistä, että niistä riitttää pekonia ruokaan jos toiseen.

Vierailija
4/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen tää artikkeli. Toisaalta ihailtavaa suunnitelmallisuutta ja säästöä. Mutta ei jutusta kyllä mistään tule julki mitkään ravintosuositukset tai muut. Yksi aamu lähdetään liikkeelle pelkällä mustikkakeitolla. On se parempi kuin tyhjin vatsoin, mutta kuinka aikuinen sillä pärjää?

Vierailija
5/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana olisi parempi vaihtoehto. Luulisi sitä olevan alessa useinkin. Tosin mua epäilyttää ne valmiiksi marinoidut suikalesysteemit.

Vierailija
6/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kana olisi parempi vaihtoehto. Luulisi sitä olevan alessa useinkin. Tosin mua epäilyttää ne valmiiksi marinoidut suikalesysteemit.

Eipä kanaa ole juurikaan kaupoissa.

Vierailija
7/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi hitto. Joka päivä jotain kinkkukiusausta tai karjalanpaistia. Ei kyllä todellakaan terveellistä.

Vierailija
8/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt niin, että vähällä toimeentulevat syövät lihaa? Kun mä olin lapsi ja äiti yksinhuoltaja, niin liha oli harvinaista herkkua. Se oli perunaa ja kastiketta enimmäkseen. Äiti kyllä teki tosi hyvän ruskean kastikkeen. Liha oli sitten joko keitossa tai jauhettuna jossain laatikossa, mutta se oli kyllä harvinaista. Leivälle sai joko juustoviipaleen tai leikkeleen, ei molempia.

Vierailija
9/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukinkkuja taisi tulla niin paljon joulun jälkeen alemyynnistä, että niistä riitttää pekonia ruokaan jos toiseen.

Joulukinkku: Se oli eläessään yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi

Hankimme koiralle joululahjoja, mutta kannamme joulupöytään sitä älykkäämmän sian.

https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/joulukinkku-se-oli-elaessaan-yhta-al…

Vierailija
10/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
11/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti ja voimailu sopivat yhteen, vakuuttaa Saksan voimakkain mies Patrik BaboumianHän on ollut kasvissyöjä vuodesta 2005 ja vegaaniksi hän ryhtyi vuonna 2011.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1554571

Vierailija
13/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka

Painonnostaja Teemu Roininen ryhtyi vegaaniksi ja yllättyi positiivisista vaikutuksista urheilemiseen – "Itselläni oli ennakkoluuloja"

Painonnostaja Teemu Roininen ja ultrajuoksija Juuso Simpanen ovat olleet jo vuosia vegaaneja. Samaan aikaan he ovat olleet myös huippu-urheilijoita.

https://yle.fi/a/3-12650784

Vierailija
14/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVEYS

Nainen ryhtyi vegaaniksi – pudotti edes yrittämättä 20 kiloa vuodessa

Vegaaninen ruokavalio auttoi naista laihtumaan.

https://www.is.fi/terveys/art-2000005222902.html

Vierailija
15/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi hitto. Joka päivä jotain kinkkukiusausta tai karjalanpaistia. Ei kyllä todellakaan terveellistä.

Mitäs vikaa karjalanpaistissa on? Tai kinkkukiusauksessa, jos siinä on aitoa kinkkua?

Vierailija
16/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanasta oli kyse.

Vierailija
17/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt niin, että vähällä toimeentulevat syövät lihaa? Kun mä olin lapsi ja äiti yksinhuoltaja, niin liha oli harvinaista herkkua. Se oli perunaa ja kastiketta enimmäkseen. Äiti kyllä teki tosi hyvän ruskean kastikkeen. Liha oli sitten joko keitossa tai jauhettuna jossain laatikossa, mutta se oli kyllä harvinaista. Leivälle sai joko juustoviipaleen tai leikkeleen, ei molempia.

Kyllä nyt on niin että vähällä toimeentulevat syövät lihaa. Porsaanliha on alle kympin kilo. Katsopas talvella tuoreiden marjojen kilohintaa. Monet kasvikset ovat melkein pelkkää vettä eivätkä pidä nälkää loitolla kovin pitkään.

Vierailija
18/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

y7089 kirjoitti:

Miksei ole kananmunien ja kananlihan käytölle rajoituksia, jos kerran kaikki kanat aiotaan myrkyttää k-piikeillä?

Vierailija
19/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on niin että vähällä toimeentulevat syövät lihaa. Porsaanliha on alle kympin kilo. Katsopas talvella tuoreiden marjojen kilohintaa. Monet kasvikset ovat melkein pelkkää vettä eivätkä pidä nälkää loitolla kovin pitkään.

Mitä enemmän kasviksia ja marjoja ostetaan, sitä edullisemmiksi ne muuttuvat...

Vierailija
20/51 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kanat ovat tutkimusten mukaan älykkäitä, sosiaalisia eläimiä, jotka luovat voimakkaita kiintymyssuhteita, opettavat jälkikasvuaan ja kommunikoivat sujuvasti lajikumppaneidensa kanssa. Munantuotannossa nämä luontaiset tavat olla kana eivät ole mahdollisia, eikä edes emon ja poikasen välinen side voi toteutua. Tiput eivät koskaan näe pieneen häkkiin pakotettua emoaan, ja kukkotiput tapetaan tarpeettomina heti kuoriutumisen jälkeen tukehduttamalla ne hiilidioksidilla kuoliaaksi. Jätä kananmuna hyllylle ja anna kanan olla kana!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä