Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sinkkuna mun ei tarvitse osallistua juhlien järjestämiseen eikä siivoamiseen"

Vierailija
18.06.2023 |

En edes tiennyt että tällainen periaate on olemassa. Siis että sinkut osallistuvat vain maksamalla oman osuutensa rahana järkkääjille eli pariskunnille jotka järjestävät tilan vuokraamisen, kutsut, suunnittelevat ohjelman ja siivoavat juhlapaikan. Nämä "vapaat sinkut" eivät siis maksa isompaa osuutta vaan saman tasajaetun osuuden kuin muutkin. Meidän tuttavapiirissä on monia tällä tavalla "vapaita sinkkuja" jotka tulevat vain paikalle, juhlivat ja lähtevät. Ilmeisesti peruste on että juhlien aikataulut ja paikka joka tapauksessa menee pariskuntien ja perheiden tarpeiden mukaan. Sinkuille vain ilmoitetaan kaikki. Se on lupa irrottautua kaikesta ikävästä tehtävästä mitä juhliin liittyy?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vuokrasitte huvilan kaverin kanssa yhdessä ja ei jäänyt siivoamaan vaikka olitte niin sopineet?

Vai kutsuit kaverin järjestämiisi juhliin ja kerroit että osallistuminen maksaa tietyn summan, mutta ette sopineet mitään muuta? 

Käsittääkseni tilanteessa, jossa tullaan ns. vieraaksi johonkin, ei ole mitään velvollisuutta osallistua alku- tai loppujärjestelyihin. Toki jos olette asiasta etukäteen sopineet, niin silloin on tökeröä vain poistua paikalta. Se että oletat että ystäväsi on ajatustenlukija on taas eri asia.

Eiköhän yhteinen loppusiivous ole se oletuslähtökohta kun juhlitaan vuokratussa tilassa kauemmin kuin yhden illan.

Miksi olettaa, kun asiasta voi yksinkertaisesti sopia? 

Väitätkö nyt ihan käsi sydämellä, että sinä et tiennyt siivoushommista kun syöksyit autoon siinä vaiheessa, kun muut alkoivat siivota? :D

Totta kai asiasta yleensä puhutaan ja monet varaavat omat hommansa jo juhlien alussa. Sanoisin kuitenkin että vain täystörttö olettaa että ei siivota. Voisi vaikka kysyä jos on epävarma.

Jos asia on kaikille selvää, niin miksi puhut olettamista? Kun juhlista sovitaan, niin samalla kertaa pelisäännöt kaikille. Juhlat maksaa x euroa per henkiölö, mökki on vuokrattu hetkeen y saakka ja loppusiivous pitää hoitaa itse. 

Okei. Minä en ole koskaan törmännyt tuollaiseen että pitää vieraita ohjeistaa kuin pikkulapsia.

Nimenomaan mainitsit taikasanan: Vieraat. Vierailta ei odoteta yhtään mitään, jos mitään ei ole yhdessä sovittu.

Vierailija
42/46 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat takaa että sen lisäksi että tämän sinkun pitäisi sinun mielestäsi maksaa muita isompi osuus ja kaiken lisäksi vielä jäädä siivoamaan teidän kaikkien sotkut?

Vieraiden ole ennenkään pitänyt siivoilla yhtään mitään ellei etukäteen ole asiasta sovittu koko porukalla.

Se, että sopii itsekseen omassa päässään tai muiden kanssa paitsi asianomaisen, ei ole koko porukan kesken asiasta sopimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet meille, niin ei tarvi siivota mitään. Riittää kunhan et sotke. Kun itse olen jossain juhlimassa ns yhteisesti, niin en sotke, joten en myöskään siivoa muiden sotkuja. En myöskään siivoa kun minut on kutsuttu jonnekin kylään, eikä meillä tarvi vieraiden siivota.

Se joka juhlii illan ja yön siivottomasti jossain yhteismökillä siivoaa omat sotkunsa sitten aamulla krapulassa. Minä tein sen jo siinä juhliessani samalla, eli vein tyhjät pullot pois samantien, ja laitoin roskat roskiin, ja jos kaadoin jotain lattialle siivosin sen heti pois. Yhteisesti sovitut jutut kuten imurointi/saunan pesu/puiden kanto on sitten eri asia, mutta se pitää jyvittää reilusti. Ottaisin varmaan sen puiden kannon ja kantelisin siinä juhlimisen lomassa ne jo.

Aivan, sinä olet se ainut tyyppi jonka läsnäolosta ei aiheudu pölyhiukkasia mihinkään etkä käytä myöskään vessaa, joten muut juhlijat hoitakoot imuroinnin ja vessanpesun. :)

Aivan, sinä et osaakaan lukea, tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi. YHTEISESTIi sovitut jutut kuten IMUROINTI/SAUNAN PESU/PUIDEN KANTO on sitten eri asia, mutta se pitää jyvittää reilusti. OTTAISIN VARMAAN SEN PUIDEN KANNON ja kantelisin siinä juhlimisen lomassa ne jo.

Uutisia: jokainen haluaisi ne hommat, jotka voi kätevästi hoidella siinä juhlimisen lomassa. Mutta se ei ole mahdollista, vaan hommia jää vielä seuraavalle aamulle ja ne on jonkun hoidettava myös. Sen vuoksi olet aika pskiainen, jos haluat vain noita käteviä pikkuhommia, joita voi näppärästi hoidella siinä samalla kun juhlii.

Vierailija
44/46 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vuokrasitte huvilan kaverin kanssa yhdessä ja ei jäänyt siivoamaan vaikka olitte niin sopineet?

Vai kutsuit kaverin järjestämiisi juhliin ja kerroit että osallistuminen maksaa tietyn summan, mutta ette sopineet mitään muuta? 

Käsittääkseni tilanteessa, jossa tullaan ns. vieraaksi johonkin, ei ole mitään velvollisuutta osallistua alku- tai loppujärjestelyihin. Toki jos olette asiasta etukäteen sopineet, niin silloin on tökeröä vain poistua paikalta. Se että oletat että ystäväsi on ajatustenlukija on taas eri asia.

Eiköhän yhteinen loppusiivous ole se oletuslähtökohta kun juhlitaan vuokratussa tilassa kauemmin kuin yhden illan.

Väitätkö nyt ihan käsi sydämellä, että sinä et tiennyt siivoushommista kun syöksyit autoon siinä vaiheessa, kun muut alkoivat siivota? :D

Totta kai asiasta yleensä puhutaan ja monet varaavat omat hommansa jo juhlien alussa. Sanoisin kuitenkin että vain täystörttö olettaa että ei siivota. Voisi vaikka kysyä jos on epävarma.

Jos asia on kaikille selvää, niin miksi puhut olettamista? Kun juhlista sovitaan, niin samalla kertaa pelisäännöt kaikille. Juhlat maksaa x euroa per henkiölö, mökki on vuokrattu hetkeen y saakka ja loppusiivous pitää hoitaa itse. 

Okei. Minä en ole koskaan törmännyt tuollaiseen että pitää vieraita ohjeistaa kuin pikkulapsia.

Nimenomaan mainitsit taikasanan: Vieraat. Vierailta ei odoteta yhtään mitään, jos mitään ei ole yhdessä sovittu.

Joo, me kun varataan kaveriporukalla yhdessä mökki, ei siellä vieraita olekaan, vaan ystäviä, riippumatta sen hetkisestä parisuhdestatuksesta.

Jokainen maksaa saman euromäärän ja jokainen osallistuu siivoamiseen. Toki tullut jo vakiintuneet tavat siivotakin, yksi tarttuu tiskaamiseen ja toinen imurointiin jo luonnostaan.

Vitsikkäät heitot vapaista sinkuista ei uppoa nekään, kun ei kukaan meistä mikään vanki ole missään.

Vierailija
45/46 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vuokrataan mökki, niin ohjeena voi olla että mökin on oltava lähtiessä siinä kunnossa kuin oli tullessa. eli siellä ei tarvitse mitään perusteellisia siivouksia tehdä. jos mökin luona on sauna, niin olisi hyvä jos vuokranantaja olisi jättänyt sinne laatikon jossa on kertakäyttöisiä alusia istumista varten. kun lomasesonki on ohi, niin vuokranantaja joko itse tai siivousfirma tekee perusteellisen siivouksen.

Vierailija
46/46 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä elän sitten ihan erilaisessa maailmassa. Meillä vieraat tekevät automaattisesti oman osansa jos kyseessä ovat bileet vuokramökillä. Häät, hautajaiset tai kotona vietettävät synttärit ovat asia erikseen. Tai yhdeksi illaksi vuokrattu juhlatila. Sielläkin tosin fiksuimmat tarjoutuvat esim. kantamaan roskia ja tölkkejä oikeille paikoilleen illan päätteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän