Kävin eilen maalaistollona Louis Vittonin liikkeessä Stockmannilla
Ne vartijat portilla pelotti mua ja en meinannut uskaltaa kävellä sisälle liikkeeseen.
Jotenkin kuitenkin uskaltauduin ja vartijat kysyivät, kuinka voivat auttaa. Vähän säikähdin tuotakin, mutta uskaltauduin sisälle.
En todennäköisesti olisi ostanut mitään, kun hintalaputkaan eivät olleet esillä, mutta mun mies sanoi, että jos täytyy kysyä hintaa, niin sulla ei ole varaa maksaa. Provosoiduin tuosta kommentista täysin ja vein ensimmäisen käteeni sattuvan tavaran tiskille ja maksoin.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no mikä se tavara oli ja mitä maksoi?
Jotenkin kuulostaa vähän keksityltä, sori vaan.
Se oli joku helkutin kashmirhuivi logokuvioilla. Köyhdyn about 500 ekeä.
Se maksaa 800 ja risat.
Ei kesäaikana. Myöhemmin kyllä.
Jipii,nyt lähdetään terassille 🍻🍻
Vierailija kirjoitti:
Onko se liike nykyään stockalla? Missä kohtaa?
Se on Stockan uuden sisäänkäynnin jälkeen. Kun siis menet Espan ja Keskuskadun kulmasta. Oikealla puolen. Et voi olla huomaamatta.
Nimenomaan kalliiden tavaroiden myyjät eivät kohtele ulkonäön tai habituksen mukaan sitä, miten palvelevat. On lyhytaikainen myyjä, jos niin tekee.
Jos menee luksuskauppaan, niin kannatta reippaasti sanoa, mikä tavara kiinostaa.
Olen hankkinut ulkomailta muutaman hienon laukun poistokorista edullisesti ja joissakin on käytettyjenkin osasto.
LV: lla on hyvä markkinointi. Ei mikään houkuttele kauppaan niin paljon kuin se, että ovella on vartijat estämässä! Kaikkialla maailmassa, missä on LV: n kauppa, on jono ulkona. Jo se, että pääset sisään hiplaamaan niitä etupäässä rumia laukkuja, saa tuntemaan , että olet jotain parempaa kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kalliiden tavaroiden myyjät eivät kohtele ulkonäön tai habituksen mukaan sitä, miten palvelevat. On lyhytaikainen myyjä, jos niin tekee.
Jos menee luksuskauppaan, niin kannatta reippaasti sanoa, mikä tavara kiinostaa.
Olen hankkinut ulkomailta muutaman hienon laukun poistokorista edullisesti ja joissakin on käytettyjenkin osasto.
Missä luksusliikkeessä on poistokori?
Ainakaan Chanel, LV, Prada, Dior, Valentino, YSL, Gucci tai Hermes ei niitä harrasta joten kiinnostaa kovasti mistä sellaisen löysit?
Älkää menkö Stockmannille, kohtelevat työntekijöitä kuin orjia. Esim. 7 tunnin työpäivään kuuluu vain yksi kitunen 20 min. tauko.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on kymmeniä vuosia kun viimeksi kävin, ja olipa kokemus. Kuin olisi vetänyt näkymättömyysviitan päälleen sisälle astuessaan.
Myyjillä oli ilmeisesti kyky arvioida sosiaaliluokka sekunnin tuhannesosassa.
Mä menin sinne sisään ja löin tavaran pöytään. Ne rahasti. Olin unohtanut meikkipussi kotiin, mutta se ei myyjiä haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on kymmeniä vuosia kun viimeksi kävin, ja olipa kokemus. Kuin olisi vetänyt näkymättömyysviitan päälleen sisälle astuessaan.
Myyjillä oli ilmeisesti kyky arvioida sosiaaliluokka sekunnin tuhannesosassa.
Ilmeisesti 😂
Saan aina ihan suhteettoman hyvää palvelua vaikka olen köyhä kuin kirkonrotta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin kun niillä oli oma kivijalka. Toista kertaa ei tarvinnut, kun myyjä ilmoitti ettei kortit toimineet. Joillain on vara valita.
Niille on aivan se ja sama ostaako laukun Martti Alajärveltä vai Jean Pierre Pariisista. Kaikille kyllä myydään. Jos kortti ei toimi niin ei siitä myyjää voi syyttää.
Vierailija kirjoitti:
LV: lla on hyvä markkinointi. Ei mikään houkuttele kauppaan niin paljon kuin se, että ovella on vartijat estämässä! Kaikkialla maailmassa, missä on LV: n kauppa, on jono ulkona. Jo se, että pääset sisään hiplaamaan niitä etupäässä rumia laukkuja, saa tuntemaan , että olet jotain parempaa kuin muut.
Jos käyt missään luksusliikkeessä niin huomaat että kaikissa on sama juttu. Pystyvät palvelemaan paremmin ja kontrolloimaan pitkäkyntisiä kun yhdellä myyjällä on yksi tai maksimissaan kaksi asiakasta vastuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisit ostanut edes kassin ja miksi hinnat pitää piilottaa. Voin ostaa 1000-2000 euroa maksavan laukun mutta en enempää.
Jos kysyt hintaa lähtee myyjä kylmästi kävelemään. Ei näissä butiikeissa kysellä hintoja.
Olin ihmeissäni siitä, että liikkeessä kysyttiin nimeä ja käskettiin ostøksien jälkeen kitjoittamaan omat tiedot.
Ilmeisesti olen nyt parempi. Kansalainen joidenkin algoritmien mukaan.
En edes kehtaa mennä näihin luxusbutiikkeihin Tukholmassa. 5 hyeenaa hyökkää kimppuun ja ei saa rauhassa katsoa. Mitataan päästä varpaisiin , vaikka siitä en välitä mutta että ei saa rauhassa katsoa.Jos vastaat mitä haet tulee sinulle kymmenen tarjousta kahdelta myyjältä,vaikka et ole edes kysynyt sitä tuotetta mitä tyrkytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyt missään luksusliikkeessä niin huomaat että kaikissa on sama juttu. Pystyvät palvelemaan paremmin ja kontrolloimaan pitkäkyntisiä kun yhdellä myyjällä on yksi tai maksimissaan kaksi asiakasta vastuullaan.
Minä kysyin yhdeltä naiselta, onko myyjä. Selvisi, että hän olikin asiakas.
Ei se merkkiliike Stockalla ole, vaan toisella puolella Akeksanterinkatua. On ihan oma liikkeensä
Vierailija kirjoitti:
Älkää menkö Stockmannille, kohtelevat työntekijöitä kuin orjia. Esim. 7 tunnin työpäivään kuuluu vain yksi kitunen 20 min. tauko.
Ihan on Kaupan TESin mukainen. Sen ne pamilaiset ovat hyväksyneet.
Vierailija kirjoitti:
Olin ihmeissäni siitä, että liikkeessä kysyttiin nimeä ja käskettiin ostøksien jälkeen kitjoittamaan omat tiedot.
Ilmeisesti olen nyt parempi. Kansalainen joidenkin algoritmien mukaan.
Voi hyvät hyssykät. Sinua halutaan palvella. Jos tuote on viallinen niin menet takaisin liikkeeseen ja ostoksesi tiedot tulevat näkyviin nimelläsi.
Et ole sen parempi kansalainen kuin aiemminkaan.
Pillenpalle. Mutta kiva aloitus.