Kuuluuko adoptoidut lapset sukututkimukseen?
Tarkoitan meidän sukuun adoptoituja lapsia, jotka on eläneet elämänsä kuuluen meidän sukuun. Itseasiassa olin laittanut heidät jo, mutta sitten tätini poika pyysi ottamaan heidät pois sieltä, koska hänen mukaansa he ei kuuluisi tähän. Minusta taas koko sukututkimus tuntuu aika turhalta, jos kerran osa perheestä ja suvusta jäisi sen ulkopuolelle. Tässä kun ei edes käsitellä mitään geenejä muutenkaan.
Onko tähän olemassa mitään sääntöä?
Kommentit (13)
Poika ei taida tietää, että hyvin todennäköisesti siinä suvussa on muitakin, jotka ei ole biologisesti sukua. Ei näistä ennen varsinkaan niin puhuttu, jos oli jotain syrjähyppyjä tai pariskunta kärsi lapsettomuudesta.
Jos sun suvussa joku nai naisen jolla entuudestaan lapsi, tuleeko se lapsi sukuun?
Mun mielestä tulee. Kyllä hänet sukutauluun merkitään. Hän on sukua.
Vierailija kirjoitti:
Poika ei taida tietää, että hyvin todennäköisesti siinä suvussa on muitakin, jotka ei ole biologisesti sukua. Ei näistä ennen varsinkaan niin puhuttu, jos oli jotain syrjähyppyjä tai pariskunta kärsi lapsettomuudesta.
Jep.
Ennen varsinkin kun kaikki tulehdukset sairauksien sivutuotteina oli yleisempiä, oli myös hedelmällisyyden menettäminen nuorilla iällä yleisempää.
Eikä ollut hedelmöityshoitoja saatavilla muutenkaan.
Sitten kun huomattiin, että miehellä onkin vaan tyhjiä arpoja, niin haettiin apua muualta.
Adoptoitu lapsi on lain edessä samanarvoinen kuin biologinenkin lapsi.
Älä kuuntele idioottia. Hän voi tehdä oman geeneihin perustuvan taulukkonsa, jos asialla on hänelle merkitystä. Olisi todella asiatonta sekä adoptiovanhempia että adoptoituja lapsia kohtaan jättää heidän perheensä lapset pois sukutauluista.
Sosiaaliseen sukututkimukseen kyllä, geneettiseen sukututkimukseen ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun suvussa joku nai naisen jolla entuudestaan lapsi, tuleeko se lapsi sukuun?
Mun mielestä tulee. Kyllä hänet sukutauluun merkitään. Hän on sukua.
No ei.
Mun sukuun adoptoidut on näitä entisten liittojen/hairahdusten seurauksena syntyneitä lapsia.
Kuuluu, ja jos käytät sukututkimusohjelmaa, niissä saa merkittyä lapsen adoptoiduksi/kasvatiksi. Eli merkitse, ettei ole biologinen lapsi. Mutta koska kuuluu perheeseen siinä missä muutkin, niin kaikki tiedot samoin kuin muillakin perheessä. Itse innostun aina adoptiolapsista, niitä ei annettu ihan jokaiselle halukkaalle vaan aikaisempinakin aikoina on katsottu lasten perään, että pääsevät hyviin perheisiin!
Adoptiolapsi on juridisesti täysin oma lapsi ja kuuluu sukuun.
Jos kyse on vanhoista ajoista, ne lapset on voineet olla kasvattilapsia tms jotka eivät ole juridisesti adoptoituja.
Juridisesti on, mutta veri on monesti vettä sakeampaa, hyvä, että kuuluu sukuun, mutta ei se uusi suku omista kuitenkaan ketään, kuin paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Ennen varsinkin kun kaikki tulehdukset sairauksien sivutuotteina oli yleisempiä, oli myös hedelmällisyyden menettäminen nuorilla iällä yleisempää.
Eikä ollut hedelmöityshoitoja saatavilla muutenkaan.
Sitten kun huomattiin, että miehellä onkin vaan tyhjiä arpoja, niin haettiin apua muualta.
Joskus ennenvanhaan naiset saivat avioeron laillisesti voimaan tuhkamunamiehen takia, joten naiselle annettiin mahdollisuus ihan "laillisiin" lapsiin hedelmällisen aviomiehen kanssa, jos ikä ja terveys tähän vielä riittivät ennen vaihdevuosia. Tämän takia mummoni onkin mummoni eikä isomummoni. Ennen tätä avioeroa nainen tosin joutui kulkemaan kaikenlaisilla nöyryyttävillä lääkäreillä kokemassa arvostelua hedelmällisyydestä ja huonosta vaimoudesta vuosien ajan, koska eihän miehessä ensisijaisesti ole mitään vikaa, koskaan, pyh!
Kuuluu.
Anna sen marisijan rutista keskenään.