Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, nyt olisi hyvä hetki auttaa lintuja ja pieniä eläimiä viemällä vettä

Vierailija
18.06.2023 |

laakeassa astiassa, että saisivat juodakseen. On niin kuivaa. Se vesi pitää myös välillä vaihtaa uuteen raikkaaseen veteen. Minäkin vein tuonne tähden puskan juureen vaikka asun helsinkiläisessä kerrostalossa. Auttamisesta tulee hyvä mieli.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIISVITTUmä nauran😆🤣

Metsän eläimet ei mitään juomavesi tarvitse kuten teinitytöt trendivesipulloineen.

Kuivuus kuivattaa ojat ja lätäköt, eikä lehdiltäkään saa vettä.

Vierailija
22/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syön mun mikroääaterian niin pesen sen muovikipon ja vien vettä. Kiitos ideasta.

Ei muovi roskaa kannata viedä luontoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset 5 kesää ollut linnuille pesu/juomapaikka, mujtta kun en kertaakaan nähnyt linnun käyttävän sitä, niin en nyt enää laittanut. En jaksa tehdä turhaa työtä astian pesun muodossa. 

Et näe, mutta paljon tapahtuu silloin, kun et ole katsomassa. Veikkaan, että kylpypaikka on kyllä ollut monille tarpeellinen.

Vierailija
24/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ollut uutisia linnuista, joita syötetty ja jotka talven tullen eivät ole osanneet lähteä lämpimimpiin maihin ja sitten jäätyneet tänne talveen. Pitäisikö toimittaa linnuille makuupusseja talveksi?

Vierailija
25/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun syön mun mikroääaterian niin pesen sen muovikipon ja vien vettä. Kiitos ideasta.

Jos jonkun henki sillä säästyy, niin kannattaa. Sen voi käydä sitten keräämässä pois myöhemmin. Tai käydä huuhtelemassa ja vaihtamassa tuoretta vettä.

Vierailija
26/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arabian astiako olisi parempi?

Vierailija
27/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIISVITTUmä nauran😆🤣

Metsän eläimet ei mitään juomavesi tarvitse kuten teinitytöt trendivesipulloineen.

Kuivuus kuivattaa ojat ja lätäköt, eikä lehdiltäkään saa vettä.

Ojat kuivuvat ja pidemmällä hellejaksolla jopa matalammat suuremmat vesistötkin vetäytyvät ja kuivuvat silminnähden. Ei siis naurata yhtään :(

Vierailija
28/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista samalla että naapurin muistisairas mummo on saanut juotavaa!

Siis sinä kuulut näihin muistisairaisiin ? Pelottaako?

Vierailija
29/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on noin 34549 neliökilometriä järviä. Kyllä eläimet osaa semmoisen ääreen suunnistaa jos ei muualta vettä löydy. Siihen joet ja purot lisäksi ja kaiken maailman suokuopat pitkit metsiä.

Vierailija
30/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnoneläimet kyllä löytää itse vetensä ja ruokansa.

Vierailija
31/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysvammaisten puuhastelua. Kun eivät jaksa kesäisin askarrella sisällä.

Vierailija
32/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnoneläimet kyllä löytää itse vetensä ja ruokansa.

Ei välttämättä jos ne on opetettu juomaan juomakupista jo poikasesta asti.

Vierailija
33/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 2 kilometrin päässä joesta. Jos eivät löydä vettä, niin luonto tekee tehtävänsä.

Vierailija
34/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Ihana huomata, että on muitakin eläinrakkaita ihmisiä.

Ei tuo ole eläinrakkautta vaan harhaista villieläinten inhimillistämistä jolla on huonot seuraukset.

Joo, sitten ihmetellään kun ketut juoksee pihoilla ja rotat nurkissa.

Vierailija
35/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se nestetasapainon kannalta on hyvä, kun levittävät salmonellan toisiinsa siinä juomakupilla.

Vierailija
36/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet kyllä löytävät tarpeensa luonnosta. Ihmisten turha puuttua tällä auttamishalukkuutta ainoastaan teette metsäneläimille hallaa ja hyvässä lykyssä tapaatte ne auttamisen halusta.

Vierailija
37/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni pikkulintu kuolisi nälkään talvella ilman kivojen ihmisten lisäruokintaa. Sama kuivana kesänä tarvitsevat vettä.

Vierailija
38/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei luontokappaleita voi totuttaa kannettuun ruokaan. Voi olla niille kohtalokasta eikä palvelus ollenkaan.

Tätä mietin juuri itsekin kun ostamani talon pihassa on sellainen lintujen juottolautanen/puutarhakoriste. En ole itse koskaan kaatanut vettä siihen tai puhdistanut. Mutta jos edellinen asukas säännöllisesti juotti, niin nyt voi linnuilla olla mietinnän paikka mistä nyt saa juomista.

Vierailija
39/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luontokappaleita voi totuttaa kannettuun ruokaan. Voi olla niille kohtalokasta eikä palvelus ollenkaan.

Tätä mietin juuri itsekin kun ostamani talon pihassa on sellainen lintujen juottolautanen/puutarhakoriste. En ole itse koskaan kaatanut vettä siihen tai puhdistanut. Mutta jos edellinen asukas säännöllisesti juotti, niin nyt voi linnuilla olla mietinnän paikka mistä nyt saa juomista.

Olisiko sinulle suuri vaiva jatkaa edellisen asukkaan kaunista tapaa?

Vierailija
40/41 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassa olen Luontoliiton kanssa samaa mieltä eli luonto hoitaa omansa. Mitä enemmän ihminen yrittää vaikuttaa luonnon kiertokulkuun, sitä ikävämpiä ovat seuraukset. Tarjotaan vettä heikkokuntoisille eläimille eikä mene kuin 20 vuotta, kun eläinpopulaatio on degeneroitunut eikä pärjää ilman ihmistä, kun nimenomaan heikot yksilöt lisääntyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi